کد خبر: ۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

امام را با كفن آیت‌الله خامنه‌ای دفن كردیم

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا توسلی از اعضای دفتر امام با اشاره به رابطه عمیق میان حضرت امام با رهبر معظم انقلاب در خاطره‌ای در این باره می گوید: ظاهرا تقدیر بر آن بود كه این رابطه، پس از رحلت امام هم در شكلی خاص تجلی یابد و آن، ماجرایی بود كه هنگام
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

ساعت 10:20 دقیقه شب بود كه دل مهربان امام از حركت ایستاد و صدای شیون و ضجه به آسمان رسید. مسوولان طراز اول اعلام كردند كه همه آرام باشند، چون اعلام خبر در آن وقت شب صلاح نیست.

حدود ساعت دو بعد از نیمه شب، جنازه امام را به خانه‌شان بردیم... سپس مشغول تكفین شدیم و «برد» یمانی‌ای را كه حاج شیخ حسن صانعی آورده بودند روی آن پیچیدیم و قرآنی را روی سینه امام قرار دادیم.

صبح به علت كثرت جمعیت تدفین امام انجام نشد و كفن از بین رفت و جنازه را به جماران برگرداندیم. در آنجا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «بردی» را كه برای خود نگه داشته بودند، فرستادند، قرآن را روی همان كفن كشیدیم تا بعد از ظهر كه امكان دفن پیكر امام فراهم شد.

وی در بخشی دیگر از خاطرات خود می افزاید: امام تقید خاصی به خواندن دعای عهد به مدت 40 روز حتی در ایام بیماری داشتند. وقتی پس از رحلت اثاثیه ایشان ازجمله مفاتیح‌شان را به بیت منتقل می‌كردیم متوجه شدیم كه در گوشه صفحه تاریخ هشتم شوال را به عنوان دعا مرقوم فرمودند.

منبع : جام جم انلاین

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار