انتقاد دختر شهید كاوه از شرایط اكران «شور شیرین»
در آستانه اكران فیلم سینمایی «شور شیرین» به كارگردانی جواد اردكانی، ابراهیم اصغری تهیه كننده این فیلم و دختر شهید كاوه از شرایط اكران این فیلم دفاع مقدسی انتقاد كردند.

به گزارش شهدای ایران از ایسنا، ابراهیم اصغری در مراسم افتتاحیه اكران فیلم سینمایی «شور شیرین» با بیان اینكه تا این لحظه مشكل اكران مطلوب فیلم حل نشده است، سخنانش را اینگونه ادامه داد: فیلم شهید كاوه با زحمات زیاد و سرمایه بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است اما متاسفانه تمام توان ما در چند روز گذشته صرف حل كردن اختلاف نظرهایی شده كه وجود دارد و هنوز هم نتوانستیم مشكلات پیش رو را حل كنیم.
این تهیهكننده كه شامگاه گذشته ـ 6 تیر ماه ـ در برج میلاد سخن میگفت، ادامه داد: اكنون و تا این لحظه (سه شنبه شب) شرایط ایدهآل اكران برای این فیلم با موضوع دفاع مقدس فراهم نشده است و این موضوع خیلی درد آور است.
اصغری در ادامه سخنانش، خاطرهای از برخورد قاطع و مدیریتی شهید كاوه برای حمایت از مجموعه زیر نظرش بیان كرد و ادامه داد: توقع داریم ما كه در عرصه فرهنگ كار میكنیم فرماندههایی داشته باشیم كه مانند شهید كاوه مقتدرانه بایستند و مشكلات را حل كنند. لازم است یك مدیر مانند شهید كاوه ایستادگی به خرج دهد و حق ما را بگیرد.
وی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی یك عده كه دنبال مقاصد شخصیاشان هستند، آنقدر قدرت میگیرند كه حتی برای اكران یك فیلم ارزشی هم مشكل درست میكنند. البته آقای شمقدری و برخی از دوستان در وزارت ارشاد خیلی تلاش كردند تا مشكل اكران حل شود اما تا این لحظه نتوانستند كاری انجام بدهند.
در ادامه، دختر شهید كاوه هم روی سن رفت و با انتقاد نسبت به شرایط اكران «شور شیرین» گفت: از صحبتهای آقای اصغری ناراحت شدم و اشك در چشمانم جمع شد كه سینمای دفاع مقدس چقدر باید مظلوم باشد.
وی خاطر نشان كرد: به نظرم «شور شیرین» فیلمی بسیار عالی و بینظیر است و باید از همه دست اندركاران و عواملی كه برای آن زحمت كشیدهاند و یا از فیلم حمایت كردهاند، تشكر كنم.
به گزارش ایسنا، سید احمد میرعلایی هم در این برنامه ضمن تقدیر از دست اندركاران فیلم سینمایی «شور شیرین» گفت: فیلمسازی در زمینه دفاع مقدس همیشه سخت بوده و روز به روز هم سختتر میشود، از سوی دیگر مستندسازی در این زمینه كار ساخت فیلم را بسیار دشوارتر میكند.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: باید از آقای اردكانی (كارگردان فیلم) و همكارانشان برای ساخت این فیلم تشكر كنم، آنها كار سختی را انجام دادند.
همچنین حمیدرضا عمارلو بازیگر شهید كاوه هم درسخنانی ابراز امیدواری كرد كه روح بزرگ شهید كاوه و خانواده ایشان از بازی او در این فیلم راضی باشند.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم عوامل ساخت فیلم سینمایی «شور شیرین» از سوی بنیاد سینمایی فارابی تقدیر و هدایایی دریافت كردند.
حاشیهها:
اگرچه گفته شده بود برنامه از ساعت 9 شب آغاز خواهد شد اما مراسم با 45 دقیقه تاخیر آغاز شد.
اعلام حضور دختر شهید كاوه در سالن و همچنین حضور او روی سن و صحبتهایش با تشویق بسیار زیاد حاضران همراه شد.
میرعلائی در هنگامی كه میخواست سخنانش را آغاز كند گفت كه؛ مدعوین برای دیدن فیلم به سالن آمدهاند و به همین دلیل سخنرانیاش را تا یك دقیقه كوتاه كرد و حاضران هم به دلیل این كار او را تشویق كردند.
جواد اردكانی كارگردان «شورشیرین» در مراسم افتتاحیه اكران این فیلم حاضر نشد و اصغری در توضیح عدم حضور این كارگردان، گفت: آقای اردكانی سلام رساندند و گفتند، آنقدر بابت وضعیت اكران حالم بد است كه نمیتوانم به مراسم افتتاحیه بیایم.
به گزارش ایسنا، علاوه بر سید احمد میرعلائی ـ مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی ـ و عوامل فیلم سینمایی «شورشیرین»، علیزاده ـ معاون تولید و پشتیبانی فارابی ـ ،حسن نجاریان ـ قائم مقام فارابی ـ ، جاوید ـ معاونت شهرسازی شهرداری تهران و نماینده دكتر قالیباف ـ ،سامان سالور، رضا رویگری ،محمود پاك نیت،علی كشوری، حسن خوانساری و ... حضور داشتند.