کد خبر: ۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

تقدیر از نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه سراسر کشور

عصر روز گذشته در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری از نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه سراسر کشور تقدیر به عمل آمد.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش شهدای ایران، نخستین همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه سراسر كشور صبح امروز در قم كار خود را آغاز كرد.

این همایش با حضور 120 نفر از نخبگان طلبه شاهد و ایثارگر از سراسر كشور برگزار شد كه در پایان از 20 طلبه نخبه شاهد و ایثارگر تجلیل شد.

در اختتامیه این همایش كه عصر دیروز در ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های قم برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه سراسر كشور حضور داشتند.

همچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در این نهاد، جمعی از معاونین بنیاد شهید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از جمله شركت كنندگان در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمود ملك دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان مركز مدیریت حوزه های علمیه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این مركز برای طلاب شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ شهادت از تشكیل ستاد شاهد و ایثارگر در مركز مدیریت حوزه های علمیه به منظور ساماندهی به این امور خبر داد.

در ادامه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی بر ضرورت شناساندن این نقش به مردم تاكید كرد.

حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان با اشاره به جمعیت شهدای طلبه نسبت به جمعیت شهدای اقشار دیگر گفت: قشر روحانی حدود 12 برابر دیگر اقشار جامعه به انقلاب اسلامی شهید تقدیم كرده است.

در ادامه این مراسم رئیس دفتر مقام معظم رهبری به بیان مطالبی در زمینه نقش روحانیت و مرجعیت در زنده كردن و به ثمر رساندن نهضت های آزادی بخش در جهان اسلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی با اشاره به فداكاری شهدا و ایثارگران برای انقلاب اسلامی گفت: امروز كشور ما در اوج عزت قرار دارد و این عزت را مدیون خون شهدا هستیم.

در این همایش سه كمیته از نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه سراسر كشور تشكیل شد تا به تبیین مطالبات این قشر از مسئولین دولتی و مدیران حوزه های علمیه بپردازند.

حاصل كار این كمیسیون ها بیانیه هایی بود كه در اختتامیه این همایش قرائت شد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب پژوهش های كاربردی در حوزه های علمیه، ایجاد شناسنامه كاری برای نخبگان شاهد و ایثارگر در حوزه های علمیه، راه اندازی مركز تربیت مبلغ شاهد و ایثارگر، تقویت و توسعه تشكل های ایثارگری حوزه های علمیه و دیدار با رهبر معظم انقلاب از جمله درخواست هایی بود كه توسط مسئولین این كمیسیون ها مطرح شد.

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار