کد خبر: ۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

مراسم یادبود مادر شهیدان ارومیان برگزار شد

مراسم یادبود حاجیه رحیمه سادات امام زاده مادرشهیدان مهدی و رضاارومیان عصر شنبه 17 تیر باحضور مسئولین و جمعی از مردم و خانواده معظم شهداوایثارگران در مسجد موسی ابن جعفر برگزار شد.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش شهدای ایران، مراسم یادبود حاجیه رحیمه سادات امام زاده مادر شهیدان مهدی و رضا ارومیان و همسر آیت الله حاج شیخ علی ارومیان عصرشنبه 17 تیر باحضور مسئولین و جمعی از مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مسجد موسی ابن جعفر برگزار شد.

در این مراسم که با مداحی مداح اهل بیت و قرائت آیات کریمه قرآن و سخنرانی همراه بود جمعی ازسوی دفتر مقام معظم رهبری و فرزند ایشان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و قوه مجریه، جمعی از کارکنان و مسئولین وزارت امور خارجه و وزارت راه وترابری، دکترنایبی فرماندار تهران، دکتر کفایت مند شهردار منطقه 11، مسئولین بنیاد شهید منطقه 11 و خانواده معظم شهداء و ایثارگران و مردم حضور یافتند.

سخنران مراسم با بیان ریشه های قرآنی و روایی مجالس ترحیم، به نقش مادران در احیای مبانی ارزشی و دینی و همچنین بیداری اسلامی پرداخت و گفت: در جامعه اسلامی مادر، با توجه به نقش تربیتی اش، نقش پیامبران الهی را دارد.

او بابیان این نکته که رمز موفقیت مادر پیروی اهل بیت عصمت و طهارت است و نهضت ما حسینی است و بامعیار و محور قرار دادن مکتب امام حسین شاهد موفقیت های گسترده ای در تاریخ بوده ایم، عنوان کرد: شهداء تربیت یافتگان دامن مادرانی هستند که منطق فداکاری و ایثار را به آنها آموختند و درس فداکاری تحصیل نمی شود مگردرکلاس مادران. و ما شهادت در راه خدا را از مادرمان حضرت زهرا (س) آموخته ایم.

گفتنی است که مادر شهیدان ارومیان سه شنبه شب، 6 تیرماه در بیمارستان نیکان تهران به دیار باقی شتافت و پنج شنبه 8 تیرماه در مراغه به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار