شهدای ایران shohadayeiran.com

گزارش اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار پول و ارز در جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست روحانی بررسی شد
شهدای ایران: شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و با شرکت روسای قوای مقننه و قضائیه تشکیل جلسه داد.

رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت کنترل بازار پول و ارز ارائه داد. در این زمینه، پیشنهادهای بانک مرکزی در راستای انضباط و تقویت مؤسسات اعتباری کشور و حفظ و ارتقاء اعتماد عمومی به نظام بانکی و نحوه ساماندهی و مدیریت مؤسساتی که در گذشته با مشکلات منابع روبرو بوده‌اند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تأمین نیاز صنعت دارو و بخش بهداشت و درمان کشور تصمیم‌گیری لازم به عمل آمد.
منبع: تسنیم
انتشار یافته: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
اگر قوه قضائیه در محاکمه مفسدین اقتصادی به محاکمه سرشاخه‌ها به طور جدی بپردازد، حساب کار دست مفسدین خواهد آمد که خط قرمزی در برخورد با مفسدین دانه درشت یا ژن خوب و... از سوی قوه قضائیه وجود ندارد و قوه قضائیه نقش بازدارنده پیدا خواهد کرد.


در فتنه‌های سیاسی سال‌های 78 و 88 و همچنین فتنه سیاسی- اقتصادی سال 97 فقط با مهره‌های میانی برخورد شده و می‌شود در حالی که برای ریشه‌کن شدن اساس فتنه باید ابتدا و قبل از هر چیز با مهره‌های اصلی برخورد صورت گیرد.


جا دارد روسای چند بانک که رشوه‌های یک مفسد اقتصادی مثل درمنی را قبول و دریافت کرده‌اند نیز به شدت مجازات بشوند. تا این زمینه‌های فساد وجود دارد مفسدین کار خودشان را می‌کنند.


چرا به جای برخورد با نماینده خاطی به دنبل برخورد با ارباب رجوع وظیفه‌شناس یا مامور و کارمند وظیفه‌شناس هستند؟ واقعا باید به حال چنین نمایندگان محصول «تکرار» تاسف خورد!


مگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش خبر ندارند که چه تعداد مدارس غیراستاندارد و با وسائل گرمایشی غیراستاندارد در کشور وجود دارد که قبل از وقوع حادثه تدبیری نمایند؟! حتما باید جان چند خردسال و نوجوان معصوم از دست برود که برای رفع مشکل اقدام شود؟! هم دولت و هم وزارت آموزش و پرورش در چنین حوادثی مقصرند. مشکل نظارت در کشور چه در بخش فرهنگی چه در بخش اقتصادی از مشکلات جدی کشور است که امیدواریم ان‌شاءا... به زودی حل شود...


چرا دولت به فکر سیستم گرمایشی مطمئن و ایمن برای دانش‌آموزان مناطقی مثل سیستان و بلوچستان نیست؟ حتما باید حادثه دلخراشی رخ دهد و چند کودک معصوم جان بسپارند تا دولت برجام‌زده پایش به مدارس مناطق محروم باز شود؟


وقتی مطلب «مک کریستال» ژنرال آمریکایی در مورد کاریزماتیک‌ترین رهبران نظامی جهان، را خواندم سریع برای سردار سلیمانی صدقه‌ای کنار گذاشتم تا از شر حسودان درامان باشند. ان‌شاءا...


جای تعجب است آقای روحانی که به اهداف پشت پرده توافق پاریس(البته با تاخیر چند ساله) پی برده‌اند و اذعان می‌کنند که چنین پیمان‌هایی وحی منزل نیستند و مفاد آن توسط خود تصویب‌کنندگان نقض شده است چرا خودشان بر برجام بدفرجام، CFT، FATF دشمن‌پسند و سند 2030 پافشاری می‌کنند؟!


کسانی که هم سوگند خوردند و هم قانون اساسی را نقض کردند یا دور زدند و از خطوط قرمز ترسیمی رهبری و شورای امنیت ملی و مجلس در بحث برجام عبور کردند حق ندارند برجام را پروژه نظام و رهبری معرفی کنند و از زیر بار خسارت‌های وارده شانه خالی کنند.


هر کس یک مقدار هوش سیاسی داشته باشد می‌داند که هم مجلسی‌ها و هم دولتی‌ها در برجام دسته گل به آب داده‌اند به همین دلیل برخلاف جدیتی که در دادن تعهدات به خارجی‌ها داشتند قدمی در جهت منافع ملی برنمی‌دارند. قضیه برجام هم روزی مانند رشوه توتال خواهد شد.


مجلس با نمایندگی مردم معنا می‌گیرد وقتی نمایندگان در پیگیری مطالبات مردم، دغدغه‌های اجتماعی و... نتوانند رضایت مردم را جلب کنند اما برای تصویب لوایح مشکل‌سازی مثل FATF، CFT یا برجام و... این قدر تلاش می‌کنند مجلس از معنای خودش فاصله گرفته است.


وزیر صنعت در دفاع از داماد رئیس‌جمهور گفته، انتخاب ایشان براساس سوابق و لیاقت و شایستگی‌اش بوده است! پس این همه کارشناس‌های بالیاقتی که در دولت قبل بودند و اتوبوسی خانه‌نشین شدند و آن خیل جوانان تحصیلکرده و خوش‌استعداد و دانشمندان هسته‌ای عزلت‌نشین فقط به جرم عدم وابستگی با صاحب منصبان خانه‌نشین شده‌اند و شایسته کسب منصب شناخته نشده‌اند؟


از اینکه روزنامه کیهان در کنار افشاگری و انتقادها سخنان برحق و اقدامات مفید دولتمردان را نیز پوشش می‌دهد بسیار خوشحال هستم. این اخلاق پسندیده رسانه‌ای ثابت می‌کند انتقادهای این روزنامه مغرضانه نبوده و نیست. به همه شما کیهانی‌ها خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم.


خدا از برخی دولتمردان فعلی نگذرد که به عمد یا به سهو این نابسامانی اقتصادی را در کشور ایجاد کردند و موجب شدند هزینه سفر زیارتی کربلا بیش از دو برابر گذشته بشود و عملا خیلی از هم‌وطنان به دلیل این گرانی و ناتوانی مالی‌شان از سفر به عتبات عالیات محروم بشوند.


بودجه سال 98 را طوری تنظیم کرده‌اند که به رغم افزایش اندک حقوق‌ها شاهد رشد مجدد قیمت‌ها خواهیم بود. آیا رشد جهشی قیمت‌ها در سال 97 برای جبران کسری بودجه دولت کافی نبوده که درصدد افزایش قیمت‌ها در بودجه سال آینده هم برآمده‌اند؟


بنده بلورفروش هستم، با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در اثر گران شدن چند برابری اجناس، مغازه‌داران چگونه می‌توانند مالیات پرداخت کنند؟ کاش مجلس و دولت قبل از اینکه مالیات‌ها را افزایش دهند فکری به حال اقتصاد بیمار می‌کردند.


علی‌رغم ابلاغ مصوبه مجلس به ادارات دولتی مبنی بر واگذاری انشعابات موقت به مالکین خارج از بافت‌های شهری، متأسفانه متقاضیان انشعاب گاز در بومهن در طول سال گذشته، بین شرکت گاز، شهرداری، فرمانداری و دهیاری سرگردان بوده‌اند. لطفا مسئولان ذی‌ربط مشکل مردم را حل کنند.


برخی بندهای فرم ارزشیابی پایان سال فرهنگیان، آخر خلاقیت است! یعنی یک همکار فرهنگی که کتابی را مطالعه کرده، به وسیله اینترنت برای چندین نفر فرم را تکمیل می‌کند و برای دیگران هم علامت می‌زند بدین ترتیب همه آنها به خوبی و خوشی کار فرهنگی ضمن خدمت کرده‌اند! واقعا هدف از تکمیل فرم ارزشیابی با اینترنت چیست؟!


ثبت‌نام کارت سوخت برای موتورسیکلت‌های بالای 10 سال کارکرد امکان‌پذیر نیست. چرا؟ صاحبان این وسیله امرار معاش بسیاری از افراد، چه باید بکنند؟! ای کاش دولت ابتدا قیمت‌ها را کاهش می‌داد و بعد به این قبیل امور می‌پرداخت؟! یک کارگر که وسیله امرار معاشش موتورسیکلت است چگونه قادر است 7-8 میلیون بدهد و یک دستگاه موتور سیکلت نو بخرد؟!


با سیاستی که دولت تدبیر در پیش گرفته است و با توجه به تورم وگرانی فعلی بسیاری از جوانان از تشکیل زندگی هراس دارند و همین امر باعث پیری جمعیت خواهد شد. دلسوزان تدبیری بیندیشند...


چرا شرکت آب در موقع خرید کنتور آب توسط مصرف‌کننده، در کنتور آب را تحویل مردم نمی‌دهد و مردم خود مجددا باید برای خرید در کنتور از بازار هزینه کنند. خود من پس از دریافت کنتور آب مبلغ 90 هزار تومان برای خرید در کنتور دادم!


نانوایی‌های سنگکی مشیریه سیصد تومان به قیمت نان افزوده‌اند و نان هزار تومانی را 1300 تومان می‌فروشند وقتی به 124 زنگ زدم گفتند دولت گفته حق ندارید به نانوایی‌ها بازرس بفرستید! یعنی گرانفروشی مورد تایید دولت است؟


تاکسیرانی به جای کارنامه هوشمند و به درد رانندگان افزودن، فکری به حال نداشتن معاینه فنی تاکسی‌های بالای 10 سال عمر کند که هر روز جریمه و توقیف می‌شوند یا خاک می‌خورند؟!


کارمندان سازمان میراث فرهنگی کشور با اینکه حقوق زیر 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند مشمول دریافت بسته حمایتی دولت نشده‌اند. مسئولین امر لااقل دلیل آن را اعلام کنند.
حرف دل همه مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
آقای ظریف به جای تند شدن نسبت به صدا و سیما و نسبت دروغ دادن به رسانه‌های دلسوز کشور مثل روزنامه کیهان در یک کلمه از راه رفته پر از خطا و پرهزینه برای کشور عذرخواهی می‌کرد و به جبران اشتباهات مرتکب شده می‌پرداخت. چرا جای شاکی و متهم را عوض می‌کند؟!


آقای رئیس‌جمهور تا دیروز حل مشکل آب کشور را در برجام می‌دانست امروز در دریای خزر می‌داند. وقتی هدف سرکار گذاشتن مردم باشد این چرخش‌ها در مواضع دولتمردان وجود دارد.


البته قاعده همین است که آقای ظریف بعد از کرنش در مقابل غرب و غربی‌ها باید نسبت به رسانه‌های خودی منتقد زبان تند نشان بدهد ولی باید بداند تمام خوشی دنیا به چشم‌پوشی از منافع ملی کشور نمی‌ارزد.


لطفاً آقای ظریف وزیر خارجه کشور پاسخ بدهد. آیا آنچه در فرودگاه جده عربستان و تفلیس به وقوع پیوست غرور ملی را خدشه‌دار نکرد؟ بازداشت دیپلمات کشورمان توسط دولت آلمان و تحویل ایشان به بلژیک را چگونه می‌خواهند توجیه کنند؟


دولت به قوانین عمل نمی‌کند برای توجیه ناتوانی خود صحبت از تغییر قانون اساسی می‌کند. طرف دیوار را کج چیده بود می‌گفت زمین کج است. حقیقت این است که برخی مسئولان ناتوان هستند که باید تغییر پیدا کنند.


به آقای ظریف محترمانه عرض می‌کنم تمام پرخاش‌های شما به کیهان و مخالفان FATF برای یک مشت رأی است نه به خاطر مردم! شاهدش سخنان‌تان در شورای روابط خارجی آمریکا و سال‌ها قبل با البرادعی.


چرا دولت نمی‌گوید که با عضویت بی سر و صدای کشورمان در پیمان آب و هوایی پاریس چه بسیار کارخانه‌ها تعطیل شدند و برای اینکه به استاندارد آن سازمان برسند این صنعت نیمه تعطیل را به تعطیلی کشاندند. جالب اینکه برخی از کشورهای عضو همین پیمان که تخریب‌کنندگان اصلی محیط زیست کره زمین هستند اصلاً اعتنایی به آن ندارند.


چطور آقای ظریف مدعی است که این ملت بودند که پشت میز مذاکره برجام نشستند؟! این ملت بودند که به قدم‌زنی با کری پرداختند و برجام خسارت‌بار را امضا کردند و بیشتر داشته‌های هسته‌ای کشور را بتن‌ریزی و منهدم کردند؟


صحت تحلیل و دوراندیشی مدیرمسئول روزنامه کیهان تاکنون بارها اثبات شده منتهی گوش شنوایی نبوده است!


وقتی با کسانی که با سوءمدیریت خود در برجام خسارت‌های سنگینی به کشور وارد کرده‌اند برخوردی صورت نمی‌گیرد نتیجه آن می‌شود که آقای ظریف به جای متهم دانستن خود چهره شاکی به خود بگیرد و به جای پاسخگویی طلبکار نیز باشد!


آقای ظریف! برجام اوضاع اقتصادی کنونی را برای مردم رقم زده است. وعده‌های پوچ غرب و خوش‌خیالی شما و حامیان دولت باعث شد مردم سخت‌ترین فشارهای معیشتی را تحمل کنند. اتهام شما به کیهان نشانه آن است که دولت قصد بازگشت به آرمان‌ها را ندارد و همانند سابق به دنبال فرافکنی ناتوانی‌های خود و اتهام زدن به دیگران است.


همیشه برای بنده سوال است که خسارت‌های رفتارهای صرفا لجوجانه مثل حذف کارت سوخت و ادامه ندادن طرح مسکن مهر در کشور را چه کسی باید پرداخت بکند؟


بسیار باعث سرشکستگی است که دشمنان، غیرت و تعصب به خرج دهند و فرزندان مسئولان ایران را از کشورشان بیرون کنند ولی این مسئولان که با خون شهیدان بر مسند نشستند پول این ملت را خرج فرزندانشان در غرب نمایند! البته این خطر احتمالی وجود دارد که بعضی از این آقایان در پی باج‌دهی به دشمن برای رفع مشکل فرزندانشان برآیند.


از بیان دردهای جامعه اسلامی یعنی کوتاهی‌ها و قصور دولتمردان و مسئولان در هر سه قوه توسط استاد رحیم‌پور ازغدی از بلندگوی نماز جمعه تهران تقدیر و تشکر می‌کنیم. امیدواریم مسئولان با شنیدن این سخنان که حرف دل اکثریت مردم انقلابی بود بیدار شده و جبران نمایند.


رئیس‌جمهور چندی قبل گفتند قیمت‌ها با شیب ملایم بالا می‌روند! آیا تورم تک رقمی که به یکباره سر از 50 درصد درآورد با شیب ملایم بود؟!


روزنامه دولتی ایران در تاریخ 97/9/24 از دولت نهم و دهم انتقاد کرده بود که به تشدید گرانی دامن زده بود! گویا این روزنامه چشم بر چند ماه اخیر بسته است که تورم تک رقمی را دولت به علت بی‌تدبیری به 50 درصد رساند که در تاریخ این 4 دهه بی‌سابقه است.


نمی‌شود که دولت همه چیز را گران بکند و قیمت همه اجناس چند برابر بشود سپس لازمه ارزانی را تحمیل قراردادهای استعماری جدید معرفی کند. این جوانمردانه نیست.


برخی دولتمردان توقع دارند با این اوضاعی که برای معیشت مردم درست کرده‌اند دائم رسانه ملی ثناگویشان باشد! در حالی که رسانه ملی موارد انتقادی را بسیار کم مطرح می‌کند... خیلی خوب عمل کرده‌اند، می‌خواهند رسانه ملی هم زیرمجموعه دولت باشد!


سخنان ارزشمند استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه استاد رحیم‌پور ازغدی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، نمونه‌ای از احیای اصل هشتم قانون اساسی و از حاشیه به متن آوردن این اصل مهم بود که به وسیله آن مطالبات ملت از مسئولان بیان شد.


ما مردم هنوز شب‌ها کابوس می‌بینیم که اگر آقای رئیسی یا قالیباف رئیس‌جمهور می‌شدند و قیمت دلار به 5 هزار تومان می‌رسید چه کار باید می‌کردیم! آخر مشاهده کنید اصلاح‌طلبان چه گلستانی از رونق و رفاه و ارزانی برایمان ساخته‌اند!


آقای واعظی! کجای حرف آقای رئیسی سوزناک بوده است؟ اگر قرار بر تمام شدن انتخابات است دولت نهم و دهم سال‌هاست که تمام شده است ولی متاسفانه هنوز هم دولت آن را آماج تهمت‌ و افترا قرار داده و تمام کم‌کاری و بی‌کفایتی خود را به آن دولت ربط می‌دهد. چرا دولت طاقت به یاد آوردن حرف‌ها و وعده‌های داده شده خود را ندارد؟!


اگر آقایان رئیسی یا قالیباف رئیس‌جمهور می‌شدند و قیمت دلار به 5 هزار تومان و نه بیشتر می‌رسید اصلاح‌طلبان کشور را به آتش می‌کشیدند.


اکنون که مذاکرات طرفین جنگ یمن منجر به آتش‌بس در الحدیده شده است بر همه ملت و مسئولان فرض است که در ارسال کمک‌های بهداشتی، درمانی، غذایی و ... و برآوردن نیازهای اولیه کودکان و مادران مظلوم یمنی لحظه‌ای دریغ نورزند.


پس از اتمام دومین مهلت تمدید هاتگرام و تلگرام، آیا دولت مدعی قانونگرایی بالاخره تن به قانون می‌دهد؟! آیا به خیانت‌های این پیام‌رسان‌های دشمن در کشور خاتمه داده خواهد شد؟!


واگذار کردن پرداخت یارانه به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها موجب به‌وجود آمدن تنش در بین مردم خواهد شد. چرا دولت با این کارها به دنبال تنش‌آفرینی در جامعه است؟


بعد از 4 ماه که از گران شدن جهشی قیمت‌ها می‌گذرد، همچنان این روند افزایشی ادامه دارد! 80 میلیون ایرانی هم این موضوع را می‌دانند. متعجبم که گویا آقای روحانی اصلا چنین چیزی را نمی‌بینند!


وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی صحبت از عدم سوددهی شرکت شستا و زیان‌دهی این مجموعه کرده است. کاش بیان می‌کرد که این شرکت محل ارتزاق گروه‌ها و احزاب مورد حمایت دولتی‌ها در این چند سال بوده و هست.


بازنشستگان تامین اجتماعی چون از قشر کارگر هستند دولت خیلی راحت از انجام تعهدات خود در قبال این جماعت شانه خالی می‌کند و باکی هم ندارد.


از قرار معلوم میزان وام ازدواج در سال 98 بدون تغییر و افزایش ثابت می‌ماند. عدالت این است که قیمت خدمات جانبی ازدواج مانند بیمه ازدواج و ... نیز افزایش پیدا نکند و شرایط مطلوب و آسان برای این فریضه مقدس یعنی تشکیل خانواده فراهم بشود.
حرف دل همه مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
خیانت‌های نفوذی‌ها یکی پس از دیگری توسط کیهان فاش می‌شود و خواهد شد ولی باید خط نفوذ مورد بازخواست قرار گیرد که مثلا بحث تعهد خانم ابتکار برای توافق آب و هوایی پاریس چگونه صورت گرفته است؟ چرا با متخلف برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ نکند روزی هم متوجه شویم که تعهد بر چیدن موشک‌ها و ... را هم داده‌اند؟!


برجام همانند گوساله سامری بود که می‌خواستند با آن انقلاب موسای زمان یعنی امام خمینی(ره) را به زمین بزنند ولی موفق نشدند. آنها امروز زندگی مردم را گروگان گرفته‌اند ولی به خواست خداوند خودشان زمین خواهند خورد و انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت.


مگر رئیس جمهور سال 92 نگفت 10-20 درصد مشکل اقتصادی ناشی از تحریم است و 70-80 درصد ناشی از سوءمدیریت؟ مگر مدیران در سال 92 اتوبوسی تغییر نیافتند و همه از طیف مورد قبول رئیس جمهور جایگزین نشدند؟ برجام هم که گفتند گرانی را 20 درصد کاهش داد! پس این چه بلایی است که بر سر اقتصاد کشور آمده است؟! نکند باز دولت دهم مقصر است؟!


وضعیت اسف‌بار اقتصادی امروز کشور حاصل به قدرت رسیدن اصلاح طلبانی است که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که اگر رقیب آنان رای بیاورد پیاده‌روها را دیوار خواهند کشید مردم را ترساندند و امروز خودشان با فشار اقتصادی به مردم بین 96 درصد افراد جامعه و 4 درصد مرفهین بی‌درد دیوار بلندی کشیده‌اند.


صحبت‌ها و مواضع آقای ظریف علیه کیهان در رسانه ملی واقعا عجیب بود. کسی که باید پاسخگوی خسارت‌های برجام برای کشور و مردم باشد دیگران را متهم می‌کند. از اول هم معلوم بود که تفکر کدخدا محور راه به جایی نخواهد برد و اعتراف رئیس جمهور سابق آمریکا به ناتوانی در نابودی پیچ و مهره هسته‌ای کشور محصول مقاومت مردم در مبارزه با آمریکا بود نه دیپلماسی کسانی که می‌گفتند آمریکا می‌تواند در مدت‌ کوتاهی تمام موشک‌های ما را از کار بیندازد!


در کجای دنیا دیده شده که رئیس جمهور یک کشور مردم خودش را تحت فشار اقتصادی قرار بدهد که یا گرانی را بپذیرید یا مطامع کشورهای بیگانه را در قالب یک معاهده به رسمیت بشناسید؟! گروگان گرفتن زندگی مردم در جهت منافع جناحی روش ناپسندی است.


آقای رئیس جمهور! قشر ضعیف و محروم جامعه با برجام به زمین خورد و به طور قطع با FATF در دل زمین دفن خواهد شد. خواهش می‌کنم حالا دیگر گوش کنید.


آقای ظریف به‌جای موضع‌گیری لجوجانه و از روی عصبانیت بر علیه کیهان و صداوسیما باید مسئولیت خسارت‌های سنگین برجام را به‌عهده بگیرد و از روزنامه کیهان به‌دلیل راهنمایی‌های دلسوزانه و پیش‌بینی درست وقایع امروز تشکر بکند.


بنده معتقدم آقای ظریف با علم به خلاف واقع بودن ادعای نسبت داده شده خود به کیهان و صدا و سیما این کار را فقط برای فرافکنی و شانه خالی کردن از مسئولیت خسارت‌های برجام انجام داد.


تا سال گذشته مخالف صددرصد مدیر مسئول کیهان بودم! ولی امسال نظرم 180 درجه تغییر کرد! فهمیدم که همه حرف‌هایش درست بوده و دغدغه مردم را دارد. به والله قسم هر روز کیهان می‌خوانم!


حامیان و مجریان برجام امروز باید بابت 5 سال معطل نگه داشتن کشور و از بین بردن توان هسته‌ای پاسخگو باشند نه اینکه برای پنهان کردن ناتوانی خود شعارهای انقلابی سر بدهند و در عین حال انقلابیون را آماج حمله خود قرار دهند.


با منطق و استدلال سطحی آقای رئیس‌جمهور که گفته مردم باید بین FATF و زندگی گران یکی را انتخاب کنند باید تا ابد تابع دستور و خواسته‌های آمریکا شیطان بزرگ باشیم و دست از انقلاب و اسلام برداریم.


آیا دولت و وزارت جهاد کشاورزی و صمت واقعا قادر به مهار قیمت مرغ و تخم‌مرغ نیستند؟! آیا با واردات مقطعی هم نمی‌توانند تخم‌مرغ شانه‌ای 25 هزار تومان را به زیر 15 هزار برسانند یا نمی‌خواهند؟! مردم چگونه بگویند که با تورم فعلی دیگر قدرت خرید ندارند؟!


بعد از چند سال پس‌انداز و با قرض گرفتن از فامیل مبلغ 150 میلیون تومان جمع کردم که یک دستگاه آپارتمان 50 متری در منطقه ارزان شهر خریداری بکنم و صاحب منزل بشوم ولی به دلیل بی‌تدبیری دولت قیمت همان خانه 350 میلیون تومان شده است. شما بگویید با این دولت و دولتمردان باید چه کار کرد؟


مستمری‌بگیر تامین اجتماعی هستم و با داشتن دو فرزند دانشجو ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرم. برخی از دولتمردان با زندگی اشرافی خود مرتب حرف می‌زنند و شعار می‌دهند. تکلیف امثال بنده با افزایش 60 درصدی قیمت اجناس و خدمات چه می‌شود؟


دولت لیبرال‌ها بعد از گذشت 5 سال نتوانست موفقیتی داشته باشد، این را بنده نمی‌گویم بلکه نارضایتی مردم از اوضاع اقتصادی این را می‌گوید.


آقای رئیس‌جمهور تحمل مشکلات ناشی از بی‌تدبیری خود و دولت توسط مردم را حمل بر رضایت ملت از دولتمردان نکند. ما مردم با خدا معامله کرده‌ایم و نخواهیم گذاشت انقلاب توسط دولتمردان بی‌تدبیر آسیب ببیند.


ساده‌زیست بودن به مسئولان کمک می‌کند تا مشکلات را لمس کنند و درجهت رفع موانع تلاش کنند اما مسئولان اشرافی و مرفه نخواهند توانست آنچه را که دغدغه عموم مردم است درک کنند. اشرافی‌گری در تقابل با مردم‌سالاری است.


دولت چندین بار قول همسان‌سازی حقوق‌ها را داده ولی از اجرای آن خبری نیست. چرا؟! بازنشستگان بی‌صبرانه منتظرند!


اولا محال است که قاچاق 40 میلیون لیتر سوخت توسط کولبران صورت بگیرد. ثانیاً یک سؤال از دولت تدبیر: پول 40 میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط قاچاقچی، تورم ایجاد نمی‌کند ولی پول یارانه 45500 تومانی ایجاد می‌کند؟! نکند قاچاقچیان دلسوز با درآمد خود کارخانه می‌سازند و تولید را رونق می‌دهند که تورم بالا نرود؟!


بنده گچ‌کار هستم که شغلی فصلی است. الان حدود 3 سال است که بیکارم و تا به حال وعده‌های دولت در حد و اندازه همان وعده باقی مانده است. چرا به مردم که وعده می‌دهند به قولشان پایبند نیستند؟!


در سال 91 به علت شکستگی پایم سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفتم و دو سال از کار افتادم. برق‌کارم و سه فرزند دارم و مستاجر هستم. متاسفانه نه سبد کالایی شامل حالم شده و نه سهام عدالت. چرا؟! چند بار پیگیری کردم و هیچ اثری نداشت. مگر آقایان قرار است از جیبشان بدهند؟!


بیمه طرف قرارداد فرهنگیان هزینه درمان ما را بعد از عبور از هفت خوان و با هزار اما و اگر آن هم بعد از گذشت چند ماه که ارزش ریالی پول کاهش پیدا کرده می‌پردازد و عملا چیزی دست ما را نمی‌گیرد.


کارمندان جانباز و ایثارگر بازنشسته در موضوع بیمه تکمیلی خود بین دستگاه دولتی که در آن کار می‌کردند و اداره ایثارگران سرگردان شده و بلاتکلیف هستند. چرا برای مدیران با حقوق‌های نجومی این مشکل وجود ندارد.


افزایش 20 درصدی حقوق در سال 98 طبق آیین‌نامه داخلی تهیه شده از سوی دولت در عمل گاهی سر از 7 درصد درمی‌آورد. این کار دولت فقط استفاده رسانه‌ای دارد.
حرف دل همه مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
رئیس محترم قوه قضائیه گفتند، دست کسانی را که در امور اقتصادی کشور اخلال کنند قطع خواهیم کرد! چطور می‌خواهند دست مسئولینی را که خودشان بزرگترین اخلال‌گر اقتصادی هستند قطع کنند؟! همین حالا برای جلوگیری از روشن شدن ابعادی از پرونده معاون سابق و مسئول حراست سابق بانک مرکزی دارند بر قوه قضائیه فشار می‌آورند.


گویا بودجه 98 توسط نفوذی‌ها تهیه شده تا مردم را عاصی کنند. البته خوشبختانه با ورود مجلس قرار است بخش‌هایی از آن اصلاح شود!


چرا مسئولان دستگاه دیپلماسی ما در مورد بی‌عدالتی که در حق مردم فرانسه توسط دولت و پلیس وحشی این کشور انجام می‌شود لکنت زبان گرفته‌اند! سال گذشته در همین ایام عده‌ای از ایادی غرب در کشورمان به پرچم این ملت غیور اهانت کردند و همین اروپایی‌ها در حمایت از اهانت‌کنندگان و آشوبگران تا مرز قطع رابطه سیاسی با جمهوری اسلامی پیش رفتند. ولی سخنگوی وزارت امور خارجه ما، شورش بر ضد ستم سرمایه‌داری را مسئله داخلی فرانسه و خارج از بحث خود می‌داند.


غرب با فرار به جلو و با تبلیغات منفی و غلط و با همراهی برخی از مسئولان خودمان، سعی کرده برجام را ابزاری موفق برای دور نگه داشتن ایران از سلاح‌های هسته‌ای معرفی کند، علی‌رغم اینکه سال‌ها قبل از برجام همه پذیرفته بودند که فعالیت هسته‌ای ما صلح‌آمیز است. ولی برجام نیز ذره‌ای از دشمنی غرب با ما را کم نکرد ثابت شد که دشمن زمانی حقوق ما را به رسمیت می‌شناسد که با زبان اقتدار با او برخورد کنیم. عمق کینه‌توزی غرب با ما به خاطر گفتمان جهان‌شمول ضد استکباری است. این گفتمان دارای خصلت الگودهی به مستضعفین دنیاست و تنها با حفظ مؤلفه‌های قدرت (علمی، نظامی، منطقه‌ای) غرب وادار به تسلیم و پذیرش حقوق ما خواهد شد.


صرف نظر از نگاه لیبرالی دولت به ویژه در حوزه اقتصاد، آیا داستان کاهش قیمت ارز بدون پایین آمدن قیمت کالاها و اصرار دولت بر پذیرش FATF و CFT و... به عنوان شرط لازم برای ارزانی، گروگان گرفتن عمدی معیشت مردم برای قبولاندن خواسته‌های غربی‌ها به آنان نیست؟


روزنامه جمهوری اسلامی از نقد رئیس‌جمهور در نمازهای جمعه انتقاد کرده است! گویا مشکلات جامعه که توسط دولت بر مردم تحمیل می‌شود را ملاحظه نمی‌کند! اگر پاسخی به نقدها دارید به ویژه به نقد استاد رحیم‌پور منعکس کنید. فرار به جلو پاسخ قانع‌کننده‌ای به نقد نیست.


تعجب بنده از این است که آقای رئیس‌جمهور و آقای ظریف وزیر خارجه به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا مردم با چشم خود ندیده‌اند که تمام وعده و وعیدهای دولت خلاف از آب درآمده است.


از آقای رئیس‌جمهور حقوقدان می‌پرسم که آیا اگر فردی در انتخابات به مردم وعده‌ای بدهد که امکان تحقق آن نیست فقط به این هدف که منجر به جمع‌آوری رأی می‌شود کار او برخلاف شرع و قانون و به ضرر منافع ملی نیست؟


نمی‌دانم چرا قیمت‌ها به هنگام افزایش، جهشی عمل می‌کنند اما در زمان کاهش قیمت‌ها حرکتی پلکانی دارند؟ همانند قیمت خودرو که پس از رشد چند برابری ظرف چند ماه حالا قرار است به صورت پلکانی ارزان شود!


چرا زمانی که دولت نمی‌تواند به وعده‌های گذشته‌اش عمل کند مجدداً وعده‌های جدید به مردم می‌دهد تا دولتی دروغگو در میان مردم شناخته شود، امروز مردم دولت و حامیان مدعی اصلاح‌طلبی‌اش را مسبب مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی در کشور می‌دانند. بعید می‌دانم جامعه دیگر حتی عذرخواهی این جماعت را بپذیرد.


گوشت از کیلویی 35 هزار تومان به 75 هزار تومان افزایش پیدا کرده با این وصف آقای رئیس‌جمهور دست از شعارهای تاریخ مصرف گذشته خود برنمی‌دارد! قیمت برخی از اجناس نسبت به چند ماه قبل چهار برابر شده چرا دولتمردان این شجاعت را ندارند که به ناتوانی خود اعتراف کنند؟


وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید هر کس مرغ را بیش از 10 هزار تومان بفروشد اجحاف است! آیا همین کافی است؟! چرا نباید با گرانفروش برخورد شود؟ شما را به خدا با کلمات بازی نکنید و رحمی به حال مردم کنید.


آقای ظریف! اگر به قول شما عده‌ای غرب را مرکز دنیا می‌بینند شما و آقای رئیس‌جمهور آمریکا را کدخدا می‌دانستید و معتقد بودید همه مشکلات از راه آمریکا حل خواهد شد. چرا فرار به جلو می‌کنید؟!


پیشنهاد می‌کنم حامیان برجام مانند آقای ظریف و دکتر صالحی با منتقدان برجام از جمله آقایان جلیلی و فریدون عباسی برای یک مناظره به تلویزیون دعوت بشوند و در این برنامه همه حرف‌ها را بزنند و مردم به قضاوت بنشینند.
حرف دل همه مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
متهم اصلی اخلال در بازار ارز و سکه در بدنه دولت است زیرا سلطان سکه و... به واسطه تصمیمات دولت توانستند ذخایر ارزی و طلای کشور را به غارت ببرند. واقعاً چه افرادی در این قضیه کلید خزانه را به مفسدان حرامخوار واگذار کردند.


مدعیان اصلاحات گویا دچار فراموشی شده‌اند که در این 5 سال مدام از دولت به مثابه مولود جریان مدعی اصلاحات دفاع می‌کردند. حال که کارنامه مردود دولت در مقابل ملت گشوده شده اعلام برائت می‌کنند!


در مدت زمان 4 ماه بسیاری از اقلام پرمصرف و ضروری بیش از دو تا سه برابر گران شده است آن وقت مسئولین در رسانه ملی مدعی‌اند که فلان کالا 10 درصد قرار است ارزان شود. بسیاری از اقلام رشدی جهشی داشته و این 10 درصد بخش اندکی از آن رشد قیمت‌ها را جبران می‌کند!


تعجب می‌کنم که کیهان به دست‌اندرکاران آن تئاتر ضدانقلابی می‌گوید با امام و شهدا چه کار دارید؟! اصل وجودی این ضدانقلابها، مخالفتشان با امام و آرمانهای امام و شهداست. علت بغض آنها از کیهان نیز همین است که کیهان دغدغه امام و آرمانها را دارد؟!


آقای زنگنه برای تخریب طرح ساماندهی توزیع سوخت گفته در دنیا فقط ما این طرح را انجام می‌دهیم. ایشان به این نکته نیز توجه بفرمایند که در تمام دنیا فقط در ایران و در این دولت کسی مثل ایشان وزیر شده که هر ساعت وزارتش همراه با چند هزار دلار خسارت به بیت‌المال بابت قاچاق سوخت در کشور شده است.


کاهش بودجه دفاعی نیروهای مسلح توسط دولت آن هم با وجود تهدیدات گسترده دشمنان علیه ایران خیلی عجیب است. اگر مسئولان بنای صرفه‌جویی دارند چرا از حقوق‌های نجومی خود نمی‌گذرند؟


آقای رئیس‌جمهور پاسخ بدهند این چه حقوق شهروندی است که گوشت‌یخی را با کارت ملی و در صف طولانی بین مردم توزیع بکنند. ایشان چند سال قبل شعار می‌دادند به عقب برنمی‌گردیم. بسیاری از وعده‌های ایشان
برعکس از آب درآمده است.


روزنامه‌ها و رسانه‌ها نام شرکتی را که خوراک دام را تبدیل به پفک کرده و این محصول وارد بازار مصرف شده را اعلام کنند. چرا نام افراد و شرکت‌های فاسد که سلامت ملت برای آنان اهمیتی ندارد باید از مردم پنهان بماند؟


مهم‌ترین وظیفه دولت مهیا کردن فضای آموزشی امن و ایمن برای دانش‌آموزان است لذا وظیفه نمایندگان مجلس است از دولتمردان بپرسند چرا نتوانستند چنین فضای استانداردی را برای دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان مناطق محروم کشور مهیا کنند!


سخن حجاریان نشان می‌دهد که مدعیان اصلاحات برای عبور از آقای روحانی برنامه تدارک دیده‌اند. معلوم می‌شود که سال 98 برای آشوب و اغتشاش هدف‌گذاری شده است. همه باید هوشیار باشیم.


راه چاره برای حل مشکل کارخانه‌ای که کالای کم‌کیفیت تولید می‌کند این است که مسئولان برای بالا بردن کیفیت تولید در این کارخانه دست به کار بشوند ولی وقتی مدیر مدعی اصلاح‌طلبی درد کارگران را ندارد کاری می‌کند که کارخانه تعطیل شود و قاچاق کالا رونق پیدا کند.

به دولت امیدی نداریم. بنابراین دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس مانع از آن بشوند که شرکت‌های خودروساز خون مردم را داخل شیشه کنند. ملت قربانی یک عده در صنعت خودروسازی شده است که خودروهای بی‌کیفیت را به چند برابر قیمت به بازار عرضه می‌کنند.


افراد ناتوان فاقد کار یا دارای درآمد پایین که قادر به دریافت دفترچه بیمه نیستند و از بیمه سلامت برخوردارند چرا از کمک‌ها و سبد کالاهای دولتی بی‌بهره‌اند؟! لازم است دولت برای اجاره‌نشینی این افراد هم تدبیری بیندیشد؟!


کارمندان و کارگران زیر 3 میلیون تومان حقوق بسته حمایتی گرفته‌اند در حالی که به بنده مستمری‌بگیر تامین اجتماعی با حقوق دریافتی 600 هزار تومان بسته حمایتی تعلق نگرفته است. چه کار باید کرد و به کجا شکایت ببریم؟


شعبه دادگاه ملاصدرا با 7 طبقه چرا باید طبقاتش فاقد سرویس بهداشتی باشد؟ چرا شهرداری به چنین ساختمان‌هایی مجوز ساخت داده است که پارکینگ کافی برای این حجم مراجعه ندارد؟ خودروها ناگزیر دوبله پارک می‌شوند و پلیس هم مشغول جریمه است! افراد مراجعه‌کننده به دادگاه خودشان دچار فشار روحی هستند حساب کنید وقتی با جریمه سنگین مواجه می‌شوند چه حالی به آنها دست می‌دهد؟!


چون آموزش و پرورش در برگزاری آزمون «مرات» محدودیت ایجاده کرده است برخی مدارس به صورت مخفیانه برگزار می‌کنند. در نتیجه برخی مدارس به بچه‌ها بی‌صداقتی را آموزش می‌دهند که اگر بازرس به مدرسه مراجعه و سوال کرد که آیا در مدرسه شما (نمونه‌ دولتی در منطقه 18) آزمون مرات برگزار می‌شود پاسخ منفی دهید!


دولت فکری برای افزایش وام مسکن بکند چرا که با چند برابر شدن قیمت مسکن این مبلغ وام به کار نمی‌آید.


رئیس دفتر آقای رئیس جمهور اعلام کرد به 78 میلیون نفر یارانه پرداخت می‌شود. تازه متوجه شده‌ام بنده با حقوق بازنشستگی زیر 3 میلیون تومان در ردیف سه میلیون نفر شهروند ثروتمند جامعه هستم چرا که این دولت یارانه‌ام را قطع کرده است.


چرا برخی از شهدا که به خاطر عدم اعزام سپاه با عناوینی مثل طلبه نجف با زایر عتبات به نیروهای ایرانی یا عراقی پیوسته و در جنگ تکفیری‌ها شرکت کرده و به شهادت رسیده‌اند، از سوی بنیاد ایثارگران، شهید محسوب نمی‌شوند.


دولت پاسخ بدهد چرا و با چه هدفی بیمه تکمیلی جانبازان را مختل کرده است؟ ما جانبازان سرگردان شده‌ایم.


دولت حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه را به استان‌ها و فرمانداری‌ها محول کرده است. با توجه به بافت قومی مناطق مختلف کشور با این کار احتمال به وجود آمدن تنش در جامعه وجود دارد. دولتمردان اگر کاری برای مردم انجام نمی‌دهند لااقل بستر ساز التهاب نشوند.


برای خرید خودروی پراید به یکی از نمایندگی‌های سایپا در اسلامشهر مراجعه و مبلغ 22 میلیون تومان بابت خودرو پرداخت کردم. اما نمایندگی در اقدامی عجیب تنها 10 میلیون تومان به حساب سایپا واریز کرده است! مسئولین نمایندگی سایپا پاسخی هم نمی‌دهند که مابقی پول را برای چه از مشتریان دریافت کرده‌اند در حالی که حواله اول برای ثبت‌نام 10 میلیون تومان بوده است!


برخی از معلولین هنوز از داشتن سهام‌ عدالت بی‌نصیبند. چرا؟! از مسئولان سازمان بهزیستی درخواست می‌شود مشکل این قبیل افراد را حل کنند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
عضو کارگزاران در واکنش به واعظی:
اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان حمایت از روحانی بود
عضو حزب کارگزاران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس دفتر رئیس‌جمهور که گفته بود روحانی در انتخابات با گروهی ائتلاف نکرد، گفت: اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات سال ۹۶ مرتکب اشتباه بزرگی شدند که بدون هیچ قید و شرطی از آقای روحانی حمایت کردند.

تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در واکنش به اظهارات اخیر محمود واعظی که گفته بود «اینکه ما در سال 96 با گروهی نشسته باشیم و با هم چیزی را به‌ عنوان ائتلاف امضا کرده باشیم خیر، نه در سال 92 این کار را کرده‌ایم و نه در سال 96» گفت: اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مرتکب اشتباه بزرگی شدند که بدون هیچ قید و شرطی از آقای روحانی حمایت کردند.
نمازی تصریح کرد: اگر منظور آقای واعظی که گفته است با هیچ گروه و حزب سیاسی در انتخابات ائتلاف نداشته‌اند، ائتلاف اصلاح‌طلبان با حزب اعتدال و توسعه بوده که به طور کلی حزب متبوع ایشان در میان احزاب شناخته شده، جایگاهی ندارد که اصلاح‌طلبان بخواهند با آن ائتلاف داشته باشند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد:‌ این آقای واعظی بود که در ماه‌‌های نزدیک به انتخابات سال 96، تکاپوی زیادی برای جلب رضایت اصلاح‌طلبان برای حمایت از آقای روحانی داشت.
وی ادامه داد: اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهور در شرایطی که آقای روحانی تحت فشار قرار گرفته و دولت تحت هدایت او نتوانسته عملکرد قابل دفاعی داشته باشد، به نوعی گل به خودی بود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه اعتبار اصلاح‌طلبان با حمایت از دولت روحانی زیر سوال رفته است، گفت: متاسفانه آقای واعظی به جای آنکه در شرایط کنونی اتحاد دولت و حامیان او را مستحکم‌تر کند، به ایراد سخنان تفرقه‌افکنانه می‌پردازد که این موضوع نشانه بی‌خردی ایشان است.
ماجرای بالاگرفتن دعوای اصلاح‌طلبان با دولت از آنجا شروع شد که سعید حجاریان، از تئوریسین‌های جریان اصلاحات چندی پیش با بیان اینکه روحانی نتوانسته به بسیاری از وعده‌های انتخاباتی‌اش خواسته یا ناخواسته عمل کند، گفته بود: «اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه با روحانی عقدی به‌معنای ائتلاف نبسته بودند و حالا که‌ آقای روحانی از خودش عبور کرده، طبیعی است که برخی اصلاح‌طلبان با او زاویه پیدا کنند».
این اظهارات حجاریان اما از جانب چهره‌های دولتی بی‌پاسخ نماند. محمود واعظی رئیس‌دفتر روحانی در پاسخ به حجاریان تصریح کرد: آقای روحانی همان رئیس‌جمهور سال 92 و 96 است و تغییری در رویکرد او ایجاد نشده است.
واعظی ادامه می‌دهد: «اینکه ما در سال 96 با گروهی نشسته باشیم و با هم چیزی را به عنوان ائتلاف امضا کرده باشیم خیر، نه در سال 92 این کار را کرده‌ایم و نه در سال 96.» این اظهارات واعظی کافی بود تا بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب علیه رئیس دفتر رئیس‌جمهور موضع بگیرند و موجی از انتقادها و اعتراض‌ها را حواله وی کنند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
سعید جلیلی:
در برجام ایران باید از 100 حق خود انصراف بدهد که 23 مورد آن در موضوع تحقیق و توسعه است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در همین برجام از شما می‌خواهند از صد حق خود انصراف بدهید که 23تای آن دقیقا در موضوع تحقیق و توسعه است.

تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته گذشته در سفر دو روزه خود به بوشهر با حضور در پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان این شهر در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان،
خلیج فارس و علوم پزشکی شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
جلیلی با گرامیداشت یاد شهید رئیسعلی دلواری عنوان کرد: بصیرت رئیسعلی در آن بود که میدانست شکسته شدن مرزهای استقلال، جرّی شدن دشمن را در پی دارد؛ چرا که اگر دشمن جرّی شود و از یک مرز عبور کند، به سایر مرز ها هم طمع خواهد کرد. آن موقع دیگر نمی‌توان آزادی و مفاهیم دیگر را تحقق بخشید. او فهمید برای رسیدن به آزادی باید از تمامیت ارضی خود دفاع کند؛ دفاع رئیسعلی تنها از بوشهر نبود، بلکه از تمامیت ارضی یک کشور بود. همچنان که ما این تجربه را داشتیم؛ اگر ما در خرمشهر در برابر دشمن ایستادیم، فقط از خرمشهر دفاع نکردیم، بلکه از همه‌ ایران دفاع می‌کردیم.
وی تصریح کرد: در نهضت ملی شدن نفت عده‌ای می‌خواستند با اعتماد به آمریکا مثلا مقابل انگلیس بایستند؛ این حرف همانقدر غلط است که حالا کسانی بخواهند با اعتماد به انگلیس جلوی آمریکا بایستند. اینها روندی است که اگر درست تشخیص داده نشود، مسائلی پیش خواهد آمد که دیگر جبران پذیر نیست. کسانیکه در مشروطه می‌گفتند از فرق سر تا نوک پا باید غربی بشویم، آخر کار به رضا قلدر رسیدند که الگویش آتاتورک بود.
نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی با توجه به بدعهدی های استکبار در عمل به قرارداد های هسته ای خود پس از وقوع انقلاب را نمونه ضدیت آنها با اراده ملت ها دانست و گفت: چرا مدعیان دموکراسی پس از روی کار آمدن یک دولت مردمی با ما اینطور رفتار کردند و به تعهدات خود در قبال نیروگاه های اتمی بوشهر عمل نکردند؟ در همین برجام از شما می‌خواهند از صد حق خود انصراف بدهید که 23تای آن دقیقا در موضوع تحقیق و توسعه است.
جلیلی در خاتمه سخنانش اذعان داشت: اینکه شهدای هسته ای مورد احترام و تکریم ملت هستند از آن روست که همانند رئیسعلی دلواری‌ها اجازه ندادند دشمن جری شود و به حقوق ملی ما متعرض گردد. آنها می‌دانستند اگر دشمن از خاکریز هسته‌ای عبور کند، وارد خاکریز های دیگر نیز خواهند شد.
همچنین جلیلی پس از ایراد سخنان خود به پرسش های دانشجویی نیز پاسخ داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی، عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور در پاسخ به سوالی درباره عملکرد انتقادی اش نسبت به برجام گفت: امروز یک آقایی گفته است جلیلی از ابتدا با برجام مخالف بوده؛ بله، مخالف بودیم. بنده طبق وظیفه‌ام حتی قبل از اینکه در مجلس و شورایعالی این مخالفت را مطرح کنم، به آقای رئیس جمهور نامه نوشتم؛ آن را رسانه‌ای هم نکردم. گفتم به نظر ما میرسد که به این توافق ایرادات جدی وارد است؛ نه آنکه بگذاریم بعدا که خطا ها رو شد بیاییم و بگوییم. همان زمان برخی از دوستان می‌گفتند حالا که مردم از برجام خوششان می‌آید ما چیزی نگوییم. چرا نگوییم؟ شما نسبت به آینده کشور وظیفه دارید. وقتی می‌گوییم امر به معروف و نهی از منکر اصل هشتم قانون اساسی است، همین است. یعنی من در وسع خودم وقتی می‌بینم یک کار خطاست، آن را تصحیح کنم، اگر ناقص است آن را تکمیل کنم و اگر خوب است، به تقویت آن کمک کنم.
اگر می‌گوییم از یک حقیقتی دفاع می‌کنیم باید اولا برای خود ما اثبات شود و بعد از آن بتوانیم جامعه را نسبت به آن اقناع کنیم که راه آن گفت‌وگوست.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
به جای گران کردن بلیت مترو جلوی افزایش حقوق شهرداران را بگیرید(خبر ویژه)
روزنامه دولتی ایران در یادداشتی تصریح کرد الان زمان افزایش حقوق شهرداران نیست.

تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

این روزنامه می‌نویسد: برخی رفتارها و تصمیمات این روزهای مسئولان در حکم نمک پاشیدن روی زخم مردم است و توضیح دادیم که برخی انتصاب‌های حاشیه‌ساز و رفتار یک نماینده مجلس با کارمند گمرک، نشانه‌هایی دال بر درک و فهم مشکلات امروز جامعه نیست و چه بسا آسیب‌های جدی هم به امید مردم وارد کند؛ مردمی که درگیر مشکلات اقتصادی هستند و برای رفع آنها به تدبیر مسئولان امید بسته‌اند اما خبر دیگری منتشر شد که درحقیقت تداوم همان مسیر نگران‌کننده یاد شده بود. مدیرکل دفتر شوراهای وزارت کشور گفته است که «آیین‌نامه افزایش حقوق و مزایای شهرداران در هیئت دولت تصویب شده و برهمین اساس افزایش 100 درصدی در حقوق شهرداران اتفاق می‌افتد.»
ایران می‌افزاید: آیا شرایط فعلی اقتضای چنین تصمیمی را دارد؟ بر این اساس تکلیف خیل عظیم کارگرانی که حقوق کمتر از 2 میلیون تومان دارند و این روزها قدرت خرید آنها کاهش هم یافته است چه می‌شود؟ بماند که پدیده حقوق‌های معوقه را هم باید به این مهم افزود. اگر قرار است به گفته رئیس‌جمهوری مدیران دولتی در صف اول مقابله با جنگ اقتصادی باشند، امروز زمان افزایش حقوق شهرداران نیست اگر فشار اقتصادی بر دوش آنهاست حتما دو برابر آن را مردم هم متحمل شده‌اند.
زمزمه افزایش حقوق شهرداران در حالی است که اخیرا محمد میرلوحی عضو شورای شهر تهران مدعی شد «کسی که در تهران زندگی می‌کند باید هزینه‌های زندگی در تهران را بپردازد.» همچنین گفته بود: متاسفانه قیمت بلیت مترو تهران واقعی نیست. قیمت واقعی بلیت مترو حدود 10هزار تومان است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
از بزک مفسدان اقتصادی تا بزک FATF(خبر ویژه)
ارگان حزب اشرافی کارگزاران ضمن آسمان و ریسمان کردن درباره مفسدان اقتصادی، مدعی شد علت حل نشدن مشکل در عدم الحاق به FATF و CFT است!

تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

این روزنامه با اشاره به اعدام برخی مفسدان اقتصادی و همچنین بابک زنجانی، شهرام جزایری و محمود رضا خاوری می‌نویسد: «چرا نظام اقتصادی تا این حد خلأهای اساسی برای سوء استفاده دارد که هر دوره‌ای با تلاطمی، متهمانی شناسایی می‌شوند و حتی کار برخی از آنها به مرگ می‌رسد؟ طنز تلخ ماجرا آنجاست که همزمان با چنین پرونده‌هایی، اصلاحیه‌های قانونی مرتبطی در مجلس در دست بررسی است و البته موانع بسیاری برای تصویب دارند؛ حالا که ماجرای اعدام سلاطین سکه و قیر داغ است، گروهی در مجلس و حتی دیگر نهادهای مؤثر بر تصویب قوانین در ایران با تصویب نهایی لوایح مبارزه با پولشویی مبارزه می‌کنند؛ FATF و CFT با وجود شواهد پررنگی که از پولشویی در پرونده‌های سلطان قیر و سکه وجود دارد، اما موانع قدر قدرتی برای تصویب و اجرا سر راه خود دارند. بماند که ایران قانون مبارزه پولشویی را از یکی دو دهه پیش دارد و البته در ظاهر ناکام بوده است».
آنچه در تحلیل غلط‌انداز حزب کارگزاران به عمد مسکوت مانده، نقش همین حزب و احزاب مشابه ائتلافی آن در مجال‌آفرینی و ایجاد حاشیه امنیت برای مفسدانی چون جزایری و زنجانی و درمنی و مظلومین و... است. شهرام جزایری مفسد اقتصادی بزرگ دوره اصلاحات که کارش را با سمبوسه‌فروشی آغاز کرده بود، با خرید و آلوده کردن برخی مدیران و نمایندگان مجلس و دولت مدعی اصلاحات، توانست به بیت‌المال دست‌درازی کند. و پس از آن نیز بارها از سوی روزنامه‌هایی مانند آفتاب یزد و اعتماد و... مورد حمایت و توجیه و تأویل قرار گرفته، چنان از زبان این مفسد اقتصادی، نسخه اصلاح اقتصادی برای کشور پیچیده‌اند. او رفیق گرمابه و گلستان برخی شبه اصلاح‌طلبان نظیر حضرتی و... است.
اما درباره بابک زنجانی، اگر از جوایز و لوح اهدا شده توسط امثال هاشمی و روحانی که بگذریم، رپورتاژ آگهی هفته‌نامه آسمان (ارگان قبلی کارگزاران) برای این مفسد اقتصادی در 30 شهریور 1392 خواندنی است؛ زنجانی در این مصاحبه درباره مقدمات رشد خود می‌گوید: «زمانی که در پادگان ولی عصر تهران سرباز بودم، آقای هاشمی رفسنجانی برای بازدید به آنجا آمدند، گفتند تعدادی سرباز برای ریاست جمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند. وقتی به عنوان سرباز به بانک مرکزی رفتم گفتند شما باید به عنوان راننده، آقای نوربخش را جابه‌جا کنید. حدود 5 ماه از سربازی‌ام مانده بود. من در دفتر آقای نوربخش کار ثبت نامه‌ها را انجام می‌دادم، بعد هم رانندگی آقای نوربخش را می‌کردم. بعد از خدمت... آقای نوربخش 4-5 جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار می‌داد تا در بازار پخش کنند. دلار 300 تومان بود و همه می‌گفتند دلار می‌خواهد هزار تومان شود. مردم می‌رفتند شب تا صبح در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار بفروشند. آقای نوربخش به من گفت شما هم بیا در این مجموعه‌هایی که دارند دلار تزریق می‌کنند و 4 یا 5 نفر بودند، کار کن. اولین روز 17 میلیون دلار ارز در بازار توزیع کردم و اولین کارمزد من هم 17 میلیون تومان (2 دهه پیش) بود. با آن پول هم یک دفتر در میرداماد (خیابانی که بانک مرکزی نیز همان جاست) خریدم، هر روز دلار می‌گرفتم و در بازار می‌فروختم... (درباره عکس با هاشمی و خاتمی و روحانی) من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم... تا حالا سه چهار بار آقای هاشمی را از نزدیک دیده‌ام. بعد از انتخابات خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم. بیشتر از 8 سال است که عکس ایشان در اتاقم هست.»
یادآور می‌شود برخی سیاست‌بازان و نشریات شبه اصلاح‌طلب بارها در سالیان اخیر، از امثال مه‌آفرید خسروی، بابک زنجانی یا شهرام جزایری به عنوان استیو جابزهای ایرانی و کارآفرین‌های تابعه یاد کرده‌اند و با این اوصاف عجیب است که ارکان حزب اشرافی کارگزاران که دبیر کل آن یکی از محکومان اقتصادی است، برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اشک تمساح می‌ریزد و آدرس FATF و CFT را می‌دهد. البته حق این است که اگر عدالت به تمام و کمال اجرا می‌شد، باید احزاب و رسانه‌های کارچاق‌کن و تطهیرکننده مفسدان اقتصادی هم در کنار این مجرمان، محاکمه و مجازات می‌شدند.
گفتنی است روزنامه سازندگی توسط تیم اداره کننده مجله آسمان اداره می‌شود؛ اما درست گفته‌اند که دروغگو کم حافظه است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
کارشناسان: رهبری اجازه دست‌درازی به صندوق توسعه ملی را نداد(خبر ویژه)
کارشناسان اقتصادی می‌گویند رهبری اجازه نداد دولت، برداشت از صندوق توسعه ملی را شدت بخشد.

تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

وحید شقاقی شهری در گفت‌وگو با ایلنا در زمینه لایحه بودجه 98 گفت: متأسفانه سالیان سال است، شعار بودجه‌ریزی عملیاتی داده می‌شود، اما هیچ وقت این شعار محقق نشده است، با اجرای واقعی بودجه‌ریزی عملیاتی مشخص می‌شود، هزینه‌های انجام شده، چه عایدی برای کشور دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی درباره لزوم اصلاح بودجه‌ریزی گفت: سالیان سال برخی گروه‌ها به کسب ردیف اعتباری برای سازمان‌های خود مشغولند که هر روز نیز این اعتبارات بیشتر شده است. در لایحه بودجه 98 هم با 14 درصد افزایش روبرو بودیم که خوشبختانه رهبر انقلاب این لایحه را برگرداند، وگرنه دولت بحث اصلاحات ساختاری را مطرح نمی‌کرد.
وی با بیان اینکه دولت لایحه بودجه 98 را به صورت انبساطی بسته بود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اجازه ندادند به صندوق توسعه ملی دست‌درازی شود. این لایحه اصلاً شرایط لازم برای مقابله با تحریم‌ها را نداشت. در سال آینده 34 درصد درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت باید به صندوق توسعه ملی واریز شود، اما دولت این میزان را درلایحه بودجه صفر کرده بود و قصد داشت هزینه‌های جاری دولت را از صندوق توسعه ملی پوشش دهد و برای واردات کالاهای اساسی نیز قصد برداشت از صندوق توسعه ملی داشت. رهبر انقلاب این لایحه را برگرداند تا حداقل 20 درصد از درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت به صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری هزینه شود.
وی افزود: دولت‌ها در کشور ما هیچ گاه شعار بودجه‌ریزی عملیاتی را اجرا نکرده‌اند و حاصل آن شده که هر سال لایحه بودجه افزایش داشته به طوری که لایحه سال 98 نیز 13 الی 14 درصد با افزایش همراه شده است. از سوی دیگر کل درآمدهای بودجه به صورت خوشبینانه و نه در حالت واقع‌بینانه تنظیم شده است. همچنین برای تأمین هزینه‌های همین دستگاه‌های موازی اقدام به آینده‌فروشی منابع و چاپ اوراق بدهی و دست‌درازی به صندوق توسعه ملی می‌کنند!
در همین حال غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ایلنا گفت: رهبر انقلاب، حداقل واریزی به صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده را 20 درصد اعلام کردند.
وی گفت: سهم واریز به صندوق توسعه ملی قاعدتاً باید ۳۴ ٪ باشد اما دولت این سهم را در لایحه تا 10‌٪ کاهش داده بود و قرار است این سهم تا حدودی بیشتر شده و به 20‌٪ برسد.
تاجگردون تصریح کرد: اساساً بحث صندوق توسعه ملی مربوط به سیاست‌های کلی نظام است و طبیعتاً برای تصمیم‌گیری درباره آن حتماً باید نظر رهبری اخذ شود. در این رابطه نیز رهبری نظرشان را ارائه کرده و تأکید داشتند که حداقل واریز به صندوق توسعه ملی باید 20‌٪ باشد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
کرباسچی: دولت کوتاهی کرد بخش مسکن، سرمایه خارجی نمی‌خواست(خبر ویژه)
دبیر کل حزب کارگزاران تصریح کرد، بخش مسکن و راه نیازمند سرمایه‌گذار خارجی نیست و از این طریق می‌توان مشکل رونق اقتصادی و اشتغال را برطرف کرد.

تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

در حالی که بخش مهم راه و شهرسازی به مدت پنج سال در اثر بیگانه‌زدگی و بی‌عملی وزیر مستعفی، در رکود تورمی عمیق فرو رفت، کرباسچی در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «بودجه امسال دولت مانند سال گذشته با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است، چالش‌هایی که در وضعیت کنونی بیش از گذشته مناقشه برانگیز باشند.
وضعیت درآمدهای کشور و چگونگی هزینه آن در سال آینده به درستی مسئله‌ای است که هم دولت و مجلس و هم حاکمیت نسبت به آن نگرانند و توصیه و تلاش برای بهینه‌سازی آن دارند، ابهام در وضعیت درآمدهای نفتی و به طور کلی شرایط بازار و امکان صادرات، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و وضعیت نامشخص ارتباط مالی با شرکای تجاری ایران و از جمله اروپا، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی و کندی اجرای پروژه‌های کلان ملی و از طرفی نیازهای اقتصادی داخل کشور و ضرورت خروج از رکود اقتصادی و کاهش بیکاری و تأمین حداقل‌های زندگی اقشار کم‌درآمد و... عناصری است که ساختار بودجه و درآمد و هزنیه سال آتی را برای کشور دچار تنگنا می‌کند.
به صورت خاص، پیشنهاد این است که سرمایه‌گذاری اساسی در پروژه‌های مسکن و راه که هر دو تقریباً بدون نیاز به هزینه‌های ارزی و در عین حال اشتغال‌زایی فراوان است در شرایط خاص این سال‌ها معقول‌ترین و پربازده‌ترین تصمیم است. کمبود مسکن برای اقشار جوان جامعه آزاردهنده‌ترین عنصر زندگی نیروهای شاداب و جوانی است که باید با روحیه سرشار از امید و آرزو مقدرات کشور را از نسل قبلی خود تحویل بگیرند - از طرفی حجم عظیم خودرویی که به هر حال (ولو با سیاست‌هایی که آنها را نپسندیم) در اختیار و استفاده مردم قرار گرفته و سفرهای برون‌شهری بسیار زیادی که خانواده‌ها دارند و خسارات عظیم جانی و مالی هر ساله که گفته می‌شود بیش از 300 هزار کشته و زخمی و هزاران میلیارد خسارات مالی را در بر می‌گیرد ایجاب می‌کند دولت و مجلس محترم به این بخش توجه ویژه کنند، به خصوص که سرمایه‌گذاری در این بخش مهم اشتغال‌آفرین‌ترین پروژه‌ها را شامل می‌شود و صدها شرکت پیمانکاری و مشاوره و هزاران نیروی مهندسی و صدها هزار ماشین‌آلات موجود در کشور و صدها هزار اشتغال ساده را به خوبی به کار می‌گیرد- این ایده که ما از شرایط بحران در سایر بخش‌ها بتوانیم به تکمیل اساسی‌ترین زیرساخت که راه و مسکن باشد روی آوریم بارها مطرح شده ولی معلوم نیست به چه دلیل توجه کافی به آن نشده و نمی‌شود...»
یادآور می‌شود بخش مسکن با 250 حوزه صنعتی و تولیدی مرتبط است و فعال شدن آن می‌تواند به تولید انبوه اشتغال، در کنار کاهش قیمت مسکن (و نرخ تورم) منجر شود. اما لجبازی عباس آخوندی با مسکن مهر و اصرار بر قفل کردن این حوزه، فرصت بزرگ رونق اقتصادی و تولید و اشتغال را از کشور و مردم دریغ کرد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
کرباسچی: دولت کوتاهی کرد بخش مسکن، سرمایه خارجی نمی‌خواست(خبر ویژه)
دبیر کل حزب کارگزاران تصریح کرد، بخش مسکن و راه نیازمند سرمایه‌گذار خارجی نیست و از این طریق می‌توان مشکل رونق اقتصادی و اشتغال را برطرف کرد.

تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

در حالی که بخش مهم راه و شهرسازی به مدت پنج سال در اثر بیگانه‌زدگی و بی‌عملی وزیر مستعفی، در رکود تورمی عمیق فرو رفت، کرباسچی در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «بودجه امسال دولت مانند سال گذشته با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است، چالش‌هایی که در وضعیت کنونی بیش از گذشته مناقشه برانگیز باشند.
وضعیت درآمدهای کشور و چگونگی هزینه آن در سال آینده به درستی مسئله‌ای است که هم دولت و مجلس و هم حاکمیت نسبت به آن نگرانند و توصیه و تلاش برای بهینه‌سازی آن دارند، ابهام در وضعیت درآمدهای نفتی و به طور کلی شرایط بازار و امکان صادرات، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و وضعیت نامشخص ارتباط مالی با شرکای تجاری ایران و از جمله اروپا، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی و کندی اجرای پروژه‌های کلان ملی و از طرفی نیازهای اقتصادی داخل کشور و ضرورت خروج از رکود اقتصادی و کاهش بیکاری و تأمین حداقل‌های زندگی اقشار کم‌درآمد و... عناصری است که ساختار بودجه و درآمد و هزنیه سال آتی را برای کشور دچار تنگنا می‌کند.
به صورت خاص، پیشنهاد این است که سرمایه‌گذاری اساسی در پروژه‌های مسکن و راه که هر دو تقریباً بدون نیاز به هزینه‌های ارزی و در عین حال اشتغال‌زایی فراوان است در شرایط خاص این سال‌ها معقول‌ترین و پربازده‌ترین تصمیم است. کمبود مسکن برای اقشار جوان جامعه آزاردهنده‌ترین عنصر زندگی نیروهای شاداب و جوانی است که باید با روحیه سرشار از امید و آرزو مقدرات کشور را از نسل قبلی خود تحویل بگیرند - از طرفی حجم عظیم خودرویی که به هر حال (ولو با سیاست‌هایی که آنها را نپسندیم) در اختیار و استفاده مردم قرار گرفته و سفرهای برون‌شهری بسیار زیادی که خانواده‌ها دارند و خسارات عظیم جانی و مالی هر ساله که گفته می‌شود بیش از 300 هزار کشته و زخمی و هزاران میلیارد خسارات مالی را در بر می‌گیرد ایجاب می‌کند دولت و مجلس محترم به این بخش توجه ویژه کنند، به خصوص که سرمایه‌گذاری در این بخش مهم اشتغال‌آفرین‌ترین پروژه‌ها را شامل می‌شود و صدها شرکت پیمانکاری و مشاوره و هزاران نیروی مهندسی و صدها هزار ماشین‌آلات موجود در کشور و صدها هزار اشتغال ساده را به خوبی به کار می‌گیرد- این ایده که ما از شرایط بحران در سایر بخش‌ها بتوانیم به تکمیل اساسی‌ترین زیرساخت که راه و مسکن باشد روی آوریم بارها مطرح شده ولی معلوم نیست به چه دلیل توجه کافی به آن نشده و نمی‌شود...»
یادآور می‌شود بخش مسکن با 250 حوزه صنعتی و تولیدی مرتبط است و فعال شدن آن می‌تواند به تولید انبوه اشتغال، در کنار کاهش قیمت مسکن (و نرخ تورم) منجر شود. اما لجبازی عباس آخوندی با مسکن مهر و اصرار بر قفل کردن این حوزه، فرصت بزرگ رونق اقتصادی و تولید و اشتغال را از کشور و مردم دریغ کرد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
شما مسکن مردم را تامین کنید نام مهر را هم حذف کنید و اعتدال بگذارید(خبر ویژه)
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مسکن مهر گفت مسکن با پسوند را قبول ندارم.

تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

به گزارش روزنامه ایران، محمد اسلامی با بیان اینکه مسکن با پسوند را قبول ندارم، گفته اگر مردم در ساخت و تحویل 500 هزار واحد مسکن مهر و 400 هزار واحد جدید مشارکت کنند، چرخ تولید مسکن در کشور به حرکت درخواهد آمد. در این دوره مسکنی که در هدف داریم و برای اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه در حال ساخت است، در برنامه ما دیده شده و شامل تکمیل و تحویل 500 هزار واحد مسکونی مهر و 400 هزار واحد جدید در سراسر کشور است که اگر مردم در ساخت و تکمیل آنها مشارکت کنند چرخ تولید مسکن در کشور به حرکت درخواهد آمد.
ظاهرا مدیران دولت موسوم به اعتدال عادت کرده‌اند که نسبت به عنوان مسکن مهر آلرژی و حساسیت نشان دهند. اما خطاب به این مدیران می‌توان گفت شما نام «مهر» را حذف کنید یا به جای آن مسکن اعتدال را بگذارید اما برای مسکن مردم تدبیر کنید، نه اینکه به رسم پنج سال گذشته و عملکرد وزیر مستعفی، چنان رویکردی داشته باشید که تولید مسکن 60 درصد کاهش داشته و موجب تورم 91 درصدی قیمت فقط در یک سال اخیر شود.
نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
آخرین اخبار