کد خبر: ۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

مقام معظم رهبری خلف صالحی برای حضرت امام(ره) است

مقام معظم رهبری فرمودند: متوجه باشید شما از پشت بلندگویی ملی حرف میزنید پس لازم است از تعرض به آبروی دیگران و بیان اتهاماتی که ثابت نشده و مسائل خصوصی افراد بشدت پرهیز کنید، مجلس محل گفتگوی حکیمانه و خردمندانه است و با هیاهو و جنجال هنگام حرف زدن دیگران ک
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

دکتر قاسم جعفری نماینده بجنورد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهدای ایران گفت: همانطور که انتظار داشتیم زیارت آقا برای ما بار معنوی بسیار مهمی داشت، زیارت ولی امر مسلمین با مبنای اعتقادی که ما داریم حتی اگر به سکوت هم می گذشت پیامهای زیادی رد و بدل میشد و این پیامها قطعا در جهت ایجاد قرب الی ا... بود. خدا رو شکر مشی و اندیشه های ایشان ثابت کرده خلف صالحی برای حضرت امام(ره) بوده و توانستند سکانداری این کشتی متلاطم رو بخوبی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: بحمدلله بعد از 23 سال از رحلت حضرت امام (ره) جای خالی ولایت احساس نمی شود این همان تعبیر است که در قرآن آمده ((ماننسخ من آیه او ننسها نات بخیر منهااو مثلها)) ما اگر از کسی نعمتی را بگیریم بهترش را در عوض آن به او خواهیم داد، خدا را شکر سخنان ایشان هم زیبا بود و نکات اخلاقی بسیارخوبی را به مجلسیها یادآوری کردند.

این نماینده ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند باید مجلسی زنده و سالم داشته باشیم به صورتی که زنده بودن را باید در مجلس احساس کنیم و نشاط و تحرک را در نماینده ها ببینیم.

جعفری خاطرنشان کرد: رمز موفقییت امام(ره) که حقا یک رهبر کامل بودند این بود که به دنیا گرایش نداشت که این موضوع از نکاتی بود که حضرت آقا آن را به نمایندگان یادآوری کرد. در حقیقت کسی که خودش را برای خدا خالص کند و به استناد آیه ((ان تتقوالله یجعل لکم فرقانا)) اگر تقوا پیشه کنید حتما راه گشایش را به شما نشان میدهد و آن وقت براحتی می شود در مقابل استکبار ایستاد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر اتحاد و یکپارچه عمل کردن بود و اعتقاد داشتند باید با منطق مسائل را پیش برد و در بیانات ایشان نکته بسیار مهمی پیرامون استقلال مجلس بود که البته ایشان تذکر دادند که استقلال مجلس به معنای درگیری با دولت و جاهای دیگر نیست بلکه با تعامل مثبت و منطق مسائل را باید حل کرد. همچنین ایشان بر نقش قانونگذاری و نظارت تاکید داشتند، و فرمودند: مجلس جای بحث های حکمت آموز است و منطق و حکمت باید بر آن حاکم شود.

جعفری تصریح کرد: بنده فکر میکنم حضرت آقا منشور 4 سال ما را تعیین کردند ضمن اینکه این موارد را ارجاع می دادند به سالهای گذشته و منشور حرکتی 4 سال آینده ما را در تمام ابعاد شخصی و اجتماعی و سیاسی تعیین کردند و نکته زیبایی در مورد کمیسیون ها فرمودند که اینجا اتاق فکر مجلس است. در حقیقت ایشان حتی به حضور مفید فیزیکی نمایندگان نیز تاکید داشتند.

جعفری در ادامه افزود: فکر میکنم اگر به آن منشور توجه کنیم حتما میتوانیم مجلسی داشته باشیم که در تاریخ، سرآمد تمامی مجلس های گذشته کشور باشد.

وی در پایان گفت: حضرت آقا فرمودند تعداد زیادی از مردم کشور هستند که عرصه جنگ و شرایط آن را درک کردند و دیگران هم در همین مسیر گام برداشتند. فکر میکنم اگر یک مجلسی بتواند عملکرد خود را شهیدانه بر این موضوع تنظیم نماید،  می تواند موفقییت، سعادت دنیا و آخرت ما را رقم بزند.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار