خاطرهای از پاکت پول برای منبر شهید مطهری

به گزارش شهدای ایران به نقل از خبر آنلاین آیت الله مشکینی با اشاره به روایتی می گوید: "... در روایت آمده: « اذکر اللّه عند همّک اذا هممت و عند لسانک اذا حکمت و عند یدک اذا قسمت ؛ بحارالانوار 24/173 » زمانى که تصمیم مىگیرید به تبلیغ بروید و خدا و دین خدا را براى مردم معرفى کنید، در قصدتان اخلاص باشد؛ همه چیز را کنار بگذارید، جز او.
در تاریخ آمده: نادرشاه پس از حمله به منطقهاى و فتح آن، جواهرات گوناگونى را به غنیمت گرفته بود. در بین راه یکى از صندوق ها افتاد و جواهراتش پراکنده شد. نادرشاه گفت: هرکس هر چه برداشت، مال خودش است. در این لحظه که هر کس به طریقى مشغول به دست آوردن جواهرات بود، یکى آمد و نادرشاه را محکم در آغوش گرفت. او در برابر اعتراض شاه و دیگران جواب داد: همه سراغ جواهرات رفتند، ولى من پر قیمت تر از تو پیدا نکردم. این تاریخ است، ولى براى امثال ما درس است. در روایت آمده: خدایا، مرا از کسانى قرار بده که هر چه مانع رسیدن آن ها به تو بوده را براى آن ها قطع کردى.
شما نیز همه چیز را ترک کنید و او را بگیرید. با اخلاص به درس و تبلیغ بروید و این اولین قدمى است که ان شاء اللّه باید بردارید.
یادم است که استاد شهیدمطهرى در اوایل طلبگى براى تبلیغ به شهرى رفته بودند. روز قبل از عید فطر، اهالى محل متوجه شدند که ایشان ماشینى کرایه کردند و رفتند. فکرش این بود که آنچه مىخواستم بگویم را به سمع مردم رساندم و دیگر چیزى باقى نمانده، مگر انتظار فلوس!( مبلغ پولی) البته دریافت آن با اخلاص منافاتى ندارد، ولى ایشان چنین مصلحت دیدند و تشخیص دادند. بالأخره انسان باید توجهاتى به خدا داشته باشد، تا مطالب اثر کند. پروردگارا، توفیق تبلیغى که رضایت تو در آن باشد را به ما عنایت بفرما!» والسلام علیکم و رحمةالله."