روایتی متفاوت از زندگی جانبازان در شبكه مستند

به گزارش شهدای ایران، سید محمد میرکانی تهیه کننده مجموعه با مستند ضمن اعلام این خبر افزود: این مجموعه که با هدف تولید مستندهای متنوع اجتماعی و درعین حال دارای قدرت اطلاع رسانی مناسب، از شبکه مستند سیما پخش شده است، سعی داشت تا با کمک گرفتن از طیف وسیع مستند سازان ایرانی همچون مستند سازان با تجربه و حتی مستند سازان جوان و آتیه دار مجموعه ای از مستندهای اجتماعی و البته با تنوع موضوعی و ساختاری به مخاطبان ارائه کند که یکشنبه شب، 18 به روی آنتن شبکه مستند سیما رفت.
وی در توضیح این مستند گفت: « پاهایم قلقلک را دوست دارند » حاصل پژوهشی یک ساله در یکی از آسایشگاه های جانبازان قطع نخاعی کشور است .
در این مستند که نویسندگی و کارگردانی آن را خودم بر عهده داشتهام، سعی شده تا به نحوه زندگی این عزیزان به دور از کلیشه های رایج نزدیک شویم تا باور غلطی را که برخی از مردم نسبت به این آسایشگاه ها دارند و آن را تنها استراحتگاه می دانند تغییر دهیم.
در این مستند هم به شیوه زندگی جانبازان قطع نخاعی پرداخته شده و هم شور زندگی را در این جانبازان به تصویر کشیده ایم. حقیقتی که در دل آسایشگاه ها وجود دارند، مانند فعالیت های مختلفی همچون پرورش ماهی، تیراندازی، آهنگری و... که بسیار خودجوش و در طول این بیست و اندی سال توسط خود جانبازان به وجود آمده است.
میرکانی از محمد زین العابدینی و احمد میراحسان به عنوان مشاوران مجموعه نام برد و اضافه کرد: در « پاهایم قلقلک را دوست دارند» مریم السادات عطری ، فرزین نیک اندیش و سید محمد میرکانی به عنوان محقق ، محمد نداف تصویربردار، حبیب الله محمد دوست و ارژنگ شاهرخ شاهی به عنوان صدا بردار با ما همکاری کرده اند و سوگل مرادی کار تدوین و صدا گذاری را انجام داده است. ضمن این که پیروز حکیم زاده نیز گرافیست کار است.
»پاهایم قلقلک را دوست دارند» یکشنبه، 18 تیر، ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش شد و علاقمندان به دیدن مستندهای اجتماعی میتوانند هر شب و در همین ساعت بیننده مجموعه « با مستند » از شبکه مستند سیما باشند.