مراسم یادبود مادر شهیدان ارومیان برگزار شد

به گزارش شهدای ایران، مراسم یادبود حاجیه رحیمه سادات امام زاده مادر شهیدان مهدی و رضا ارومیان و همسر آیت الله حاج شیخ علی ارومیان عصرشنبه 17 تیر باحضور مسئولین و جمعی از مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مسجد موسی ابن جعفر برگزار شد.
در این مراسم که با مداحی مداح اهل بیت و قرائت آیات کریمه قرآن و سخنرانی همراه بود جمعی ازسوی دفتر مقام معظم رهبری و فرزند ایشان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و قوه مجریه، جمعی از کارکنان و مسئولین وزارت امور خارجه و وزارت راه وترابری، دکترنایبی فرماندار تهران، دکتر کفایت مند شهردار منطقه 11، مسئولین بنیاد شهید منطقه 11 و خانواده معظم شهداء و ایثارگران و مردم حضور یافتند.
سخنران مراسم با بیان ریشه های قرآنی و روایی مجالس ترحیم، به نقش مادران در احیای مبانی ارزشی و دینی و همچنین بیداری اسلامی پرداخت و گفت: در جامعه اسلامی مادر، با توجه به نقش تربیتی اش، نقش پیامبران الهی را دارد.
او بابیان این نکته که رمز موفقیت مادر پیروی اهل بیت عصمت و طهارت است و نهضت ما حسینی است و بامعیار و محور قرار دادن مکتب امام حسین شاهد موفقیت های گسترده ای در تاریخ بوده ایم، عنوان کرد: شهداء تربیت یافتگان دامن مادرانی هستند که منطق فداکاری و ایثار را به آنها آموختند و درس فداکاری تحصیل نمی شود مگردرکلاس مادران. و ما شهادت در راه خدا را از مادرمان حضرت زهرا (س) آموخته ایم.
گفتنی است که مادر شهیدان ارومیان سه شنبه شب، 6 تیرماه در بیمارستان نیکان تهران به دیار باقی شتافت و پنج شنبه 8 تیرماه در مراغه به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی.