کد خبر: ۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

گردهمایی هیأت رزمندگان استان مركزی برگزار شد

گردهمایی هیأت رزمندگان استان مركزی (محبان العسگری) برگزار شد.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش شهدای ایران از ایسنا، در این گردهمایی، سردار داود غیاثی‌راد معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت «عملیات رمضان» ( 23 تیرماه سالروز این عملیات بود) و رشادت‌های لشكر علی‌بن‌ابیطالب (ع) در این عملیات، یاد و خاطره سردار شهید سرلشكر ناصر بختیاری و سردار شهید جواد آصفری را گرامی داشت.

سپس سرهنگ پاسدار مهدی معنوی از رزمندگان لشگر یاد شده خاطره‌ای از سردار شهید جواد آصفری بیان كرد و گفت: این شهید قبل از شهادتش حتی قبر خود را تعیین كرده بود و چند روز بعد در همین قبر به خاك سپرده شد.

در ادامه، دریایی، از رزمندگان عملیات رمضان خاطره‌ای از شهید «علیرضا مكی» جوان‌ترین شهید این عملیات بیان و بخشی از وصیت‌نامه این شهید را قرائت كرد.

در این وصیت‌نامه آمده است: من بر اساس رسالت و مسئولیت خود برای پاسداری و حراست از انقلاب كبیر اسلام به رهبری ولی فقیه و پاسداری از خون‌های هزاران شهید به جبهه آمدم و گام نهادن در این مسیر خدایی را یك فریضه می‌دانم و به تكلیف خود عمل كردم. می‌خواهم در این دنیایی كه هر لحظه خون بی‌گناهی به دست استكبار جهانی چون كارتر، ریگان و اسرائیل غاصب و دیگر مستكبران جهانی بر زمین ریخته می‌شود به دنبال نور الهی باشم كه در جسم بت‌شكنی به نام روح‌الله در كشور ما تابیده است و شهادت را در آغوش بگیرم. اگرچه كوچكم و كم سن و سال، ولی در عمل پیرو قاسم بن حسن حسینی هستم.

یكی دیگر از رزمندگان لشگر علی بن ابیطالب در ادامه گردهمایی خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان استان مركزی و خاطره‌ای از شهید باقی‌زاده از اساتید شهید این عملیات را بیان كرد.

در ادامه این گردهمایی، ابوالفضل امیری در نقد «كتاب قیاس‌الشهدا» گفت: ما در بیان سیره شهدا باید دقیق باشیم و تاریخ، محل و زمان شهادت را دقیقا بازگو كنیم چون در بیان تاریخ ، هدف ما نوشتن رمان نیست بلكه ثبت یك واقعیت تاریخی است و در این كتاب موارد یاد شده در مورد یكی از شهدا رعایت نشده است.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار