تمام فعالیتهای شهید چمران در جهت خودكفایی ایران بود

به گزارش شهدای ایران از ایسنا، سرتیپ 2 بازنشسته سپاه حسن شاه حسینی كه تنها بازمانده از اعضای ستاد جنگهای نامنظم شهید دكتر مصطفی چمران در نبرد شكست محاصره پاوه است با اشاره به این مطلب كه شهید چمران صددرصد ولایتمدار بود، افزود: وی ولایت را به گونهای دیگر قبول داشت و مانند برخی از افراد نبود كه هرگاه تبعیت از ولایت به سود و منفعتشان بوده از آن پیروی كنند و هر جا كه با خواستههایشان منطبق نبود بخواهد گزینشی عمل كنند.
وی ادامه میدهد: اگر هم اكنون شهید چمران حضور داشت كاملا از فرمایشان مقام معظم رهبری تبعیت میكرد. مصداق بارز این گفته را میتوان در ولایتمداری همرزمان شهید چمران جستجو كرد.
شاهحسینی خاطرنشان كرد: شهید چمران در سال 1359 شعار سال جاری را كه «تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی» است با وجود تمامی كمبودها و كارشكنیهای بنی صدر تحقق بخشید. او توانست در رابطه با تولید داخلی تجهیزات نظامی از قبیل لوله توپ 106 میلیمتری،ساخت اژدر «بشیر»،«پوسته» «خمپاره 60 » و دیگر ابتكاراتی كه در طول حیاتش انجام داده بود ایران را خودكفا كند و پس از سال 1360 این فعالیتها سرعت بیشتری گرفت. چمران در آن سالها توانسته بود با برقراری تعامل میان كارخانههای صنعتی، تحول چشمگیری را ایجاد كند تا ایران خودكفا شود.
وی در بخشی دیگر از این گفتوگو با اشاره به غائله كردستان بیان كرد: روزی شهید چمران در میان جمع ستاد جنگهای نامنظم بیان كرد: اگر 100 نفر از این رزمندگان كه اكنون در كردستان همراه من هستند در جنوب لبنان با من همراه بودند، اسراییل را از روی زمین محو میكردم».
شاهحسینی در پایان اظهار كرد: شهید چمران نه تنها ایران را در برخی از ابعاد صنعتی و نظامی خودكفا كرده بود بلكه توانسته بود لبنان را هم خودكفا كند. به عنوان مثال در سال 1348 دو تن از دوستان كاشانی من كه استاد فرشبافی بودند را به همراه خود به لبنان برد تا به زنان آنجا قالیبافی بیاموزند و اینگونه هم شد و شكوفایی اقتصادی را برای محرومان لبنان به ارمغان آورد.