حدود 2 میلیون از واحد های مسکن مهر امسال به بهربرداری خواهد رسید

ابوالفضل مشکینی رئیس سابق سازمان مسکن و شهرسازی تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهدای ایران افزود: امسال سال نهایی بهربرداری از مسکن مهر است و حدود 2 میلیون مسکن مهر به بهربرداری خواهد رسید.
وی در خصوص اینکه امسال سال پایانی بهربرداری از مسکن مهر است گفت: ملاک رشد در ساخت و ساز مسکن، میزان صدور پروانه است و خوشبختانه طبق آمارها ازسال 90 تا 91 رشد خوبی داشته ایم.
وی حجم بالای تقاضا و شتاب زدگی را از مشکلات عمد مسکن برشمرد و یادآور شد: در شهر هایی مثل تهران هرچند آمار پروانه های ساخت و ساز رتبه ی بالایی را نشان می دهد اما بیشتر تمرکز، در ساخت و ساز مسکن مهر است و دولت سرمایه گذاری بیشتر را به مسکن مهر اختصاص داده است و این عامل باعث شده، روند عادی مسکن به حاشیه کشیده شود و قیمت اجاره بها اندکی افزایش یابد.
وی بحث ساخت و ساز مسکن را دو بخش تقاضا و سرمایه گذاری تقسیم کرد و اظهار داشت: هدف از ساخت و ساز مسکن در تهران و کلانشهرها متفاوت است.
در تهران 70 درصد سرمایه گذاری مسکن در بازار صورت می گیرد و در حالی که در کلانشهرها باجمعیت متراکم، مهم ترین عامل میزان تقاضا و نیاز مردمی است.
مشکینی افزود: کیفیت مصالح به کار گرفته شده در مسکن مهر به دلیل کاهش قیمت تمام شده، فاقد کیفیفت مطلوب است.
رئیس سابق سازمان مسکن و شهرسازی اظهار داشت: مهم ترین چالش در حال حاضر در خانواده ها بحث امکانات رفاهی و بهداشتی و دسترسی به نیازهای اساسی چون آب، برق و.. است که در این خصوص انشالله با همکاری مسئولین و تمامی نهادهای ذیربط تلاش می شود تا مسکن مهر از امکانات متناسبی برخوردار شود.
وی استفاده از شیوه های صنعتی سازی در ساخت و ساز را بسیار مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: شیوه ی ساخت وساز به سبک صنعتی با سرعت و کیفیت بالایی برخوردار است و در ساخت مسکن مهر خوشبختانه از این شیوه استقبال شده است.
مشکینی تاکیید کرد: اگر ساخت و ساز در آینده با این شیوه صورت نگیرد راه دشواری را درپیش خواهیم داشت و مطابق با اصل 31قانون اساسی هر کس باید مسکنی متناسب با شئونات خود داشته باشد.