کد خبر: ۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

"وضو با خاك" در نمایشگاه كتاب عرضه شد

"وضو با خاك" مجموعه ای از خاطرات دوران دفاع مقدس و روزهای اسارت یك آزاده است كه به صورت مستند داستانی و با مایه هایی از طنز نوشته شده و توسط نشر شاهد در نمایشگاه كتاب عرضه می شود.
برای دیدن تصویر بزرگتر روی تصویر کلیک نمایید

نویسنده كتاب " وضو با خاک " اظهار داشت: هدف اصلی از تدوین این كتاب، اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری است كه فرموده اند:"از همه نگارندگان حوادث جنگی و از همه كسانی كه توانایی انجام وظیفه را در این مهم دارند درخواست می كنم از ثبت و ضبط این دوران غفلت نكنند و این گنجینه تمام نشدنی را برای آیندگان به ودیعه بگذارند."

عبداله محمدی افزود: در بخشی از كتاب به خاطرات عملیات خیبر، والفجر 4 و روایتی از شناختی كه درباره حجت الاسلام ابوترابی در دوران اسارت كسب كردم، اشاره شده است.

وی بیان داشت: "وضو با خاك" در شش فصل با عناوینی همچون "سطل دو منظوره"، "پخت شیرینی"، "سانسور"، "تظاهرات"، "غذای ته ظرف" ،"واكسن ضد عزاداری" ،"بدبیاری" ،"جن در اردوگاه" ،"امراض مسری"،"بازمانده" و "جاسوس" تالیف شده است.


محمدی با اشاره به عنوان كتاب گفت: نام كتاب در اصل باز مانده بود و این عنوان به خاطرات رزمندگانی اشاره می كرد كه دوستان آنها در میدان مین به شهادت رسیدند و آنها جا ماندند كه یكی از آنها من هستم؛ اما به دلیل تشابه آن با نام سریال جامانده به "وضو با خاك" تغییر یافت.

وی ادامه داد: این عنوان اشاره به ماجرای تیمم سربازی در جبهه است كه تیمم او با خاك درست مانند وضو گرفتن بود.

نویسنده كتاب "وضو با خاك" اضافه كرد: این نوشته ادامه خاطراتی است كه در "عطش معرفت" به رشته تحریر درآمده بود و قصد دارم ادامه خاطراتم را در كتاب "نقض قوانین ژنو" كه هم اكنون در دست نگارش دارم، به چاپ برسانم.

گفتنی است نشر شاهد در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب، "وضو با خاك" را به علاقمندان عرضه می كند.

 

نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
captcha
آخرین اخبار