کد خبر: ۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

جشنواره ساعت های آفتابی برگزار می شود

رئیس انجمن هنرمندان مجسمه ساز و دبیر اجرایی این جشنواره گفت:این ساعات را به صورت حجم های بزرگ شهری تعریف کرده ایم که با توجه به آفتابی بودن کشورمان و اهمیت اطلاع از ظهر شرعی، شکلی کاربردی در اماکن مختلف شهر از جمله مساجد خواهد داشت.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش شهدای ایران به نقل از فارس، منصور آذری رئیس انجمن هنرمندان مجسمه ساز و دبیر اجرایی جشنواره ساعت های آفتابی افزود: این جشنواره نگاهی کاربردی به موضوع احجام شهری دارد که می‌تواند مورد استفاده اماکن مختلف قرار گیرد.

آذری همچنین از همکاری با متخصصان نجوم در زمینه کاربردی کردن ساعت‌های آفتابی خبر داد و گفت: برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره هر چهارشنبه در آموزشگاه انجمن جلسات توجیهی با حضور متخصصان نجوم کشورمان داریم که بر اساس نظرات کارشناسی و علمی آن‌ها، مجسمه‌سازان می‌توانند ساعت‌های آفتابی را به شکل کاربردی طراحی کنند و یا تغییراتی را به لحاظ علمی در آثارشان ایجاد کنند.

آذری از حضور سه دبیر مختلف در این جشنواره خبر داد و گفت: من دبیر اجرایی این جشنواره هستم و دو دبیر دیگر نیز محمد عسگری و نیما مجدآرا از متخصصان نجوم کشورمان در این جشنواره حضور دارند.

رئیس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز درباره استفاده از این آثار در سطح شهر تهران هم گفت: در این جشنواره سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز همکاری دارد و به ما وعده داده‌اند که در صورت کاربردی بودن این ساعت‌های آفتابی و رعایت ویژگی‌های زیباشناسی با استفاده از موتیف‌های ایرانی، این آثار برای ساخت در اشل شهری و نصب در نقاط مختلف شهر تهران سفارش داده شود.

بر اساس فراخوان این جشنواره، آثار از 30 سانتیمتر کوچکتر نباشند و با توجه به نمایش آنان در زیر نور آفتاب، می‌بایست با موادی ماندگار ساخته شود.

به آثار راه یافته لوح جشنواره اهدا می‌شود و به شش نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین آثار مناسب برای اجرا در سطح شهر معرفی خواهند شد.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار