کد خبر: ۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
روایت قالیباف از از میراث داران و میراث خواران جنگ:

نتیجه دروغ، تزویر، ریا و تهمت «شکست» است / برخی هر جا سفره نان و قدرت بود از انقلاب حرف زدند

آیا هر زمانی که سفره خون پهن بود، این افراد بابت این سفره نیز خم و راست شدند و در سفره زحمت نیز ایفای نقش کردند ؟ یا هر جا که سفره نان و قدرت بود از انقلاب حرف زدند اما جایی که باید زندان می رفتند ، سیلی می خوردند، تیر می زدند و تیر می خوردند، می گفتند مت
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش شهدای ایران، شهردار تهران با تاکید بر اینکه « نباید به افرادی نگاه کنیم که در فراز و نشیب ها، دور و نزدیک می شوند»، گفت : اگر بر اساس همان سنت هایی که در دوران دفاع مقدس داشتیم و با همان روحیه در سنگر فعلی مجاهدت کنیم، مشکلات ما قابل حل است. خواه این مشکلات، مشکلات اقتصادی، تورم، بیکاری، تهاجم فرهنگی ، بی بند و باری باشد و خواه مواد مخدری که در هر خانه ای مثل آتش بر وجود خانواده ها افتاده است؛ این موارد تنها با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس قابل حل است.

شهردار تهران خطاب به جوانانی که  دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده اند، با طرح این سوال که «مهم ترین ویژگی شهدا و دفاع مقدس چه بود؟» ابراز داشت: مهمترین نکته ای که در دفاع مقدس و زندگی شهدا به چشم می خورد، صداقت و ایثار آن ها بود؛ چرا که شهدا هر کاری که انجام می دادند در ابتدا حتما در آن خلوص بود . لازم نبود شهدا یادآوری کنند که کار خود را برای خدا انجام می دهند چون انجام کار برای خدا جزو هویت و شخصیت آن ها بود و جز خدا چیز دیگری را مد نظر نداشتند.

دکتر قالیباف اظهار کرد: بسیاری از جنگ ها اتفاق افتاده و بسیاری از آدم ها نیز کشته و مجروح شدند؛ امروز نیز صحنه های درگیری و مبارزاتی وجود دارد که افراد زیادی کشته و مجروح می شوند اما این کشته ها  کجا و شهدای دفاع مقدس کجا که در میدان حق علیه باطل کشته شدند؛ اینجا است که نشان می دهد ثمره خون شهید پایدار است.

شهردار تهران صداقت و ایثار را مهم ترین سرلوحه زندگی شهدا دانست و عنوان داشت: شهدا بر بستر معنویت حرکت می کردند و در کنار آن عقلانیت نیز در اوج خود قرار داشت؛ در حین آنکه معنویت در وجود شهدا بود و جوهره آن ها الهی بود، اما در کنار آن عقل و تدبیر نیز وجود داشت و پس از آن بر صبر و توکل  تاکید می کردند.

وی خاطر نشان ساخت: گاهی اوقات در گفته های برخی افراد سخنانی به میان می آید که  از جنس بچه های جبهه نیست ؛ فضای جبهه به گونه ای نبود که کاری را غیر عاقلانه انجام دهند ، بلکه اوج عقلانیت و تدبیر در کنار ایثار، صداقت و اخلاص در جبهه ها بود.

دکتر قالیباف با بیان اینکه « در دوران دفاع مقدس عقلانیت، تدبیر و خردورزی وجود داشت»، تصریح کرد: گاهی در بیان برخی خاطرات، مطالبی مطرح می شود که بعضی جوانان ما احساس می کنند جان رزمنده ها اهمیت نداشت، این در حالی است که در جبهه های جنگ حتی یک تیر هم حساب و کتاب داشت چه برسد به جان یک انسان.

شهردار تهران در ادامه ایثار، شجاعت، صمیمیت، صداقت، محبت و صبر را سیره شهدا خواند و گفت: هر جامعه و انسانی، چه در عرصه دفاع مقدس و میدان جنگ و چه در عرصه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید بر بستر عقلانیت و معنویت حرکت کرده و از سنت های الهی فاصله نگیرد. اگر بر این مدار حرکت کرد خداوند نیز وعده داده است که زندگی مادی و معنوی او تنظیم و تضمین شده است.

وی خاطر نشان ساخت: اگر امروز در زندگی شخصی و جامعه خود با مشکلاتی برخورد می کنیم، یقینا به این دلیل است که از سنت های الهی فاصله گرفته ایم؛ وقتی در جامعه ای ربا در عرصه اقتصادی، اصل قرار گیرد هر نامی که بر این جامعه باشد، برکت نخواهد داشت و گره گشایی در این جامعه نیست.

دکتر قالیباف تاکید کرد: در جامعه ای که بر دروغ، تزویر، ریا و تهمت شکل گیرد، این جامعه به موفقیت نخواهد رسید و مال حرام از گلوی هر انسانی و در هر رده ای که پائین رفت، اثر وضعی خودش را خواهد داشت. این در حالی است که خون شهید در فرهنگ و سنت الهی از بین رفتنی نیست و ماندگار است.

دکتر قالیباف خاطر نشان ساخت : احساس نکنید که امروز با قدرت دیپلماسی خود در عراق کاری کردیم، بلکه این ثمره خون شهدای دفاع مقدس است که آمریکایی ها صدام را به این نحو اعدام می کنند و شر خودشان را به خودشان بر می گردند؛ نتیجه آن می شود که در کشوری که مهد تشیع بوده و شعیان همواره در مظلومیت بوده اند، یک قدرت شیعه در راس کار است و تمامی دنیا نیز به دنبال آن هستند که این حکومت را به روش های مختلف از پای درآورند اما این حکومت هنوز پابرجاست. این به برکت خون شهدا، صداقت، ایثار و گذشت آن ها است.

شهردار تهران به دیدار چند روز گذشته خود با تعدادی از جانبازان اشاره کرد و گفت: این جانبازان بیش از 28 سال است  با سختی زندگی می کنند، اما در حساب و کتاب خدا اینگونه نیست که این مقاومت ها و صبرها نادیده گرفته شود. دنیا با تمامی تلخ و شیرینی ها و فراز و نشیب های آن خواهد گذشت، آن چیزی که رفتنی است لذت های بی رویه ای است که در زندگی بسیاری افراد وجود دارد اما برکات این مجاهدت ها را در دنیا و آخرت می بینیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که «جنگ تمام شده اما دفاع هرگز تمام نخواهد شد »، اظهار کرد:  اگر روزی در پشت عملیات ها باید تیر و آر پی جی می زدیم، آن روز  برای نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه باورهایی که امام (ره) و شهدا برای ما گذاشتند تلاش می کردیم و امروز نیز سنگر مجاهدت ما این است که تلاش کنیم  همه آرمان هایی که به دنبال آن ها بودیم، در عرصه زندگی مردم در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تحقق پیدا کند؛ اگر این کار را نکنیم به همه دوستان شهید خود خیانت کردیم.

دکتر قالیباف با بیان اینکه «باید با همان روحیه دفاع مقدس کار و تلاش خود را ادامه دهیم»، ابراز داشت: قطعا شهید نظر نژادها زمانی از ما راضی هستند که در این سنگر بایستیم و اجازه ندهیم افرادی پیدا شوند که روزی که در میدان جنگ مرز بین مرد و نامرد مشخص می شد، آن ها در مرز نامردها ایستادند و ذره ای از میدان جنگ را درک نکردند اما امروز خودشان را از هر انقلابی، انقلابی تر نشان دهند.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر ما در جبهه بودیم، ذره ای حق نداریم  بر کسی منتی داشته باشیم و از آن سوء استفاده کنیم. نباید میراث خواران دفاع مقدس باشیم بلکه باید میراث داران دفاع مقدس باشیم.همینطور اجازه ندهیم کسانی که صلاحیت این میراث داری را ندارند و می خواهند با هر بهانه ای میراث خواری کنند، به اهداف خود برسند. قطعا حرف هایی که آن ها امروز می زنند، شیرین تر از حرف هایی است که رزمندگان دوران دفاع مقدس می زدند اما خوب است زندگی این آدم ها را رصد کرده و ببینم در سی و سه سال گذشته چگونه رفتار کردند.

دکتر قالیباف تصریح کرد : آیا هر زمانی که سفره خون پهن بود، این افراد بابت این سفره نیز خم و راست شدند و در سفره زحمت نیز ایفای نقش کردند ؟ یا هر جا که سفره نان و قدرت بود از انقلاب حرف زدند اما جایی که باید زندان می رفتند ، سیلی می خوردند، تیر می زدند و تیر می خوردند، می گفتند متاسفانه توفیق یار ما نیست!

شهردار تهران در ادامه خاطر نشان ساخت: امروز وظیفه ما این است که آرمان های امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری که بدون شک در مسیر امام و آرمان های اصیل انقلاب حرکت می کنند، پیش ببریم  و ما نیز صادقانه در این مسیر حرکت کنیم .

دکتر قالیباف افزود: امروز از این مسیر است که می توانیم به جایی برسیم و نباید هیچ مسیری را برای خودمان پیش بینی کنیم، اما در این راه باید صادقانه، خالصانه، با تدبیر و عاقلانه حرکت کرده و از خرد جمعی استفاده کنیم . باید از غرور تکبر دوری کرد و خدمت گذاری را به عنوان خدمت گذاری صادقانه بدون منت انجام دهیم و کرامت انسان ها را حفظ کنیم.

قالیباف در پایان ابراز امیدواری کرد: همه افرادی که در جامعه زندگی می کنند، چه جوانانی که دوران دفاع مقدس را ندیدند و چه رزمنده هایی که در آن دوران بوده اند در راه شهدا پایدار باقی بمانند.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار