گردهمایی هیأت رزمندگان استان مركزی برگزار شد
به گزارش شهدای ایران از ایسنا، در این گردهمایی، سردار داود غیاثیراد معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اهمیت «عملیات رمضان» ( 23 تیرماه سالروز این عملیات بود) و رشادتهای لشكر علیبنابیطالب (ع) در این عملیات، یاد و خاطره سردار شهید سرلشكر ناصر بختیاری و سردار شهید جواد آصفری را گرامی داشت.
سپس سرهنگ پاسدار مهدی معنوی از رزمندگان لشگر یاد شده خاطرهای از سردار شهید جواد آصفری بیان كرد و گفت: این شهید قبل از شهادتش حتی قبر خود را تعیین كرده بود و چند روز بعد در همین قبر به خاك سپرده شد.
در ادامه، دریایی، از رزمندگان عملیات رمضان خاطرهای از شهید «علیرضا مكی» جوانترین شهید این عملیات بیان و بخشی از وصیتنامه این شهید را قرائت كرد.
در این وصیتنامه آمده است: من بر اساس رسالت و مسئولیت خود برای پاسداری و حراست از انقلاب كبیر اسلام به رهبری ولی فقیه و پاسداری از خونهای هزاران شهید به جبهه آمدم و گام نهادن در این مسیر خدایی را یك فریضه میدانم و به تكلیف خود عمل كردم. میخواهم در این دنیایی كه هر لحظه خون بیگناهی به دست استكبار جهانی چون كارتر، ریگان و اسرائیل غاصب و دیگر مستكبران جهانی بر زمین ریخته میشود به دنبال نور الهی باشم كه در جسم بتشكنی به نام روحالله در كشور ما تابیده است و شهادت را در آغوش بگیرم. اگرچه كوچكم و كم سن و سال، ولی در عمل پیرو قاسم بن حسن حسینی هستم.
یكی دیگر از رزمندگان لشگر علی بن ابیطالب در ادامه گردهمایی خاطراتی از رشادتهای رزمندگان استان مركزی و خاطرهای از شهید باقیزاده از اساتید شهید این عملیات را بیان كرد.
در ادامه این گردهمایی، ابوالفضل امیری در نقد «كتاب قیاسالشهدا» گفت: ما در بیان سیره شهدا باید دقیق باشیم و تاریخ، محل و زمان شهادت را دقیقا بازگو كنیم چون در بیان تاریخ ، هدف ما نوشتن رمان نیست بلكه ثبت یك واقعیت تاریخی است و در این كتاب موارد یاد شده در مورد یكی از شهدا رعایت نشده است.