توجه به خانواده شهدا و ایثارگران توجه به فرهنگ عاشورا است

به گزارش شهدای ایران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، امروز در مراسم تجلیل از جانبازان شهرداری تهران که به همت اداره ایثارگران در برج میلاد برگزار شد افزود: خداوند را شاکرم که توفیق دارم در چنین روز عزیزی که متعلق به شما جانبازان است در جمع شما همسنگرانم که در دوران دفاع مقدس و صحنه های انقلاب اسلامی حضور داشته و از انقلاب اسلامی و ولایت دفاع کرده اید، حاضر شوم.
وی ادامه داد: انسان ها در زندگی خود به دفعات در مقابل دوراهی های مختلفی قرار می گیرند تا از میان منطق خداوند که منطق عاشورا است و یا منطق دیگر یکی را برگزینند و در اینجا افتخار شما جانبازان این است که در این دو راهی منطق عاشورا را برگزیدید.
قالیباف به انتخاب منطق عاشورا توسط جانبازان اشاره کرد و گفت: شما در جنگ صفین در کنار امام علی(ع) و یا در جنگ هایی که رسول خدا (ص) حضور داشتند نبوده اید، اما شما پس از صدها سال در رکاب فرزندش قرار گرفتید. در این عصر مادیات، پول، قدرت، فراموشی دین و فراموشی عاشورا، شما منطق عاشورا را انتخاب کردید.
شهردار تهران با اشاره به بیانات بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه جوانان امروز ما از جوانان صدراسلام وفادارتر هستند خاطرنشان کرد: این افتخار بزرگی برای تک تک شما است و از خدا می خواهم که توفیق دهد که دراین چند صباحی که از زندگی ما باقی مانده در همین مسیر حرکت کنیم و از همین منطقی که منطق عاشورا است و منطبق بر عقلانیت و اطاعت از ولایت و امیدواری به ولایت است، استفاده کنیم.
وی ادامه داد: باید بدانیم که منطق سید الشهدا (ع) تنها راهی است که ما را به اوج می رساند چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی و امیدواریم این گونه طی مسیر کنیم و با سلامت و امید و عاقبت به خیری زندگی خود را سپری کنیم.
شهردار تهران اظهار کرد: امروز حدود 50 هزار جانباز در تهران وجود دارد که میزان جانبازی آن ها از 10 درصد شروع شده و هزار و 50 نفر بیش از 70 درصد جانباز هستند.
وی خاطرنشان کرد : جانبازی که در 16 سالگی قطع نخاع شده و 30 سال است بر ویلچر می نشیند و تنها می تواند سر خود را تکان دهد، اگر اعتراضی به ما می کند بگذارید اعتراض خود را بگوید و توانایی شنیدن اعتراض ها را داشته باشید، چرا که به طور قطع آنها در راه منطق عاشورا ایثارگری و با خدا معامله کردند.
شهردار تهران اظهار کرد : این عزیزان از ما انتظار ادب و احترام دارند و قطعا وظیفه من که یک روز همسنگر آن ها بودم به مراتب سنگین تر از شما شهرداران ناحیه است که ممکن است در دوران دفاع مقدس هنوز متولد نشده بودید و اگر چنین پستی در اختیار من و شما است به برکت خون شهدا و قطع دست و پاهای جانبازان است، امروز اگر من و شما بر مسند قدرت و مسئولیت نشسته ایم به خاطر این افرادی است که روی تخت یا صندلی ویلچر نشسته اند.
قالیباف اضافه کرد: می خواهم تاکید کنم که ایثارگران ما آنقدر فهیم هستند که می دانند برخی از خواسته های آنها را نمی توانیم برآورده کنیم اما تا آن میزان که در توان ما است می کوشیم تا مشکلات این افراد برطرف شود و این حل مشکلات باید با رعایت کرامت و عزت این افراد به سرانجام برسد.
شهردار تهران با اشاره به دوران دفاع مقدس و این که در برخی از عملیات ها آن قدر به سنگر دشمن نزدیک بودیم که صدای عوض کردن موج رادیوی عراقی ها را می شنیدیم گفت: امروز باید بدانیم که آن سنگر کجاست، امروز جنگ تمام شده اما دفاع تمام نشده است، امروز من به عنوان شهردار تهران و شما شهرداران ناحیه باید بدانید که همه آن باورها به قوت خود باقی است و باید از تمام آن باورهایی که برای آن خون داده ایم دفاع کنیم و کارآمدی دین در ادامه جامعه را ثابت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به این که قطعا جانبازان امروز در حل مشکلاتشان از ما نمی خواهند که بر خلاف قانون عمل کنیم اما از ما می خواهند که آرمان های آنان را حفظ کنیم وقتی در خیابان گام بر می دارند از این که یک حزب اللهی هستند احساس حقارت نکنند.
شهردار تهران با بیان این که صبر و استقامت از این بالاتر که 33 سال بر تخت بیمارستان و یا ویلچیر نشسته اند، افزود: ما باید حرمت این عزیزان را نگه داریم و اگر به دلیل وجود مشکلات فریادی هم بر سر ما بزنند بتوانیم دو دقیقه سکوت کنیم و چیزی در جوابشان نگوییم.
قالیباف افزود: جانبازان بدانند نماد آنها حضرت قمربنی هاشم (ع) و فرهنگ عاشوراست و هرگز به قالیباف ها توجه نکنند، آنها با خدا معامله کردند و مشتری آنها خدا بوده است و هر کس با خدا معامله کند به هرآنچه که می خواهد می رسد.
قالیباف تصریح کرد: رزمنده ای را سراغ دارم که بعد از دوران دفاع مقدس از خدا گله مند بود که چرا در دوران دفاع با این که در تمام عملیات ها پیش قراول بوده و هرگز در مقابل شلیک توپی از ترس خم نشده است به شهادت نرسیده است و به خدا گفت که با کدام عدالت می خواهی بپسندی که من در خیابان بمیرم، این رزمنده پس از 36 ساعت که این گله را از خدا کرد به شهادت رسید و من می دانم که این خواسته تمام جانبازان است و آن ها در زندگیشان یک لحظه آرامش ندارند.
شهردار تهران خاطر نشان کرد: به برکت خون شهدا و رشادت شما بنده و امثال من امروز در جامعه مسئولیت و قدرت داریم و بدانید که متوجه این موضوع هستیم و امیدوارم بتوانیم انجام وظیفه کنیم.