شهدای ایران shohadayeiran.com

کد خبر: ۱۷۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، روز دوشنبه و برای سفری 3 روزه به این کشور سفر می کند.
روحانی دوشنبه به بغداد می رودبه گزارش شهدای ایران؛به نقل از فارس، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ضمن اعلام این خبر که رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، روز دوشنبه و برای سفری 3 روزه به این کشور سفر می کند. ، گفت: حجت السلام حسن روحانی روز دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ وارد بغداد خواهد شد و مذاکرات دو جانبه ای با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در خصوص روابط فیمابین و همکاری های منطقه ای دو کشور خواهد داشت.

اسماعیلی افزود: علاوه بر این، هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز طی نشست هایی مشترک و همینطور جداگانه با همتایان خود، آخرین وضعیت توافقات و همکاری ها و همچنین فرصت های جدید برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه را بررسی می کنند.

وی ادامه داد: نتایج این دیدارها توسط سران دو کشور و طی کنفرانسی خبری برای رسانه ها تشریح خواهد شد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، جلسه با رئیس و نمایندگان مجلس عراق، شرکت در همایش تجاری با حضور بخش های دولتی و خصوصی ایران و عراق و همچنین دیدار با سایر مسوولان بلند پایه عراقی و نیز برخی نخبگان، گروههای سیاسی و اجتماعی این کشور را از دیگر برنامه های دکتر روحانی در سفر به عراق برشمرد.

اسماعیلی در پایان همچنین از دیدار رئیس جمهور با حضرت آیت الله العظمی سیستانی از مراجع عظام تقلید و زیارت عتبات عالیات طی این سفر خبر داد.

روحانی چهارشنبه ۲۲ اسفندماه به میهن اسلامی باز خواهد گشت.
انتشار یافته: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
انتصاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه، موجی از امید را در میان مردم به وجود آورده است. مردم قدردان این انتصاب از سوی رهبر معظم انقلاب هستند.


از وقتی خبر قرار گرفتن سکان مهمترین قوای کشور یعنی قوه قضائیه در دستان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اعلام شده موضعگیری‌ها حاکی از ترس و هراسی است که در دل مفسدان افتاده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مدت زمانی که مدیریت تولیت آستان قدس را برعهده داشتند خدمات ارزشمند و تحولات مفیدی در آستان قدس و استان خراسان رضوی را رقم زدند که مردم استان بارها به آن‌ها اذعان کرده‌اند. انتخاب چنین شخصیتی برای ریاست قوه قضائیه بسیار هوشمندانه بوده است.


اهل شهر مشهد مقدس هستم. اینکه آقای رئیسی ولو برای مصلحت بالاتری می‌خواهند از مشهد بروند موجب غمگین شدن مردم شهر شده است. حضور این سید بزرگوار در آستان قدس موجب رونق در کسب و کار و کاهش فقر در این شهر مقدس شده بود.


با حرف‌های تکراری عده‌ای از دولتمردان دیگر امیدی به آنان در جامعه نیست و مردم باز کردن گره کور اقتصاد و فرهنگ را در دستان نیروهای انقلابی و جهادی می‌بینند.


غرب زدگان داخلی دیدند که اروپاییان حاضرند برای دلارهای نفتی سعودی‌ها چشم‌شان را به روی حقایق ببندند و سرمایه‌گذاری پرسود دلارهای بادآورده سعودی‌ها برایشان دیگر جایی برای شعارهایی مثل مبارزه با پولشویی و تروریسم نمی‌گذارد.


اروپا، ایران اسلامی را برای پذیرفتن FATF، فرصتی 4 ماهه داده است تا به قول خودشان کشورمان به تروریست‌ها در منطقه کمک نکند در حالی که حامی اصلی تروریست‌ها در منطقه یعنی عربستان است که اروپا از قراردادن این کشور در لیست سیاه جلوگیری کرده است!


چرا زمانی که کشورهای استعمارگر غربی به پالرمو و FATF پایبند نیستند کشورمان را نسبت به پذیرفتن آن ملزم می‌کنند؟! مثلاً ممانعت از ورود نام رژیم پدر جد تروریست‌ها و پولشویان یعنی آل‌سعود در لیست سیاه پولشویی چه مفهومی جز این دارد که این کنوانسیون‌ها فقط و فقط در جهت اهداف مستکبران عالم کار می‌کند. چرا برخی از داخلی‌ها نمی‌فهمند؟


از رئیس شورای شهر تهران باید پرسید که با مجوز چه کسی اجازه ساخت برج در باغ‌های تهران داده شده است؟


مشخص شد که هدف از امضای برجام، گشایش اقتصادی برای ایران نبوده است بلکه این اقدام بی‌حاصل و بلکه خسارت‌زا برگرفته از توهمات عده‌ای درباره مقوله‌ای به نام «سایه جنگ» بود.


برخی مجریان صدا و سیما القاب تملق‌آمیزی را بدون توجه بعضا به برخی از مسئولان نسبت می‌دهند ... در تاریخ 97/12/15 که قرار بود خط راه‌آهن قزوین-رشت افتتاح شود مجری در شب قبل اعلام کرد که فردا این خط به دست مبارک رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود! ممکن است برخی سؤال کنند این چه دست مبارکی است که مردم را با این گرانی‌های افسارگسیخته دست به گریبان کرده است؟!


مسئولان امر برای جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی شمال کشور که به منظور ساخت و ساز ویلا برای خوش‌گذرانی مرفهین بی‌درد جامعه صورت می‌گیرد کاری بکنند. زمین‌های حاصلخیز این منطقه چرا باید نابود شوند؟!


دولت لطفا فقط یک نمونه توافق اقتصادی با غرب در دوران پسابرجام را نام ببرد که هنوز پابرجاست!


آقای روحانی دولت قبل را که در تحریم شورای امنیت بود تورمش را 43 درصد اعلام می‌کند. لابد دولت بعد هم تورم دولت ایشان را 169 درصد اعلام می‌کند! آیا واقعا ایشان متوجه‌اند که یک بازنشسته با 400 هزار تا یک میلیون یا 2 میلیون تومان حقوق در این تورم و گرانی افسارگسیخته چگونه زندگی می‌کند؟!


دولت اگر در حل مشکلات اقتصادی کشور عاجز است حداقل حقوق ما بازنشسته‌ها را زودتر پرداخت بکند. در این یک کار که نباید ناتوان باشد.


برای جلوگیری از آسیب، خسارت و خطرهای احتمالی چهارشنبه سوری آخر سال باید کاری کرد که نوجوانان و جوانان با چیزهایی غیر از ترقه و وسایل آتش‌زا مشغول و سرگرم بشوند، یعنی اینکه انرژی آنان در راه سالم و بدون خطر تخلیه بشود.


آسفالت خیابان‌ها، اتوبان‌ها و... در شهر تهران مملو از چاله‌هایی شده و شهرداری اراده‌ای برای ترمیم یا تعویض آسفالت ندارد. با توجه به پرداخت عوارض شهری از سوی مردم، انتظار می‌رود شهرداری تهران خدمات شایسته‌ای به شهروندان ارائه دهد.


3 ماه پیش خودروم را سرقت کردند. با تلاش دستگاههای مسئول مالخر را در سردشت دستگیر و به دادسرای زنجان تحویل نمودند. ولی متاسفانه قاضی با قرار وثیقه او را آزاد کرد و حالا نه از ماشین من خبری هست و نه از مالخر؟! از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم!


گفته می‌شود قرار است یک مجتمع پتروشمی در محیط جنگلی نزدیک اردل که توسط چینی‌ها ساخته شده راه‌اندازی ‌شود! چند سوال ذهن هر انسانی را به خود مشغول می‌کند: چرا با وجود ده‌ها و صدها هزار جوان بیکار یک پتروشیمی بزرگ توسط بیگانگان ساخته می‌شود؟! چرا وسط جنگل؟ چرا به قیمت نابودی محیط‌زیست و آلوده کردن آب‌های منطقه؟ و چرا....


جناب محسن هاشمی! مردم وقتی به شما رای دادند امید داشتند سرعت پیشرفت دوره، دکتر قالیباف در شهرسازی تهران بیشتر شود. نه اینکه فقط در طول 2 سال 3 تا شهردار عوض کنید! مردم می‌خواستند در راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو تسریع کنید نه اینکه ایستگاه‌های راه‌اندازی شده خطوط 6 و 7 راتعطیل کنید.


ایستگاه‌های مترو در خط 7 (بزرگراه بسیج- شهید شاه‌آبادی- دهم فروردین) به سمت مولوی کی راه‌اندازی می‌شود؟! خودروهای سواری و اتوبوس‌های شرکت واحد پاسخگوی خیل عظیم مسافران سرگردان این مسیر برای ورود به مرکز شهر و محل کار و کسب آنها نیست. مردم چشم انتظار افتتاح مجدد این خطوطند.


در تاریخ 97/12/12 حدود 23-4 دقیقه منتظر خط واحد بلوار ابوذر- ناصر خسرو در ایستگاه بزرگراه شهید محلاتی- پمپ گاز (جنب دهم فروردین) شهید شاه‌آبادی بودم در حالی که خطوط راه‌آهن، بهارستان و هفت‌تیر 2-3 سرویس از جلو ما عبور کردند. چرا حرکت در این خط این‌قدر کند است؟! از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.


مسکن مهر قرار بود با 10-12 میلیون تمام شود (بدون احتساب وام) اما هزینه یک واحد 60 متری را بدون وام به 40 میلیون رساندند! وام را هم قرار بود
20 میلیون شود ولی به 40 میلیون رساندند یعنی یک واحد 60 متری را از 30-32 میلیون به 80 میلیون رساندند!
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
محمود احمدی‌نژاد:
دو نفر در جمهوری‌اسلامی ‌زندگی‌شان را شفاف کرده‌اند؛ یکی امام‌خمینی بود، یکی من/ دولت را دست من بدهند، در شش ماه قیمت نفت برمی‌گردد به همان قیمت بالای صد دلار/ به‌ عنوان رئیس‌جمهور هیچ تصمیم اشتباهی نگرفته‌ام/ باطرح‌های من همه ایرانی‌ها می‌توانند در ویلا زندگی کنند
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۴
یک‌بار من در نامه‌هایی که نوشتم، گفته‌ام که این منابعی که تحت انحصار حکومت است اگر میان مردم به تساوی توزیع شود، دیگر فقیری در کشور نمی‌ماند.
دو نفر در جمهوری‌اسلامی ‌زندگی‌شان را شفاف کرده‌اند؛ یکی امام‌خمینی بود، یکی من/ دولت را دست من بدهند، در شش ماه قیمت نفت برمی‌گردد به همان قیمت بالای صد دلار/ به‌ عنوان رئیس‌جمهور هیچ تصمیم اشتباهی نگرفته‌ام/ باطرح‌های من همه ایرانی‌ها می‌توانند در ویلا زندگی کنند
گروه سیاسی جهان نيوز: محمود احمدی‌نژاد که در سال‌های اخیر به اظهارات عجیب و غریب شناخته می‌شود، اینبار جدیدترین نظریات اقتصادی خود را نیز بیان کرده است. وی معتقد است که همه ایرانی‌ها با طرح‌های او می توانند در ویلا و جنگل زندگی کنند.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات جدید محمود احمدی نژاد در گفتگو با شرق را در ذیل می‌خوانید:

*آدم‌هایی در کشور وجود دارند که مسئولیت به معنی اینکه طبق قانون پاسخگو باشند، ندارند اما اختیار دارند. دخالت می‌کنند، تصمیم‌گیری می‌کنند، در مراجع مختلف حضور دارند، حتی با یک تلفن تصمیمات را بالا و پایین یا متوقف می‌کنند با این حال پاسخگویی هم ندارند.

*باید دولت، ملی شود و واقعا از حالت جزیره‌ای خارج شود، یعنی یک رئیس‌جمهور باشد با 10 معاون و رئیس‌جمهور شخصا در برابر کل تصمیمات دولت، مسئول و پاسخ‌گو باشد. کشورهایی وجود دارند که دولتشان به این شکل اداره می‌شود و موفق هم هستند. در همین حال باید یک مجلس دیگر هم مثل مجلس سنا داشته باشیم که نگاهش ملی باشد. این مجلس سنا خواسته‌های منطقه‌ای و محلی را جمع کند و بر مبنای منافع و مصالح ملی، تصمیمات کلان را به نحوی اتخاذ کند که هم به خواسته‌های محلی پاسخ بدهد و هم کشور به صورت هماهنگ جلو برود. نبودِ این‌ نحوه نهادسازی موجب شده است که ما در سطح کلان نتوانیم تصمیمات بزرگ اقتصادی بگیریم.

*جریان زندگی در جامعه امروز ما مشابه جریان آب در ظروف مرتبط است؛ یعنی شما نمی‌توانید در تهران قیمت خیار را دست‌کاری کنید؛ اما در روستای مرزی قیمت خیار دست‌کاری نشود. همه تحولات انسانی و اجتماعی به هم پیوسته و هم‌زمان است. خب اینجا باید سیستم را نگاه کنیم و نقص‌های سیستمی را دربیاوریم؛ وگرنه چهار نفر را هم بگیری و اعدام کنی که اقتصاد اصلاح نمی‌شود. حالا من یک جمله‌ای را می‌خواستم بگویم؛ ولی خودم را کنترل کردم و تلویحی گفتم. بدون اینکه اصلا توضیح بدهند که مردم بفهمند اینها چه کار مشخصی کرده‌اند که خلاف قانون بوده. این خیلی مهم است. این را مردم باید بدانند که دیگر تکرار نشود. این را که چه کاری اخلال است، کسی نمی‌داند. خب حالا اینها می‌گویند مسئول این مشکلات اینها هستند. اینها را هم اعدام می‌کنند. بسیار خوب، حالا اگر با اعدام اینها مشکلات حل نشد، یقه چه کسی را باید گرفت؟ این اشکال است. من نمی‌گویم متخلفان نباید مجازات شوند. هرکس تخلفی می‌کند به‌ اندازه تخلفش باید مجازات شود و این دفاع از حقوق عمومی است؛ اما اگر ما این‌طور به جامعه القا کنیم که یک تعدادی در جامعه هستند که دارند اخلال می‌کنند و اینها را ما جمع کنیم و سپس اقتصاد درست می‌شود، حالا جمع کردید و اقتصاد درست نشد، باز می‌گویید نه! یک عده دیگرند، این چرخه باطل تا کی و کجا قرار است ادامه پیدا کند؟ یعنی تا کی و کجا در اقتصادی که کمتر از 15 درصدش در دست مردم است، مردم مقصر مشکلات اقتصادی هستند؟ انگار دولت و سیستم و نظام تصمیم‌گیری و اینها هیچ نقشی ندارند. این به نظرم خیلی بی‌انصافی است.

*من از شما سؤال می‌کنم، شما اگر بدون مجوز یک لبوفروشی باز کنید، چند نفر در روز می‌آیند سراغتان؟ حالا به نظر شما می‌شود یک مؤسسه مالی و اعتباری باز شود و هیچ مجوزی نداشته باشد و 15، 20 سال هم فعالیت کند؟ این آدرس غلط دادن و سیاسی‌کردن موضوع است؛ یعنی در واقع می‌خواهیم مسئله را حل نکنیم یا نگذاریم که مسئله اصلی دیده شود. ما دو نوع مؤسسه مالی و اعتباری خارج از شبکه بانکی داریم. اولی صندوق‌های قرض‌الحسنه هستند که از دهه 50، شهربانی و بعدها نیروی انتظامی مجوز فعالیت آنها را صادر می‌کرد و در دولت ما فعالیت آنها موکول به اخذ مجوز از بانک مرکزی شد و دومی هم تعاونی‌های اعتبار بودند که تا قبل از دولت ما وزارت تعاون مجوز فعالیت‌شان را صادر می‌کرد. مجوز فعالیت تمام این تعاونی‌های اعتبار که بعدها بحران‌ساز شدند، مربوط به قبل از سال 83 است و در دولت‌های قبل از ما صادر شدند. تا اینکه در دی سال 83 قانون تنظیم بازار غیر‌متشکل پولی در مجلس تصویب شد؛ یعنی در دولت ما حتی یک مورد هم مجوز فعالیت به این تعاونی‌های اعتبار داده نشده؛ ولی متأسفانه همین ‌الان آقای رئیس‌جمهور فحشش را به من می‌دهد.

*از روز اول من درگیر بانک‌ها بودم. من اصلا سیستم بانکی الان را قبول ندارم، حالا فرصت شد می‌گویم که این بانک یعنی چه؟ یکی از زیرساخت‌های مهم بانک است و تا زمانی که این سیستم بانک مهار نشود، امکان ندارد اقتصاد ما شکوفا شود. محال است، نه اینکه امکانش ضعیف باشد! چون این سیستم بانکی، همه مناسبات را به هم می‌زند، اابته نه مدیران بانک‌ها، این نوع نظام بانکداری منظورم است. چه کسی می‌گوید درگیر نشدم؟ فحش نخوردم؟ چه توهین‌هایی به من شد! کنترل دست رئیس‌جمهور نبود، دیگران بودند. برای یک مؤسسه مالی اعتباری که هیئت نظارت بانک مرکزی در دوره ما تعطیلش کرد، سه تا حکم داده شد که باید برگردد!

*قوه مجریه در اصل دولت است. تمام تصمیم‌گیری‌ها باید در دولت انجام شود. ما بیاییم مدام شورا درست کنیم، مدام کمیسیون درست کنیم، قوای دیگر را هم در آن نقش بدهیم، بعد هم به دولت بگوییم تو جواب بده، من جواب چه چیزی را بدهم؟ می‌گویند سه‌تا وزیر تو آنجا هستند، می‌گویم سه‌تا وزیر را تو انتخاب کرده‌ای و آنجا گذاشته‌ای من باید جواب بدهم؟ چه کسی گفته است من باید جواب بدهم؟ وزیری که مستقل از رئیس‌جمهور است. ببینید این منطق و شیوه تصمیم‌گیری غلط است. بعد هم دائما دعوا می‌کنیم می‌گوییم آقا درستش کن!

*یک‌بار من در نامه‌هایی که نوشتم، گفته‌ام که این منابعی که تحت انحصار حکومت است اگر میان مردم به تساوی توزیع شود، دیگر فقیری در کشور نمی‌ماند.

*اصلا چه اشکالی دارد دولت بیاید اموالش را اعلام کند، نهادها اموالشان را اعلام کنند، گردش مالی‌شان را شفاف در مطبوعات منتشر کنند؟ اشکالی دارد؟ دو نفر تا امروز در جمهوری اسلامی ‌زندگی‌شان را شفاف کرده‌اند. یکی امام‌خمینی بود، که خدا رحمتشان کند، یکی هم احمدی‌نژاد بود. بیایند در روزنامه بنویسند مردم ما اینها را داریم، همه هم بدانند، بعد هم بگویند هر که اضافه جایی پیدا کرد، برای خودش. کسی نگفته است که شفاف کنیم. ابتدا نهادهای دولتی و غیردولتی شروع کنند.

*من به‌عنوان یک مهندس راه و ساختمان اصلا اعتقاد ندارم که مردم باید این‌طور زندگی کنند. چه کسی گفته شهر تهران باید 700 کیلومتر باشد و مردم بروند در طبقه سی‌ام زندگی کنند؟ چرا باید طبقه سی‌ام زندگی کنند؟ طبقه سی‌ام هزینه‌اش چهار برابر طبقه اول است. اصلا چرا باید 57 درصد ثروت کشور در تهران بچرخد وقتی فقط 11 درصد جمعیت کشور در تهران ساکن هستند؟ من هیچ‌کدام از اینها را قبول ندارم. ما سرزمین وسیعی داریم. می‌توانیم طراحی کنیم. این شهرهای ایران همگی روی همین فلات ایران شکل گرفته‌اند. ما می‌توانیم توسعه‌اش بدهیم. می‌توانیم شهرهای جدید تعریف کنیم. اصلا می‌توانیم کل سرزمین را طراحی کنیم. بگوییم هر کس در باغ خودش یک خانه بسازد، خدماتش را هم بگیرد که این خدمات هم ارزان‌تر از حالا خواهد بود. الان متوسط قیمت آپارتمان در تهران متری 10 میلیون تومان شده است. یعنی یک واحد 65متری که از نظر من زندان است 650 میلیون تومان قیمت دارد. چند دهک جامعه ما می‌توانند این مبلغ را پرداخت کنند؟ بقیه چه می‌شوند؟ خب، این غلط است. ما ارزش افزوده‌ای به زمین بار کرده‌ایم، می‌گوییم چرا باز نمی‌کنید؟ می‌گویند هزینه خدمات شهری بالا می‌رود درحالی‌که کاملا برعکس است.

*در 40 سال بعد از انقلاب جهش شدید قیمت نفت تنها در دولت ما اتفاق افتاده است. قبل از دولت ما قیمت پایین بوده و بعد از دولت ما هم پایین آمده است. همین امروز دولت را دست من بدهند، در شش ماه قیمت نفت برمی‌گردد به همان قیمت بالای صد دلار. این دیگر فوت کوزه‌گری است. این هنر مدیریت بین‌الملل است. ما این همه تلاش کردیم، این طرف دنیا آن طرف دنیا، اعضای اوپک، در چندین جلسه با تک‌تکشان صحبت کردم، قیمت نفت را بالا بردیم، پولش را هم آوردیم و به مردم دادیم که بخورند. نوش جانشان، مال خودشان بوده. حالا که این چند سال این کار را نکرده‌اید، 50 دلار مابه‌التفاوت قیمت نفت به جیب چه کسی رفته؟ یعنی از جیب مردم درآورده و به جیب چه کسی ریخته‌اید؟ به‌جای آنکه جواب بدهند، طلبکاری هم می‌کنند؟ می‌گویند دولت قبل ارز را نفله کرده، کجا نفله کردیم؟ دلار به دلار آن معلوم است. تازه این ارز هم بانک مرکزی در اختیار بانک‌ها گذاشته که رئیس‌جمهور در مدیریت آن کاره‌ای نیست، اما من از آن‌هم دفاع می‌کنم. اکثر آن صرف توسعه شده است. می‌دانید چقدر نیروگاه در کشور ساخته شد؟ نیروگاه ارز نمی‌خواهد؟ کل ظرفیت تولید برق کشور 38 هزار مگاوات بوده، وقتی ما دولت را تحویل دادیم 72 هزار مگاوات تحویل دادیم، به‌علاوه 25 هزار مگاوات با متوسط 60 درصد پیشرفت. اینها را که نمی‌توان تکذیب کرد. ستاره خلیج‌فارس را مگر با نزدیک به 85 درصد پیشرفت تحویل دولت بعد ندادیم؟ پنج‌سال‌و‌نیم گذشته و 15 درصد پیشرفت داشته است.

*الان پنج، شش سال است متوسط قیمت نفت به 55 دلار رسیده است. در هر بشکه 50 دلار از جیب مردم ایران رفته، کجا رفته؟ به نفع چه کسی؟ به نظر من آمریکا باید خیلی از ماجرا پرت باشد که بخواهد با این شرایطی که در این چند سال بر اداره کشور حاکم شده، در ایران براندازی کند. آمریکا روزی 12میلیون بشکه نفت وارد می‌کند، 12میلیون ضرب‌ در 50 دلار می‌شود سالی 220 میلیارد دلار سود! دیگر چه می‌خواهد؟ اما آمریکایی‌ها همین را نمی‌فهمند! بالاخره این هنر ما بود که قیمت نفت را به صد دلار رساندیم، با همه همسایه‌ها هم رفیق بودیم، هیچ همسایه‌ای هم حتی یک بار به ما جسارت نکرد.

*جرم آقای خاوری چیست؟ قانون اساسی ما می‌گوید جرم باید در دادگاه صالحه اثبات شود وگرنه نمی‌توانید کسی را متهم کنید. آیا دادگاه صالحی برای ایشان برگزار شده؟ ایشان چطور از کشور خارج شد؟ ینها که می‌گویم، مستند است و اسنادش پیش من است. ایشان پرونده‌ای در خوزستان داشت. حکم جلبش هم صادر شده بود. از تهران به خوزستان گفتند پرونده را به تهران بفرستید. پرونده را به تهران آوردند، بعد مجوز دادند و از کشور خارج شد! مسائل زیادی پشت این موضوع وجود دارد. فردی در همین پرونده اعدام شد. دو سؤال. این فرد خودش تنها بود یا در سیستم پشتیبان داشت؟ مه‌آفرید پشتیبانش چه کسانی بودند؟

*برای من سؤال است. خاوری چطور از کشور خارج شد؟ مقامات در این سطح برای خروج از کشور باید اجازه بگیرند، چرا ممنوع‌الخروجش نکردند؟ بیایید دادگاهش را علنی منتشر کنید تا مشخص شود چه کسانی در ایران پشتیبانش بودند. فقط خاوری بوده؟ رشوه گرفته؟ چقدر گرفته، از چه کسی گرفته؟ یک کار سیاسی در قالب یک کار قضائی. سؤال دوم. این فرد که اعدام شده اموالش در این هفت، هشت سال دست کی بوده؟ به این سؤالات جواب بدهند خیلی چیزها روشن می‌شود. این فرد که اعدام شده، اگر بدهی داشته، بدهی‌اش را بردارید، آنچه باقی می‌ماند، مال چه کسی است؟ مال ورثه‌ اوست. پولش در حساب چه کسانی بوده؟ به چه کسی داده‌اند؟ بیایند این را شفاف بگویند. اصلا بگویند جرمش چه بوده. ما که نمی‌دانیم. بگویید جرمش چه بوده تا حداقل بقیه یاد بگیرند این کار را نکنند. مداوما می‌گویند خاوری خاوری خاوری. خاوری یک مدیر بود. من شخصا خاوری را آدم بدی نمی‌دانستم اما موافق مدیرعاملی او نبودم ولی در این مورد رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نیست. به همین دلیل که می‌دانستم او را قربانی خواهند کرد یا به دلیل مسائل دیگری اتهاماتی به او می‌زنند. درباره ایشان مواردی مطرح شده بود که می‌دانستم روزی این موارد را علیه‌اش مطرح می‌کنند. فرض کنید یک نفر آمده و یک گزارش منفی درباره فردی داده. شما می‌دانید که این فرد مخالفانی دارد که یک روز این گزارش را علم خواهند کرد و اذیتش می‌کنند، بنابراین می‌گویید تا این گزارش هست، این فرد نباشد، برود این گزارش را درست کند، بعدا برگردد. ولی وزیر اقتصاد نظرش این بود که قوی‌ترین فرد از نظر بانکداری در ایران همین خاوری است و واقعا هم همین‌طور بود، یعنی به بانکداری تجاری کاملا مسلط و نفر اول ایران بود. اما سؤال این است که چرا اصرار شد پرونده‌اش از خوزستان به تهران بیاید و چرا ممنوع‌الخروجش نکردند. بابک زنجانی هم همین‌طور است. در سال 89 در برنامه پنجم اختیار رئیس‌جمهور برای عزل و نصب رئیس بانک مرکزی و اعضای شورای پول و اعتبار، سلب شد. من اعتراض کردم. رهبری این موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داد. مجمع این را تا سه سال پیش نگه داشت و در دولت آقای روحانی تصویب کرد. بنابراین آن زمان رئیس‌جمهور اختیاری در زمینه عزل و نصب رئیس بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نداشت. کار دومی که مجلس تحت عنوان طرح صیانت از مخازن نفتی انجام داد، این بود که شورایی درست کرد که همه اختیارات رئیس‌جمهور درباره نفت را به آن شورا سپرد که باز هم از هر سه قوه در آن عضویت داشتند. دو، سه نفر از دولت مثل وزیر نفت و اقتصاد هم عضو آن بودند. حالا کشور تحریم شده و در فروش نفت اتفاقاتی افتاده، این چه ربطی به رئیس‌جمهور دارد؟ تازه اگر این هم نبود، هیچ وقت رئیس‌جمهور مطلع نمی‌شد که نفت را به چه کسی فروخته‌اند، چون وزارت نفت قانون و تیم و ساختار مشخصی برای این کار دارد. همین آقای روحانی هم نمی‌داند نفت را به چه کسی می‌فروشند مگر اینکه کنجکاوی کند و برود سؤال کند. به لحاظ اداری چرخه فروش نفت از مسیر رئیس‌جمهور نمی‌گذرد.

*مگر می‌شود با دو هزار کارمند 150 میلیون هکتار منابع طبیعی و محیط زیست و جنگل را حفاظت کرد؟ خب اینها را باید به مردم داد و گفت طبق این قانون بهره‌برداری کنید و حفاظتش هم برعهده شماست. هر 10 هکتار را به یک خانواده بدهیم، بگوییم بلوطش را جمع کن و بفروش، درخت هم بکار، گاو هم بگیر زیرش بچرد، حل می‌شود دیگر. لردی زندگی می‌کنند و بیشتر از من استاد دانشگاه درآمد خواهند داشت. 16،15 میلیون تن بلوط در حال نابودی است و بعد ما خوراک دام از خارج وارد می‌کنیم. وقتی دو میلیون خانواده را به این جنگل فرستادیم خودش بهترین مراقبت است. کمااینکه ایرانی‌ها چندهزارسال در جنگل بودند. آیا جنگل را از بین بردند؟

*شما می‌دانید مساحت کل شهرها و روستاهای کشور چقدر است؟ کلا یک میلیون هکتار است. شما از این 180 میلیون هکتار، پنج میلیون هکتار مراتع درجه چهار را به این مساحت مسکونی اضافه کنید. به همه زمین می‌رسد. همه در باغ ویلا زندگی می‌کنند. چرا باید همه در آپارتمان‌ها زندگی کنند. مردم می‌توانند با 50 درصد این سرمایه ویلا بسازند و 50 درصدش را صرف اقتصاد کنند. معادن هم هستند. معادنی که درش بسته است، نه به این معنی که استفاده نمی‌شود، بلکه به این معنی که اطلاعاتی نداریم، چون جامعه به آن حساس نشده است. جامعه به ارز و سکه حساس شده اما به معدن و زمین حساس نشده است. این همه زمین، اجازه بدهید فعالیت کشاورزی شود.

* چه اشکالی دارد هر ماه یک رفراندوم برگزار شود. الان که خیلی راحت شده، نرم‌افزارهای پیام‌رسان و سیستم‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی آمده‌اند، هرکدام از مردم در اقصی‌نقاط کشور هم یک موبایل دارند، موضوع را در تلویزیون اعلام می‌کنید، یک کد حق رأی هم به هر نفر می‌دهید، می‌گویید در ساعت فلان رأی‌گیری می‌کنیم. یک ساعت بعد هم نتیجه‌اش معلوم می‌شود. اینجا تکنولوژی در خدمت انتخابات و رفراندوم است، خب چرا استفاده نکنیم.

*شما یک موقعی می‌گویید آیا ضعف داری؟ می‌گویم من ضعف زیاد دارم اما تصمیمات دولتم اشتباه نبوده است. باید مشخصا بگویید کدامش اشتباه بوده است. ممکن است ضعف‌هایی داشته باشم اما هیچ‌کدام از تصمیمات دولت اشتباه نبوده است. یکی را اسم ببرید. به‌عنوان رئیس‌جمهور هیچ تصمیم اشتباهی نگرفته‌ام. یک مورد نمی‌توانند مثال بزنند که تصمیم اشتباهی به‌عنوان رئیس‌جمهور گرفته باشم، ولی اگر بحث ضعف باشد من ضعف‌های زیادی دارم. بارها هم گفته‌ام که ضعیف‌ترین و پراشتباه‌ترین هستم اما تصمیم اشتباهی به‌عنوان رئیس‌جمهور نگرفته‌ام. علت هم دارد. به این دلیل که برای هر تصمیم ملی صدها ساعت وقت می‌گذاشتم. ساعت‌ها موافق و مخالف بحث می‌کردند و بیشترین سؤال در جلسات کارشناسی را هم می‌پرسیدم، علتش هم این است که من باور دارم تا وقتی لزوم و درستی انجام کاری برایم قطعی نشده، نباید جلو بروم. این را همه می‌دانند. من این را اجرائی کردم. بحث را مطرح می‌کردیم می‌گفتیم شما اقتصاددانان بزرگ کشور هستید، من هم به شما احترام می‌گذارم، اما برای اینکه این را اجرا کنم باید توضیح بدهید و قانع بشوم که این کار درست است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
رضایی‌کوچی: مردم توان خرید خانه ندارند

19 اسفند 1397 ساعت 10:03

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: رونق بازار مسکن مستلزم آن است که دولت سقف تسهیلات مسکن را افزایش دهد و در غیر این صورت قشری از مردم نمی‌توانند هیچ‌گاه خانه‌دار شوند.

به گزارش جهان نیوز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از رویه دولت در زمینه اعطای تسهیلات مسکن به مردم، گفت: علی‌رغم افزایش شدید قیمت مسکن، اعتقاد دولتمردان این است که اگر سقف تسهیلات مسکن افزایش پیدا کند، شاهد تورم و افزایش بی‌رویه قیمت مسکن می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت در محدود کردن سقف تسهیلات مسکن منجر به متوقف شدن تولید مسکن شده است، افزود: از سوی دیگر افراد متوسط به پایین جامعه تمکن مالی لازم را برای خرید مسکن ندارند و اگر نتوانند از دولت تسهیلات مسکن کافی دریافت کنند، هیچ‌گاه نمی‌توانند صاحب خانه شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این کمیسیون بارها اعلام کرده که رونق بازار مسکن مستلزم افزایش سقف تسهیلات مسکن است، تصریح کرد: اگر شعار دولت، خانه‌دار کردن محرومان و افراد ضعیف جامعه است، باید برای تحقق این شعار تسهیلات ارزان‌قیمت به مردم اعطا کند.

رضایی کوچی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه مالی بانک‌های ارائه کننده تسهیلات مسکن، گفت: متأسفانه اغلب این بانک‌ها با کمبود بودجه و سرمایه روبرو هستند و به این دلیل، مشکلاتی در روند ارائه وام مسکن ایجاد شده است و اگر شیوه اعطای تسهیلات مسکن به این روال ادامه یابد، قطعاً شاهد مشکلات بیشتری در بخش مسکن طی سال ۹۸ خواهیم بود.

منبع:مهر
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
نقوی‌حسینی:
اصلاح‌طلبان یک خیابان هم آسفالت نکرده‌اند
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴
سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مسئول ناکارآمدی‌های دولت و شورای شهر هستند، گفت: هر زمان که اصلاح‌طلبان به شورای شهر و شهرداری آمدند، حتی یک خیابان هم آسفالت نکردند.
اصلاح‌طلبان یک خیابان هم آسفالت نکرده‌اند
به گزارش جهان نيوز، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های دولت باشند، گفت: اصلاح‌طلبان حامیان اصلی دولت بودند و هر چقدر بگویند که دولت از ما نیست و عملکردش را مورد انتقاد قرار دهند، نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت انتخاب این دولت فرار کنند.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که روحانی در هر دو دوره انتخابات خود با رأی و حمایت اصلاح‌طلبان رئیس جمهور شد و بر این اساس عملکرد دولت به طور مستقیم روی سرنوشت اصلاح‌طلبان تأثیر دارد چرا که مردم این دولت را حاصل تفکر اصلاح‌طلبی می‌دانند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه با انتقاد از عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران، تصریح کرد: هر زمان که اصلاح‌طلبان به شورای شهر و شهرداری تهران آمدند، حتی یک خیابان هم آسفالت نکردند و ناکارآمدی در میان آنان مسبوق به سابقه است و بر این اساس اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی عملکرد دولت، شورای شهر و شهرداری تهران باشند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه دولت انگیزه، نشاط و تحرک لازم برای بهبود اوضاع کشور را ندارد، گفت: بازار امروز کشور کاملاً مؤید این است که دولت همه چیز را رها کرده است و سوال ما این است که آیا کنترل دام و گوشت در کشور خیلی سخت و امری نشدنی است؟!

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: معمولاً انگیزه رؤسای جمهور در دور دوم فعالیت خود تا حدی کاهش می‌یابد اما در این دوره از دولت این مسئله بسیار حاد شده و رئیس جمهور کشور را به کل رها کرده است.

نقوی حسینی گفت: در همه جای دنیا اگر دولتی توان حل مشکلات را نداشته باشند، آنقدر شهامت دارند که استعفا دهند اما در کشور ما چنین مسئله‌ای مرسوم نیست.

منبع:مهر
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
محسن رضایی: دولت روحانی خودش را به خواب زده

19 اسفند 1397 ساعت 8:28

به گزارش جهان نیوز، محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بودجه ۹۸ را در هیئت عالی نظارت بررسی کردیم. دولت و مجلس نزدیک به سه چهارم بودجه را در شرکت‌های دولتی بسته‌اند که در اختیار مدیران است. بخش اعظم بودجه عمومی هم در اختیار دولت قرار دارد. از این مقدار چیزی در حدود ده درصد عمرانی است. این بودجه هیچ تناسبی با شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی ندارد؛ اولاً صرفه‌جویی در آن دیده نشده است ثانیاً مشارکت مردمی در آن ضعیف است ثالثاً کسری بودجه ۹۸ نشان می‌دهد که دولت خود را به خواب زده است.

روز پنجشنبه هیأت عالی نظارت برای بررسی انطباق و عدم مغایرت بودجه سال ۹۸ کشور با سیاست‌های کلی نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
روحانی بدرد رئیس جمهور مردم و کشور نمی خورد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
سوءاستفاده از نگرانی مردم برای گران کردن کالا
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۱
قیمت اقلام خوراکی در سال جاری در بازه‌های مختلف زمانی روند افزایشی به خود گرفت که بررسی‌ها نشان از آن دارد که در بسیاری از محصولات کمبودی وجود ندارد و نیاز مصرف‌کننده آنقدر نیست که کمبودی در بازار ایجاد کند و تنها برخی افراد سودجو برای کسب سود از ترس مردم برای گران کردن کالا استفاده می‌کنند.
سوءاستفاده از نگرانی مردم برای گران کردن کالا
به گزارش جهان نيوز، در سال جاری به واسطه رشد افسارگسیخته نرخ ارز به ویژه دلار، اقتصاد و بازار مصرفی جامعه تحت‌الشعاع قرار گرفت و قیمت انواع محصولات رشد قابل توجهی کرد. اما نکته قابل توجه آن است که با کاهش قیمت دلار، به همان نسبت قیمت محصولات و اجناس کاهش پیدا نکرد و از سوی دیگر محصولات سطح بازار به صورت خرده فروشی و عمده فروشی با نوسان لحظه‌ای دلار افزایش قیمت را به خود می‌گرفتند و این در حالی بود که محصولات سطح بازار و حتی کارخانه و انبار در ماه‌های قبل تأمین ارزی شده بودند.

این نوسانات و بار روانی منفی در سطح جامعه شرایط را به سمتی سوق داده که با تغییر قیمت محصولات مصرفی همچون گوشت، مرغ، رب، روغن، چای و در چند روز اخیر شکر، برخی از مصرف‌کنندگان نهایی از ترس کمبود، بیش از نیاز واقعی خود به خرید در بازار می‌پردازند. این اتفاق در برهه‌ای از زمان برای روغن، دستمال کاغذی و محصولات بهداشتی بانوان رخ داد که با گذشت زمان و کاهش بار روانی این موضوع، میزان عرضه و تقاضا متعادل شد و بسیاری از افراد همچنان از روغن و محصولات بهداشتی که در تابستان خریداری کرده‌اند استفاده می‌کنند.

اما در چند روز گذشته باز هم خبر افزایش قیمت و کمبود محصول دیگری اعلام شد که حتی کار را به جایی رساند که قرار شد پای شکر به نمایشگاه‌های بهاره تهران باز شود. در کنار آن اگر سری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزنید متوجه می‌شوید که برخی افراد به صورت کارتنی روغن خریداری می‌کنند، روغنی که در روزهای اخیر هیچ افزایش قیمت و کمبودی نداشته است.

در این زمینه علی که در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای غرب تهران به خرید ۶ کارتن روغن سرخ کردنی و خوراکی پرداخته بود به ایسنا گفت: خانواده ما از سه نفر تشکیل شده و عموماً هر شیشه روغن سرخ کردنی را طی دو هفته و هر شیشه روغن خوراکی را طی سه هفته استفاده می‌کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که ۶۰ عدد روغن برای یک خانواده در یک مرتبه خرید بسیار زیاد است، بیان کرد: عموماً روغن را دانه‌ای خرید می‌کنیم اما شنیده‌ام که در روزهای انتهایی سال روغن گران خواهد شد برای همین این تعداد روغن خریداری کردم.

یک حساب سر انگشتی نشان می‌دهد که با خرید ۶۰ عدد روغن که نیمی از آن سرخ کردنی و نیمی دیگر خوراکی است این خانواده تا ۱۵ ماه دیگر نیازی به خرید روغن سرخ کردنی ندارند، حال زمانی که قدرت خرید عموم خانواده‌ها کاهش یافته، این خرید بیش از نیاز عاملی می‌شود که فرد مصرف‌گرا شود و از سوی دیگر سرمایه خود برای خرید مایحتاج زندگی را تا ۱۵ ماه تنها درگیر خرید روغن کرده است.

همچنین اگر در همین شرایط اعلام شود که محصول دیگری گران می‌شود، این خانواده می‌خواهد چه تصمیمی بگیرد؟ مگر انباری خانه‌های امروزی ایرانی‌ها تا چه حد وسعت دارد که بتواند تمام مواد مصرفی را در آن برای مصرف چندین ماه دپو کند!؟

اما قضیه شکر. در روزهای اخیر صحبت‌هایی از افزایش قیمت شکر در میان بود و حتی قیمت آن تا محدوده ۱۰ هزار تومان هم افزایش یافت اما در حال حاضر به قیمت قبلی خود نزدیک شده و آنچنان نوسان قیمتی ندارد اما بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد که بسیاری از مردم برای تهیه شکر به واحدهای عرضه‌کننده مراجعه کرده‌اند و تعدادی از آنها دلیل این موضوع را با وجود آنکه اصلاً مصرف شکر ندارند و حتی چای صبحانه را تلخ می‌خورند، اخبار و شایعات پیرامون قیمت شکر بیان می‌کنند.

اگر تنها چند دقیقه‌ای را در واحدهای صنفی عرضه‌کننده شکر صبر کنید متوجه خواهید شد که حجم قابل توجهی از افراد برای آن به خرید شکر روی آورده‌اند که فردی از روزهای گذشته به آن‌ها اعلام کرده است که شکر گران می‌شود، با همین ترفند برخی افراد قیمت شکر را گران کردند و محصولات خود را با قیمت قابل توجهی آن هم در زمانی که مصرف شکر مردم کاهش یافته است، در بازار عرضه کردند.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که در ابتدای سال میزان تولید شکر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۵ درصدی مواجه بوده و بیش از ۱ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۳۷ تن شکر در کشور تولید شده است که این آمار و ارقام در عمر ۱۲۲ ساله صنعت شکر بی‌سابقه بوده است.

همچنین براساس آمار گمرک ایران در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۵۳ هزار و ۸۴۷ تن شکر به کشور وارد شده که در مجموع می‌توان گفت عرضه شکر با این آمار و ارقام در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است که این میزان دقیقاً با نیاز کشور که سالیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ تن است برابری می‌کند، البته ناگفته نماند که در این آمار میزان تولید شکر پاییزه محاسبه نشده و آمار واردات شکر در بهمن و اسفندماه هم منتشر نشده است.

پس می‌توان نتیجه‌گیری کرد که تولید و واردات شکر با میزان مصرف سالیانه کشور همخوانی دارد و کمبودی در زمینه شکر کشور را تهدید نمی‌کند و با توجه به برآیند صحبت عموم مردم می‌توان مدعی شد که برخی افراد در بازارهای مختلف از ترس مردم سوءاستفاده می‌کنند تا محصولات خود را گران‌تر به فروش برسانند.

البته به نظر می‌رسد چنین فضایی در شرایطی شکل می‌گیرد که دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خواب غفلت به سر می‌برند.

منبع: ایسنا
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
بحران شدید داخلی در گروهک منافقین
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
پایگاه لوبلاگ در گزارشی ضمن بررسی شرایط وخیم و نابسامان گروهک تروریستی منافقین می‎نویسد که اوضاع منافقین به نحوی است که از سوی حامیان اصلی آنها یعنی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی نیز طرد شده‎‎اند.
بحران شدید داخلی در گروهک منافقین
به گزارش جهان نيوز، پایگاه لوبلاگ در این یادداشت می‎نویسد: قطار آنچه تغییر رژیم در ایران خوانده می‎شود که از سوی جنگ طلبان با پیشگویی‌هایی دروغین با هدف روی کار آوردن دولتی دست نشانده آمریکا مطرح شده شامل عناصر و کاراکترهای مختلف قدیمی و جدید متعددی است.

لوبلاگ می‎افزاید که راهبران این قطار تاکنون مبالغ هنگفتی را برای اجرایی کردن این دستور کار به هر قیمتی خرج کرده‎اند. بقیه عناصر مسافران این قطار هستند که امیدوارند پس از رسیدن این قطار به مقصد نقشی در ایران ایفا کنند. یکی از مسافران این قطار که سابقا از سوی آمریکا تروریستی و اکنون به عنوان اپوزیسیون (!) معرفی می‌شود، گروهک منافقین است. راهبران این قطار نیز «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «رودی جولیانی» وکیل ترامپ و نیز شماری افراد با نفوذ دیگر هستند که به طور جدی این قطار را به سمت مناقشه سوق می‌دهند.

اما درست زمانی که این قطار سرعت و شتاب خود را افزایش داده است، تیم ترامپ در حال پیاده کردن مسافر اصلی خود است که نشانه ای دال بر توقف کامل این قطار نیز به شمار می‎رود.
نخستین نشانه این توقف با افشارگری «الی کلیفتون» در مورد دریافت ۱۶۵ هزار دلاری جان بولتون برای انتشار توییتی به حمایت از گروه فشار ضد ایرانی غیر دولتی (UANI) مشاهده شد. این توییت نشان داد که گروهک منافقین با مسافر جدید دیگری که به زعم دولت آمریکا راندمان بالاتری دارد! جایگزین شده است؛ چرا که منافقین تنها ۴۰ هزار دلار به بولتون برای سخنرانی در یکی از نشست‌های خود پرداخت کرده و اوباش اینترنتی شان نیز در اردوگاه در بسته شان در آلبانی کارآیی لازم را نشان نداده‎اند. در واقع بولتون و دولت ترامپ که همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بر طبل اقدام خصمانه علیه ایران می‌کوبند، با مشاهده تحولات اخیر در اردوگاه آلبانی فهمیده‎اند که این فرقه شکست خورده با بحران شدید داخلی مواجه است.

در پی انتشار مقالات تحقیقی انتقادی الجزیره، گاردین، ایندیپندنت، اخبار کانال چهار، ان. بی. سی و بقیه، گزارش اخیر اشپیگل آخرین ضربه به پیکره این گروهک شکست خورده بود؛ گزارشی که گروهک منافقین را به انتشار بیانیه‌ای به زبان فارسی در اروپا برای تهدید به ترور «لوئیزا هامریچ» نویسنده گزارش وادار کرد.

هامریچ در گزارش خود از آموزش تکنیک‌های مرگبار به اعضای گروهک خبر داد. در سال ۲۰۱۷ دولت آمریکا برنامه «هیلاری کلینتون» در دوران وزارت خارجه اش در سال ۲۰۱۳ مبنی بر احیای گروهک منافقین را مجدداً به اجرا درآورد و به این فرقه خطرناک فرصت تجدید قوای خود را پشت درهای بسته داد تا بتواند به فعالیت‌های خشونت آمیز خود ادامه دهد.

در سایه این حمایت‌ها گروهک منافقین تلاش کرد تا از فروپاشی کامل خود جلوگیری کند. حدود هزار نفر از اعضای این گروه از زمان انتقال به آلبانی، گروهک را ترک کرده‎اند. اکنون نبرد خط مقدم منافقین نه مبارزه با ایران بلکه گروهی متشکل از ۴۰ نفر از اعضای سابق است که در تیرانا حضور دارند. در حالی که گروهک منافقین ادعای مبارزه و تغییر آنچه تغییر رژیم در ایران خوانده می‎شود را دارد، قادر به مقابله با ۴۰ نفر از اعضای سابق خود نیست.

این گروهک با عدم پرداخت حقوق هزاران نفر از اعضای خود در ۳۰ سال گذشته عملاً مصداق بارز برده داری مدرن است. اعضایی که این گروهک را ترک کرده‎اند جز لباس تنشان چیزی ندارند، چرا که با وجود چند دهه خدمت و اعلام وفاداری به این گروهک، چیزی جز یک دست لباس دریافت نکرده‎اند. سران این گروهک مدعی هستند که اعضا خدمات خود را داوطلبانه ارائه می‌دهند. این در حالی است که مقدمه منشور حقوق بشر بر انکار ناپذیری حقوق افراد تاکید دارد.

این افراد غالباً فاقد تابعیت سرزمینی نیز هستند. اعضای این گروهک به دلیل عدم دارا بودن اسناد هویتی، اجازه کار یا سفر در آلبانی که اکنون در آنجا مستقر هستند را ندارند و قادر به افتتاح حساب بانکی نیز نیستند. تنها مدرک هویتی آنان تکه کاغذی است که مجوز پرواز آنان از بغداد به تیرانا بود. در واقع سران منافقین با وعده آینده‌ای روشن، قصد دارد از آنان به عنوان گلوله جنگی استفاده کند. پس این افراد نیازی به پول یا اسناد هویتی ندارند.

لوبلاگ در پایان می‎نویسد: زندگی در یک اردوگاه در بسته و زندانی بودن در آن و عدم توانایی داشتن زندگی مستقل از الزامات بهره گیری از عناصر منافقین در آینده است. گروهک منافقین ابزار تبلیغاتی و آلت دست برای سعودی‎ها، آمریکایی و صهیونیست‌ها برای فشارهای شکست خورده بر ایران است. البته این روند با وخامت شرایط گروهک بی اهمیت‌تر و بی اهمیت‌تر می‌شود.

منبع: میزان
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
مدیران دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون هیچ کاری برای مردم ایران، کشور و... نکردند وهمچنان ادامه دارد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
روحانی ازسال 1392 تاکنون با دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی ایران و دشمنان درجه یک ملت ایران همه جانبه همکاری می کند وهمچنان نیزادامه دارد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
روحانی کشور را به کلی رها کرده است

19 اسفند 1397 ساعت 12:50

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مسئول ناکارآمدی‌های دولت و شورای شهر هستند، گفت: هر زمان که اصلاح‌طلبان به شورای شهر و شهرداری آمدند، حتی یک خیابان هم آسفالت نکردند.

به گزارش جهان نیوز، سیدحسین نقوی حسینی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های دولت باشند، گفت: اصلاح‌طلبان حامیان اصلی دولت بودند و هر چقدر بگویند که دولت از ما نیست و عملکردش را مورد انتقاد قرار دهند، نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت انتخاب این دولت فرار کنند.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که روحانی در هر دو دوره انتخابات خود با رأی و حمایت اصلاح‌طلبان رئیس جمهور شد و بر این اساس عملکرد دولت به طور مستقیم روی سرنوشت اصلاح‌طلبان تأثیر دارد چرا که مردم این دولت را حاصل تفکر اصلاح‌طلبی می‌دانند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه با انتقاد از عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران، تصریح کرد: هر زمان که اصلاح‌طلبان به شورای شهر و شهرداری تهران آمدند، حتی یک خیابان هم آسفالت نکردند و ناکارآمدی در میان آنان مسبوق به سابقه است و بر این اساس اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی عملکرد دولت، شورای شهر و شهرداری تهران باشند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه دولت انگیزه، نشاط و تحرک لازم برای بهبود اوضاع کشور را ندارد، گفت: بازار امروز کشور کاملاً مؤید این است که دولت همه چیز را رها کرده است و سوال ما این است که آیا کنترل دام و گوشت در کشور خیلی سخت و امری نشدنی است؟!

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: معمولاً انگیزه رؤسای جمهور در دور دوم فعالیت خود تا حدی کاهش می‌یابد اما در این دوره از دولت این مسئله بسیار حاد شده و رئیس جمهور کشور را به کل رها کرده است.

نقوی حسینی گفت: در همه جای دنیا اگر دولتی توان حل مشکلات را نداشته باشند، آنقدر شهامت دارند که استعفا دهند اما در کشور ما چنین مسئله‌ای مرسوم نیست.

منبع: مهر
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
افزایش قیمت مرغ به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان عیدی دولت روحانی به مردم ایران است.
افزایش قیمت مرغ به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان عیدی وزیرجهاد کشاورزی به مردم ایران است.
افزایش قیمت مرغ به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان عیدی مدیران دولت روحانی به مردم ایران است.
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۷
چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخانه ملت دراین زمینه سکوت کرده اند؟
چرا سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع رسیدگی نمی کند؟
چه کسی باید به این موضوع رسیدگی کند؟


قیمت مرغ به ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید

19 اسفند 1397 ساعت 13:15

چهار آیین گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

برومند چهار آیین مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۱ هزار و ۲۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی کاهش عرضه نسبت به تقاضا را عامل اصلی گرانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به کاهش جوجه ریزی و کمبود عرضه مرغ به کشتارگاه‌ها پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده برای ایام پایانی سال به ۱۲ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها به ۱۷ هزار تومان برسد.

چهار آیین کاهش جوجه ریزی در اواخر دی و اوایل بهمن را عامل اصلی گرانی مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه ۳۰ درصد مرغداران به سبب ترس از اجرای قیمت دستوری و افزایش قیمت جوجه، از جوجه ریزی واحد‌های خود امتناع کردند که در نهایت این امر میزان عرضه و قیمت مرغ در بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی، میزان جوجه ریزی برای ایام پایانی سال را کمتر از ۱۱۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و ترس از اجرای قیمت مصوب تنظیم بازار، بسیاری از مرغداران به سبب نگرانی‌های بازار ریسک تولید را نپذیرفتند که این امر در کمبود عرضه مرغ در ایام پایانی سال تاثیر بسزایی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از نوسان نرخ نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: با توجه به اختلاف نرخ نهاده‌های موجود در بازار با قیمت مصوب پیش بینی می‌شود که روند افزایش قیمت مرغ در بازار ادامه یابد چرا که مدیریت بازار نهاده‌ها در کنترل قیمت مرغ تاثیر بسزایی دارد.

چهار آیین نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تومان به مرغداران عرضه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه قیمت دستوری راهکار تنظیم بازار نیست، بیان کرد: با توجه به آنکه روزانه ۷ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور مصرف می‌شود، از این رو عرضه روزانه ۱۰ تا ۳۰ تن مرغ با نرخ مصوب نوعی مُسکن برای تنظیم بازار به شمار می‌رود.
نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
آخرین اخبار