شهدای ایران shohadayeiran.com

کد خبر: ۱۵۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
رئیس‌جمهور به زودی درباره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت خود به مردم گزارش می‌دهد.
به گزارش شهدای ایران ،  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌ دولت دوازدهم، به زودی در یک برنامه تلویزیونی درباره عملکرد 100 روزه دولت خود به مردم گزارش می‌دهد.


به زودی: روحانی به مردم گزارش 100 روزه می دهد
   
آن طور که پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌‌جمهور در صفحه توییتر خود نوشته حجت الاسلام حسن روحانی در این گزارش به موضوعاتی نظیر اقتصاد، سیاست خارجی، فرهنگ و جامعه می‌پردازد که البته اقتصاد سهم بیشتری خواهد داشت.


انتشار یافته: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
سیاست بی شرمانه رئیس جمهور بی ادب فرانسه دریمن ومنطقه است.
درادامه سیاست خصمانه فرانسه، رئیس جمهور بی ادب فرانسه همدست عربستان سعودی دریمن ومنطقه است.
فرانسه با دلارنجس عربستان به دنبال تجریه خاورمیانه است.
ایرانی ها اجازه دخالت به هیچ کشوری را نمی دهند.
دولت روحانی مقابل رئیس جمهور بی ادب فرانسه کوتاه آمد.
ظریف وزیرخارجه مقابل رئیس جمهوربی ادب فرانسه کوتاه آمد.
عربستان ازبمب های خوشه ای غربی ها دریمن استفاده کرده است و این درحالی است که رئیس جمهور بی ادب فرانسه جنایتکارهیچ اعتراضی نکرده است و خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
سیاست بی شرمانه رئیس جمهور بی ادب فرانسه دریمن ومنطقه است.
درادامه سیاست خصمانه فرانسه، رئیس جمهور بی ادب فرانسه همدست عربستان سعودی دریمن ومنطقه است.
فرانسه با دلارنجس عربستان به دنبال تجریه خاورمیانه است.
ایرانی ها اجازه دخالت به هیچ کشوری را نمی دهند.
دولت روحانی مقابل رئیس جمهور بی ادب فرانسه کوتاه آمد.
ظریف وزیرخارجه مقابل رئیس جمهوربی ادب فرانسه کوتاه آمد.
عربستان ازبمب های خوشه ای غربی ها دریمن استفاده کرده است و این درحالی است که رئیس جمهور بی ادب فرانسه جنایتکارهیچ اعتراضی نکرده است و خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
دیواری کوتاه‌تر از دیوار بازنشستگان نیست
دولت آقای احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری خود، بنیان گرانی و تورم را گذاشت و مردم را به خاک سیاه نشاند و در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی هم مدت ۵ سال است که آقای نوبخت با وعده و وعیدهای خود، بازنشستگان را در نگرانی فرو برده است و در احقاق حق این قشر مظلوم کاری نمی‌کند. هیچ‌کس نیست بگوید که ۱۰ درصد افزایش حقوق برای بازنشستگانی که ماهانه کمتر از ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، تأثیری در روند بهبود معیشت آنان ندارد.


برای بازنشستگان فکری کنند
مگر حقوق ما بازنشستگان را چقدر افزایش داده‌اند که قبض برق مصرفی ما از حدود ۱۲ هزار تومان در ماه به حدود ۸۰ هزار تومان و قبض آب مصرفی از ۲۴ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسیده است؟ امثال من با ۴ سرعائله چگونه می‌توانیم از پس این هزینه‌های زندگی برآئیم؟ کی برای بازنشستگان فکری خواهند کرد؟

تاریخ : ۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۶:۲۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: دولت به جای حمایت زیر پای کارگران را خالی میکند/ هیچ کمکی به کارگران توسط دولت نمیشود عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به جای حمایت از کارگران زیر پای آنان را خالی میکند، گفت: دولت هیچ نوع کمکی به کارگران نمیکند.
نادر قاضیپور در گفتوگو با خبرگزاری فارس استان تهران درباره وضع کارگران اظهار کرد: کارگران در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینههای زندگی برای آنها بسیار سخت شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت بهجای حمایت زیر پای کارگران را خالی میکند، تصریح کرد: دولت هیچ نوع کمکی به کارگران نمیکند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قشر خاصی زیر چتر حمایتهای دولت قرار دارند، اضافه کرد: دولت تنها به پولداران و سرمایهداران کمک میکند.
قاضیپور با اشاره به اینکه دولت با اعمال این نگاه اختلاف طبقاتی فاحشی در کشور به وجود آورده است، تصریح کرد: این موارد باعث میشود آسیبها به قشر ضعیف و آسیبپذیر جامعه بیشتر شود.
وی با بیان اینکه با خودروسازان داخلی درگیریم، اضافه کرد: خودروسازان داخلی باید خودروی ارزان برای کارگران تولید کنند، قیمتها مناسبتر عرضه شود و پیگیر این موضوع هستیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ساماندهی حقوق و مزایای کارگران را در دستور کار داریم تا از این طریق وضع مناسب معیشتی داشته باشند.



دولت روحانی درمدت 5 سال است نه تنها برای مشکلات اصلی مردم، مشکلات داخلی کشور و خارجی کاری انجام نداده است بلکه مشکلات بیشتر و زیادترین کرده است.

دولت روحانی درمدت 5 سال است نه تنها برای مشکلات اصلی مردم، مشکلات داخلی کشور و خارجی کاری انجام نداده است بلکه مشکلات بیشتر و زیادترین کرده است.
من کی گفتم مشکلات را صدروزه حل میکنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
مشروح/رئیسجمهور در نشستخبری:
مشکلات اقتصادی کشور ۱۰۰ سال دیگر هم حل نمیشود/ کی گفتم مشکلات را ۱۰۰روزه حل میکنم؟/ من نگفتم کلید حل تمام مشکلات مسائل هستهای است

۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

روحانی گفت: من کی گفتم مشکلات را صدروزه حل میکنم؟ من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم، کارهایی که در ۱۰۰ روز حل کردم، اعلام میکنم.

نشستخبری حجتالاسلام حسن روحانی رئیسجمهور کشورمان صبح امروز با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در نهاد ریاستجمهوری برگزار شد.
روحانی در ابتدای این نشستخبری اظهار داشت: دولت یازدهم در طول تلاشهایش در بیش از سه سال ونیم گذشته، به ویژه در سال گذشته، موفقیتهایی داشته است، در سال 95 شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی، خدمات دولت و از لحاظ اقتصادی طبق مراکز آمار رسمی کشور و جهانی بهتر از حدی بود که ما پیشبینی میکردیم.
وی افزود: حقوقبگیرانی که حقوق آنها حقوق حداقلی هست مانند بازنشستگان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در 4 سال دولت یازدهم دریافتیشان به دو برابر و یا بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد.
روحانی گفت: در سال 96 بیست درصد به دریافتی مستمریبگیران کمیته امداد و بهزیستی اضافه خواهد شد که رقمی بین 180 هزار تا 200 هزار تومان است.
رئیسجمهور با بیان اینکه در مجموع طی چهار سال گذشته حقوق همه افراد کمدرآمد حداقل به دو برابر افزایش پیدا کرد، ادامه داد: این افرایش بین 2.3 تا 2.5 برابر و در برخی اقشار مانند معلمان و کارمندانی که حقوق بالایی ندارند، اعمال شد.
وی تاکید کرد: اولین دغدغه دولت، زندگی افراد کمدرآمد جامعه بوده است، این دولت شاید اولین دولت در مقایسه با دولتهای گذشته بود که در آن افزایش حقوق و دستمزد حقوق بگیران آن اعم از کارگران و کارمندان بیش از تورم سالانه شد. در گذشته هیچ وقت اینگونه نشد که تورم سالانه 10 درصدی باشد، حقوق و مستمری حقوقبگیران 15 درصد اضافه شود.
روحانی افزود: این روند به طور عام از آغاز دولت یعنی از سالی که بودجه 93 را تقدیم کردیم تا سال 96 به طور منظم انجام شد. وضع کشاورزان که جزء اقشار پردرآمد جامعه نیستند، در دولت یازدهم نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.
وی با اشاره به نرخ خریداری شده گندم در دولت، یادآور شد: در سال 91 پول گندمی که به کشاورزان، پرداخت شد 800 میلیارد تومان بود، در سال 95 اما پول گندمی که به کشاورزان پرداخت شده است، حدود 15 هزار میلیارد است. رقم دقیق این پول 14 هزارمیلیارد و اندی است؛ 15 هزار میلیارد را اگر با 860 میلیارد مقایسه کنیم متوجه افزایش این رقم خواهیم شد.
روحانی به مسئله تراز تجاری کشور نیز در این دولت اشاره کرد و گفت: تراز تجاری کشور در حوزه مواد غذایی در سال 92 منفی 8.1 بوده است اما در سالی که گذشت این تراز به منفی 2.6 رسید هرچند، تراز باز هم منفی است ولی نسبت به رقم قبل فاصله دارد. تولید ما بیشتر است و تلاش ما در خوداتکایی است.
رئیس جمهور افزود: از نظر آمار در سال 92 تولیدات کشاورزی کشور حدود 97 میلیون تن بوده، این رقم در سال 95، 118 هزار تن شد. یعنی در مجموع تولید مواد غذایی در این دولت 21 میلیون تن افزایش یافت. افزایش تولید مواد غذایی هم به معنای بهتر شدن زندگی کشاورزان، باغداران و دامداران و هم به معنای خودکفایی بیشتر، خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی است.
روحانی با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه بهداشت و درمان اضافه کرد: درمان و مخارج درمانی، محیط زیست و سلامت که با هم ارتباط بسیار تنگاتنگی دارند، جزء اولویتهای این دولت بوده است. برای اولین بار در تاریخ ایران تمام مردم تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و برای اولین بار در کشور، حاشیهنشینها تحت پوشش بیمه درمانی و خدمات درمانی قرار گرفتند. پس این دولت، دولتی است که به فکر محرومین، مستضعفین و حاشیهنشینها بوده است.
وی ادامه داد: 21 هزار تخت به تختهای بیمارستانی در این دولت اضافه شد. البته وزیر بهداشت نه با صدای بلند بلکه با صدای متوسط به من گفت این رقم تا آخر دولت بیشتر خواهد شد و تلاش ما این است که این رقم به حدود 23 هزار تخت برسد. 21 هزار تخت بیمارستانی یعنی یک چهارم کل تخت بیمارستانی کشور در طول تاریخ؛ این به معنای توسعه امکانات کشور برای درمان بیماران است.
رئیسجمهور افزود: تا سال 92 حدود 14 هزار روستا گازکشی شده است. تنها در این دولت 9 هزار روستا گازکشی شده است. در این دولت تمام روستاهایی که بیشتر از 10 هزار خانوار دارند؛ امروز دارای برق هستند. برای آبرسانی کار بزرگی صورت گرفت، 5 هزار و 200 روستا در این دولت دارای آب بهداشتی شدند و این به معنای کمک به اقشار کم درآمد جامعه و توجه به آنهاست.
وی با اشاره به اقدامات درمانی، آموزشی، ارتباطات و اینترنت در این دولت تصریح کرد: 25 هزار روستای کشور دارای اینترنت شدند. یکی از افتخارات دولت این است که مسئله اینترنت را توسعه داد و شبکه ملی اطلاعات را نهایی میکند. یکی از افتخارات ما این است که کیفیت را در این بخش علیرغم بالا نبردن قیمت، افزایش داد.
روحانی تصریح کرد: یکی از افتخارات این دولت این است که جامعه، فضا، خیابان، مدارس، دبیرستانها و دانشگاههای ما کمتر امنیتی شده است. همه تلاش دولت این بود که فضاها، فضاهای دوستانه، محبت و برادری باشد. دو انتخابات بزرگ پیش رو داریم، حواسمان باشد، انتخابات برای نزدیکتر شدن ما است. اشکالی ندارد، جناحها، احزاب و گروهها حرفشان را بزنند.
وی در همین زمینه گفت: آمار و ارقام ارائه شده باید دقیق باشد و به مردم دروغ گفته نشود؛دروغ گفتن بالاترین خیانت به ملت است. آمار دروغ، حرف دروغ و مخصوصا دروغی که باعث ایجاد یاس و ناامیدی در مردم شود، خیانت است. مردم میگویند بعد از این همه سال چه شده است؟ ملت ما امیدوار بوده و شرایط منطقه و جهانی را به خوبی میداند.رسیدن به مسیرهای پرافتخارتر برای این کشور در سایه وحدت، اتحاد و همدلی امکانپذیر است.
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح پروژههای متعدد در زمینه انرژی صلح آمیز هستهای گفت: این به معنای آن است که ما در همه فناوریهای پیشرفت کردیم. در حوزه فناوری هستهای به خصوص بعد از برجام در مسیر پیشرفت هستیم. در هر زمینهای که با آمار مقایسه میکنیم، میبینیم بعد از برجام فضا برای تحرک و پیشرفت بیشتر شده است و من از همه ارگانها و دستگاههایی که امروز از این فضا استفاده میکنند تشکر میکنم.
روحانی با تاکید بر اینکه نتیجه ایام انتخابات باید وحدت، اتحاد و دوستی بیشتر کشور باشد گفت: نتیجه انتخابات باید ترس بیشتر دشمنان و امید بیشتر دوستان نسبت به ما باشد.حتما مردم ما یک انتخابات قانونی، رقابتی و اخلاقی خلق خواهند کرد.
وی تصریح کرد: خوشحالم به اطلاع شما برسانم که روز گذشته ابلاغیههایی برای تمام دستگاههای اجرایی تهیه شد و به همه دستگاهها واصل خواهد شد. طی این ابلاغیه برنامه امسال برای تولید ملی و اشتغال مشخص شده و اقدامات همه دستگاهها مشخص شده است. اینکه چه زمانی برنامه را آغاز و چه زمانی به سازمان برنامه و بودجه، ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه دهند، مشخص شده است. امیدواریم دولت در پایان سال 96 بتواند آمار افتخارآمیزی در زمینه تولید ملی و اشتغال و تاکیدات رهبری به ملت ایران عرضه کند.
در ادامه این نشست رئیس جمهور به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه "وجه تمایز اولویتهای اقتصادی شما در صورت پیروزی با دوره کنونیتان در حوزههای مختلف اقتصادی از جمله یارانه چیست؟" پاسخ داد: مسئله یارانه برای کمک به اقشار آسیبپذیر جامعه بوده و در چارچوب قانون باید انجام میشد. این دولت تلاش کرد آن را براساس قانون اجرا کند.
رئیسجمهور خاطرنشان کرد: در زمینه درمان نیز در حالی که مردم باید 37 درصد به بیمارستان دهند الان 6 درصد میدهند این رقم در روستاها 3 درصد است. ما در این زمینه به طور کلی تابع قانون هستیم و در چارچوبی که مجلس تصویب کرده، اجرا خواهیم کرد و در دولت بعدی هم اجرا خواهیم کرد. نظر شخصیام این است که اقشاری در جامعه داریم که آسیبپذیرتر هستند؛ یعنی اقشار آسیبپذیر یارانه بیشتری دریافت کنند،برنامهریزی میکنیم تا یارانه نقدی اقشار کمدرآمد اضافه شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد بهبود وضعیت اقتصادی مردم و همچنین در خصوص مشکلات نظام بانکی گفت: ما باید به جایی برسیم که مردم نیازمند یارانه نقدی نباشند. اما آیا در این کار ظرف 4 سال به نتیجه میرسیم؟ کاری که ما در دولت یازدهم کردیم این بود که یارانههای نقدی را به بخشهای تولیدی و خدمات اجتماعی ببریم، باید وضع زندگی مردم آنقدر خوب شود که نیاز به یارانه نداشته باشند.
رئیسجمهور تصریح کرد: همه مردم باید مشغول کار بوده و درآمد کافی برای زندگی داشته باشند. آیا بدون فناوری بدون سرمایهگذاری، بدون امنیت، امنیت اجتماعی، فرهنگی و... این امر امکانپذیر است.سرمایهگذاری باید صورت گیرد تا کارآفرینان دلشان قرص و محکم باشد. آینده را تاریک کردند، بعضیها ماشین دودی هستند؛حرف میزنند و فضا را سیاه میکنند. یک فضای روشن و ایران آبادی داریم و حتما ایران بهتری در سالهای بعد خواهیم داشت.
وی در همین زمینه تاکید کرد: برای چه فضا را سیاه و دودآلود میکنیم و مردم را به تردید میاندازیم.باید فضا را امیدوارانه کرده و تلاش کنیم، سرمایه جذب شود. یک تعداد هواپیما خریداری شد و به بعضیها برخورد؛ مردم در سال بیش از 4 میلیارد دلار به شرکتهای خارجی برای هواپیماها میدهند، اشکال دارد این 4 میلیارد دلار را به شرکتهای داخلی بدهیم؟
روحانی افزود: باید به روزی برسیم که هیچ کسی نیاز به یارانه نقدی نداشته باشد. راه طولانی پیش روی ما است و همه باید دست به دست هم دهیم، دستگاه اجرایی، قضایی، مقننه و همه باید در کنار هم و و در کنار مردیم این رسالت را انجام دهند.
رئیسجمهور در بخش دیگری از سخنان خود درحوزه بانکها گفت: من الان هم میگویم "البانک و ما ادراک ما البانک"، بانکداری ما نیاز به اصلاحات دارد. البته من از بانکهای کشور به خاطر کاری که در سال 95 کردند، تشکر کنم، بانکهای ما در سال 95، 43 درصد بیشتر از سال قبل تسهیلات به مردم دادند. این رقم، رقم بسیار خوبی است. چیزی حدود 430 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مردم دادند.
روحانی تصریح کرد: 24 هزار واحد صنعتی متوسط و کوچک از بانکها تسهیلات گرفتند. بانکها کار خوبی انجام دادند. بعضیها نسبت به برخی از مدیران بانکها ظلم کردند اما بانکهای ما نیاز به تحول دارند. این دولت، اولین دولتی است که بدهیاش را پرداخت میکرد. همه دولتها بدهی درست میکردند. سرمایه بانکهای دولتی تقریبا دو برابر شده است و این کار بزرگی است که دولت انجام داده است.
وی یادآور شد: در مبارزه با فساد حرکت بزرگی را دنبال کردیم. در مبارزه با قاچاق کار بزرگی کردیم رقم آن از 25 میلیارد به 15 میلیارد رسید. آخرین رقمی که ستاد مبارزه با قاچاق در این زمینه گفت پایینتر از این رقم بود.رقمی بین 15 میلیارد و 10 میلیارد است. یعنی کار بزرگی انجام شده است ولی این کار باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
رئیسجمهور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه "با حمله اخیر آمریکا علیه مواضع دولتی سوریه، جنگ سوریه وارد مرحله تازهای شده است، ممکن است ایران سیاست خود را در سوریه تغییر دهد. بحث افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در ایران مطرح است، نظر شما چیست؟" گفت: مسئله سوریه موضوع بسیار مهم و حساسی در منطقه است. از ابتدای ماجرای سوریه که مربوط به 6 سال قبل میشود نظر ما این بود که کشورهای دیگر در حمایت از تروریسم دخالت نکنند. برخی از کشورهای منطقه و غربی به تروریستها کمک کردند.
وی افزود: در اولین سفرم به نیویورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل به روسای اروپایی گفتم که حمایت شما از تروریستها چقدر برای خودتان خطرناک است. شما اگر به این حرکت ادامه دهید به زودی در پایتخت کشورهای خودتان شاهد آن خواهید بود. به نظر من یک خطایی در این زمین رخ داد. باید به تروریسم خاتمه داده شود؛ البته در سوریه باید اصلاحاتی صورت گیرد، همه منطقه اگر مثل ایران اتکایشان به صندوق آرا باشد مشکلاتشان کم و تمام میشود.
روحانی تاکید کرد: امیدواریم اصلاحاتی در سوریه تحقق پیدا کند. آمریکاییها به بهانهای دست به اقدام زدند که اصلا مستند و معلوم نیست. یک مقدار گاز شیمیایی در خان شیخون انتشار پیدا کرده و عدهای کشته شدند.پیشنهاد ما این بود که به آقای "اسد" و "پوتین" هم در تلفن گفتم یک کمیته حقیقتیاب بینالمللی تشکیل شود. تشخیص اینکه این گاز از کجا بوده آسان است. اگر یک هیئت حقیقتیاب در منطقه بیطرف باشند و علمی موضوع را بررسی کنند حقیقت معلوم میشود.
وی تصریح کرد: اگر معلوم شد که این مسئله کار تروریستها بوده است، آمریکا چه جوابی میدهد. اگر تروریستها بفهمند هر وقت یک گازی را منتشر کنند، آمریکا به حمایت آنها میآید، وضع منطقه و سوریه چه میشود؟مگر آمریکا یک بار این کار را کرده است، مگر در بارهای بعد بیپاسخ میماند. خود مقامات روس میگویند تا درگیری فاصلهای نداشتیم. به نظر من کاری که آمریکاییها انجام دادند نه با حقوق بینالملل، منطق و منافع کشورها و منافع منطقه سازگار نیست.کشورهایی که آمریکا را تشویق میکنند، اشتباه میکنند.
وی گفت: تروریستها دو شکست بسیار بزرگ در هفتههای اخیر در حلب خوردند. شاید این کار برای جبران شکست تروریستها بود. به هر دلیلی این کار از نظر ما ناپسند و محکوم است؛ البته کاربرد سلاح شیمیایی صرفنظر از اینکه عاملش چه کسی است محکوم است.ما خود قربانی سلاح شیمیایی هستیم. وقتی میگویند "خان شیخون" ما به یاد "سردشت" و "حلبچه"میافتیم. در این منطقه سالها ملت ما در برابر سلاح شیمیایی زجر کشیدند و به هیچ وجه نباید اجازه داده شود که هیچ گروهی از سلاح شیمیایی استفاده شود.
رئیسجمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه "شما وعده حل مشکلات اقتصادی مردم را دادید و گفتید در برنامهتان، برنامه مدون 100 روزه است.اما 30 اسفند سال گذشته و پس از 4 سال گفتید 10 دولت بعدی هم نخواهند توانست مشکلات را حل کنند. چه اتفاقی افتاده که نظر شما تغییر کرد و حل مشکلات از 100 روز به 40 سال تغییر کرد." گفت: سوال خوبی بود، چون یک دروغ بزرگی در روزنامه و سایتها در این زمینه پخش میشود. چه زمانی گفتم 100 روزه حل میکنم؟ گفتم در پایان 100 روز کارهایی که موفق به حل کردن شدم، را اعلام میکنم.
وی افزود: دولت یک کارهایی در 100 روز اول داشت که در پایان 100 روز کارهایی که انجام دادم، گفتم. در 100 روز اول یکسری برنامهها و موانعی که برای پیشرفت اقتصادی وجود داشت را در همان 15 روز اول در دولت تصویب کردیم و اجرا شد. شما فکر میکنید چگونه تورم ما از 45 درصد در سال 93 به 25 درصد رسید. این مسئله را از روز اول برنامهریزی کردیم.
رئیسجمهور یادآور شد: برنامه من این بود، اعلام کردم در سال 96 تلاش من این است که تورم را تکرقمی کنیم. شما باید بگوید این برنامه پس دقیق بوده و کارمان دقیقتر از برنامه بوده است. در برنامه گفتم رشد منفی را مثبت میکنم. رشد منفی ما در سال 91 حدود 8.1- بود و در 93 آن را مثبت کردیم در 95، بعد از ابلاغ سند چشمانداز توسط مقام معظم رهبری رشد اقتصادی را به بالای 8 درصد رساندیم پس برنامه اقتصادی ما روشن است.
وی خطاب به این خبرنگار گفت: نکته اول شما خیلی مهم است؛ چون من 4 سال منتظر این سوال بودم و اینکه این دروغ را که میگویند، بگویم،گفتم در پایان 100 روز اعلام میکنم چه کار کردهام، آدمی که عقل نداشته باشد این را میگوید، مگر میشود در 100 روز مشکلات را حل کرد. مشکلات قدم به قدم باید حل شود. به نظر من کار دولت درست بوده طبق برنامه پیش رفتیم و من از سوال شما ممنونم.
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد بازداشت تعدادی از مدیران کانالهای تلگرامی و اقدامات دولت به عنوان مسئول اجرایی قانون اساسی و حقوق شهروندی، گفت: سوال بسیار مهمی برای جوانان و جامعه ما است. یکی از قولهای این دولت همین بوده که آزادی را مردم بهتر لمس کنند، بعضیها میگویند اقتصاد را باید لمس کرد، آزادی را هم باید لمس کرد. من از اولین روزی که همزمان با روزهای آخر سال قبل بود و درست در شب تعطیلات یک عده از جوان را دستگیر کردند، به وزیر کشور و وزیر اطلاعات دستور دادم که موضوع را دنبال کنند.
وی افزود: گزارش وزیر اطلاعات این بود که اینها جرمی مرتکب نشدند و این را ایشان به صراحت در دولت گفت. بعد از تعطیلات عید، من تکرار کردم و الان هم تاکید میکنم که وزیر دادگستری این موضوع را دنبال کنند و به من گزارش کتبی بدهند که این افراد برای چه دستگیر و نگهداری شدند. نکاتی در گزارش اول به من دادند که امیدوارم درست نباشد، اگر صحت داشته باشد، به اطلاع مردم میرسانم.
رئیسجمهور در پاسخ به سؤال یک خبرنگار خارجی هم که پرسیده، تصمیمی برای انتخابات گرفتید یا نه؟ تصریح کرد: همانطور که میدانید از فردا ثبتنامها شروع میشود، اگر 5 روز دیگر صبر کنیم، معلوم میشود که چه کسانی ثبتنام میکنند. آنچه من دلم میخواهد، یک انتخابات بسیار پرشور با حضور حداکثری مردم است و هرکس که مردم تشخیص دهند، انشاءالله مسئولیت را برای 4 سال برعهده بگیرد.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه سیاست کنترل تورم شما اگرچه باعث کاهش نسبی تورم شد ولی بحرانی را در نظام بانکی و اقتصادی به وجود آورد که تا پیش از این هرگز سابقه نداشته آیا شما مسئولیت این بحران را میپذیرید و یا قصد دارید برای دولت بعد بگذارید؟ گفت: من کلمه بحران را قبول ندارم، هیچ بحرانی وجود ندارد. یکی از افتخارات دولت این است که تورم را تکرقمی کرد. چیزی که دولت از ابتدا دنبال آن بود و بعد از 26 سال تورم کشور تک رقمی شد. این یک از افتخارات بزرگ ما است. بانکها امروز شرایطشان بهتر از پارسال است.
" وضع بانکهای ما از دیروز خیلی بهتر است، در یک مورد خاص که شما به آن اشاره میکنید (موسسه کاسپین)، چند موسسه اعتباری، در یک موسسه جدید ادغام شدند. در این مشکل برخی باید وارد میشدند و قبل از ورود، یک قاضی دستور داد که تابلویشان را تغییر دهند، من به رئیس کل بانک مرکزی گفتم که از آن قاضی شکایت کند چراکه دخالت کرده و به او مربوط نبوده است."
وی ادامه داد: ما به دنبال پایین آوردن تورم بودیم. خواسته ما از بانکها این بود که تسهیلاتی با نرخ سود کمتر داده شود. برای اینکه بانکها بتوانند نرخ سود تسهیلات کم کنند، خود به خود سود سپرده را باید پایین بیاورند. این موضوع دستوری نبود چون در دولت قبل آزمایش شد و دیدیم هر چیزی که به بانکها دستوری گفته شد، عملی نشد، کاری که بانک مرکزی ما انجام داد، این بود که سود بین بانکی را پایین آورد. دلیل اینکه تورم پایین آمد این بود که ما از بانک مرکزی پول نگرفتیم. علتی که در دولت قبل تورم 45 درصدی ایجاد شد این بود که بانک مرکزی را مجبور کردند، 43 هزار میلیارد برای مسکن مهر بدهد. یعنی خطایش دخالت کردن در جیب مردم و برداشت از حساب بانک مرکزی بود.
رئیسجمهور تصریح کرد: برای اولین بار بدهی بانکها را پرداخت کردیم و وضع بانکها نسبت به دولت قبل بسیار بهتر است. وضع تسهیلات از اولش بهتر است، ما باید سود تسهیلات را پایین بیاوریم.
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد اقدامات و سیاستهایی که میتواند جلوی تجاوز آمریکا به سوریه را بگیرد، اظهار داشت: آمریکاییها از گذشته همینطور بودند. هیچ وقت در چارچوب مقررات بینالمللی عمل نکردند، همین تحریمهایی که علیه ما دارند، منطبق با چارچوب بینالمللی نیست، یکجانبهگرایی است که همیشه داشتند، همیشه فکر میکنند رهبر هستند. اساس این حمله به سوریه کاملا اشتباه است و به نفع تروریست است. الان تروریسم را تشویق کردند و این وضع نمیتواند ادامه پیدا کند.
وی افزود: البته آمریکاییها قبلا هم دخالت داشتند اما نه به این صورت آشکار. ولی اینکه مستقیما به یک پایگاه هوایی حمله کنند، بیسابقه است. تکرار این کار برای منطقه بسیار خطرناک است و من فکر میکنم پاسخش را مردم و ارتش سوریه در میدان جنگ برابر تروریستها بدهند. پاسخی بدهند که برای آمریکاییها مشخص شود، این کار آنها سودی برای خودشان و منطقه نداشته است. تروریست به نفع هیچ کشوری نخواهد بود، همینطور که ما امروز هم در برخی از کشورها مشاهده میکنیم. من امیدوارم پاسخ آمریکا در میدان مبارزه با تروریسم نباشد.
رئیسجمهور همچنین در مورد سوالی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: برای مردم مهم بود که چه شد و چرا حادثه پلاسکو اتفاق افتاد، مخصوصا که در این حادثه آتشنشانان ما جانشان را از دست دادند. ما با دوستان در دولت مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ما در اینگونه حوادث که در این سطح است، نیاز به یک گزارش ملی داریم تا یک عده متخصص، کارشناس و استاد دانشگاه بدون اینکه نظر سیاسی داشته باشند، موضوع را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را گزارش کنند. بعد از تعطیلات عید اعلام کردند که گزارش آماده است، من یک روز هم برای شنیدن این گزارش وقت گذاشتم.
وی اضافه کرد: عدهای از مسئولین مربوطه و مسئولینی که مورد نقد این گزارش قرار گرفته بودند هم حضور داشتند و برخیها هم نیامدند. گزارش بسیار خوبی بود و من گفتم اگر دیگران هم نظر جدیدی دارند، از آنها بگیرید و گزارش نهایی را تهیه کنید. خوشحالم از این کار و امیدوارم از این به بعد در مسائل مهم این شیوه را اتخاذ کنیم. تهیه گزارش ملی کار درستی است، اگر نیاز به لایحه هم باشد، آمادهایم که لایحه تهیه و تقدیم مجلس کنیم که تبدیل به قانون شود. آنچه که راجع به دولت پیشنهاد کردند، حتما دنبال میکنیم. پیشنهاداتی هم که مربوط به دولت نیست، امیدوارم دنبال و اجرا شود. اگر مربوط به وظایف من باشد، حتما پیگیری میکنم.امیدوارم صداوسیما هم این گزارش را منتشر کند. این یک بحث سیاسی و حزبی و گروهی نیست. باید ببینیم اشکالات چیست چراکه از این ساختمانهای آسیبپذیر، باز هم داریم.
رئیسجمهور در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال که "4 سال پیش فرمودید توافق هستهای کلید اصلی حل مشکلات است. اگر امروز در انتخابات شرکت کنید، به نظر شما کلید اصلی حل مشکلات کشور چیست"، گفت: من نگفتم کلید حل همه مشکلات کشور حل موضوع هستهای است. کلید حل همه مشکلات کشور عقل، تدبیر و تلاش و کوشش همگانی است. همه باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم. یکی از مشکلاتی که داشتیم مسئله هستهای بود که کلیدش را مذاکره و تعامل شجاعانه و عزتمندانه با دنیا میدانستم.
"این کار انجام گرفت. مسئله هستهای به توافق رسید و اجرایی و عملیاتی شد. امروز هم مشکلات فراوانی در داخل و در منطقه داریم که همه راهحل دارد. برخی از آنها به اتمام رسیده و برخی در نیمه راه است و باید ادامه پیدا کند تا به نتیجه نهایی برسد. ما در زمینه اجرای توافق هستهای همانطور که رهبری معظم انقلاب گفتند، هیچگاه آغازگر نقض برجام نخواهیم بود. یک توافقی کردیم، همیشه ایران پای تعهدش میماند به شرطی که طرف مقابل هم پای تعهدش بماند"
روحانی ادامه داد: ما در زمینه هستهای مشارکتهای خوبی را با دنیا شروع کردیم و این مشارکت برای ما بسیار ارزشمند است. ما با چین برای بازسازی شرایط جدید در نیروگاه، مشارکت داریم تا نیروگاه اراک بازطراحی و مدرنتر شود. ما در زمینه ایزوتوپهای پایدار در فردو با روسیه همکاری میکنیم. در ساخت راکتور و همچنین سایر امور، با مشارکت برخی از کشورها اقداماتی انجام دادیم. بنابراین ما در زمینه هستهای با دنیا مشارکت میکنیم و ادامه میدهیم و سر تعهدمان ایستادیم. اگر طرف مقابل تعهدات را زیر پا بگذارد، آن وقت میفهمد که این کار نادرستی بوده و پشیمان میشود.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در فضای پیش از انتخابات شاهد برخی تخریبها هستیم و برخی معتقدند که دولت یازدهم میتوانسته یارانه را افزایش دهد، گفت: در دوران انتخابات باید خودمان را برای یک فضای خاصی آماده کنیم. در این دوران حرفهای زیادی گفته میشود حق یا ناحق، انتقاد خوب و غیرمنصفانه و منصفانه همه جور داریم. ما باید تلاش کنیم، فضا را یک فضای سالم و درست و اخلاقی نگه داریم. مردمفریبی، عوامفریبی، کارهای پوپولیستی در شأن ملت ما و کشور ما نیست.
رئیسجمهور افزود: حساب و کتاب یارانهای که پرداخت میشود، روشن است. پولی که در قالب یارانه نقدی پرداخت میکنیم، حدود 42 هزار میلیارد دلار در سال است. اینجا انتخابات است، مزایده نیست که کسی بگوید بیشتر میدهم. به هر حال اداره کشور است و قانون و مقررات دارد، مجلس گفته پول یارانه از کجا پرداخت شود.
روحانی تاکید کرد: معتقدم در پرداخت یارانه نقدی به اقشار کمدرآمد باید دقت شود. من از پارسال به تیم اقتصادی گفتم به دهکهایی که وضع زندگیشان خوب نیست، باید بیشتر رسیدگی شود. اما در کلیت امر باید حساب و کتاب باشد، هرکه میگوید بیشتر میدهم، بگوید از کجا میدهد تا برای مردم هم روشن باشد.
وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که پرسید "مبنای آماری 700 هزار شغل ایجاد شده چیست؟" تصریح کرد: مسئله اشتغال یک مسئله بسیار مهمی است و یکی از اهداف دولت این بود که اشتغال خالص را بالا ببرد. اشتغال خالص در سال های 86 تا 91 خیلی کم و زیر 10 هزار نفر بوده است. ما میخواستیم این اشتغال خالص بالا برود و به یک رقم قابل قبول برسد. رقم تمام آنهایی که در سن کار بودند، در همان سالهایی که من میگویم، افزایش پیدا کرد.
رئیسجمهور اضافه کرد: منشأ آمار ما مرکز آمار است. رئیس مرکز آمار همان رئیس مرکز آمار قبل است. ما در دولت به چند چیز دست نزدیم، یکی رئیس مرکز آمار و دیگری هم رئیس خزانه است. سال گذشته اشتغال خالص مجموعا 630 هزار بوده است اما میگویید، بیکاری هم بیشتر شده است، یعنی اگر 2 میلیون و 700 هزار بیکار داشتیم، 400 تا 500 هزار به آن اضافه شده است. ما این مشکل را امسال هم خواهیم داشت و متقاضی کار هم یک میلیون و 200 تا 300 هزار باشد، شغلی که ایجاد میکنیم، حتما تلاش میکنیم بالای 700 هزار شغل باشد.
روحانی تاکید کرد: درست کردن شغل پایدار کار سادهای نیست، باید همه به میدان بیایند. بیکاری بیشتر شده، این حرف درست است، اشتغال خالصمان خوب بوده ولی باید کار بسیار زیادی شود. اینکه مقام معظم رهبری به مسئله اشتغال تاکید کردند، کاملا دقیق است. همه باید کمک کنند تا اشتغال را به حدی برسانیم که مطلوب مردم باشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه "4 سال پیش وعدههایی را به ملت ایران دادید، از جمله بهبود معیشت مردم، تقویت اعتبار گذرنامه ایرانی، تقویت رابطه با کشورهای خلیج فارس، در سالهای آتی چه برنامهای در این زمینهها دارید؟" تصریح کرد: نسبت به معیشت مردم و وضع اقتصادی کشور به نظر من راهحل، همانی است که امسال مقام معظم رهبری تاکید کردند. تولید بهترین راه برای وضع اقتصادی کشور است، تولید در کشاورزی و صنعت گره گشاست.
رئیس جمهور افزود: در آمارهایی که در سال 95 منتشر شد، در کشاورزی و اقتصاد رشد قابل توجهی داشتیم، حتی رشد بخش معدن که منفی بود در 3 ماهه سوم مثبت شد که با اعلام بانک مرکزی 11+ شد. بنابراین راه آن تولید و تلاش برای جذب سرمایهگذاری و فناوری بیشتر است. این کاری است که باید ادامه پیدا کند و انجام بگیرد، امیدواریم وضع معیشت مردم بهتر شود. این دولت تلاش فراوانی برای زندگی بهتر مردم کرده است اما تا زندگی مطلوب هنوز فاصله داریم.
وی تاکید کرد: نسبت به ارتباطمان با کشورهای جهان و بهویژه همسایگان تلاش این بوده که روابط بهتری داشته باشیم. با کشورهای همسایهمان پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، ارمنستان، ترکیه و عراق و... حتی در جنوب، کویت و عمان روابط بهتری نسبت به گذشته داریم. روابط اقتصادی ما در سال گذشته با روسیه درصد رشد داشت.
روحانی افزود: در کشورهای دیگر هم وضع بهتری در روابط اقتصادی داشتیم. در مجموع شرایط ما با همسایگان بهتر است به استثنای یکی دو کشور که در این زمینه ما مقصر نیستیم. از طرف آنها این فاصله به وجود آمد و ایجاد شد که نمونه روشن آن عربستان است، مسائلی که در منا و برای شیخ نمر در عربستان و در سفارت عربستان در تهران پیش آمد که یک عده خودسر که همه دستگاهها هم آن را محکوم کردند، انجام دادند، عربستان خودش را آماده کرده بود برای یک برخورد ناصحیح با ایران، ریشهاش هم از نظر من شکستهایش در سوریه و یمن بود.
وی یادآور شد: شکستهایی که عربستان در این مناطق خورد، او را عصبانیاش کرد، آمد جبران کند و مسئله سفارت را بزرگ کرد. نظر ما رابطه خوب با همسایگان حتی با عربستان است. اگر آنها آمادگی داشته باشند، امیدوارم مسئله حج امسال که قدم خوبی برداشته شده، مقدمهای برای روابط بهتر باشد. امیدوارم عربستان دست از حمله به یمن بردارد، این مسلما راهی برای روابط بهترمیشود. همچنین در سوریه مذاکرات صلح برقرار شود زیرا اینها پایههای خوبی برای رابطه خوب با کشورهای همسایه و منطقه است.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه " تحلیل و ارزیابیتان نسبت به اقدامات فرهنگی دولت یازدهم چیست و فکر میکنید چند درصد وعدههای انتخاباتیتان محقق شده است." گفت: از اصحاب فرهنگ باید پرسید چه مقدار رضایت دارند. تلاش ما این بود که خانههای آنها که بسته شده بود، باز شود، به هر حال بسته نباشد، تلاشمان این بود که مجوز کتاب راحتتر داده شود، مجوز فیلم راحت تر داده شود.، یارانه راحتتر دهیم و مجوز سریعتر برای مجله و روزنامه صادر شود.
رئیسجمهور تاکید کرد: در 16 آذرها دیدید که فضا در دانشگاهها بازتر باشد. دنبال این بودیم که دانشجوی ستارهدار به تاریخ ملحق شود. ما همه جا این تلاش را انجام دادیم، حتما 100 درصد موفق نبودیم اما به مقدار قابل توجهی موفقیتهایی داشتیم، دانشجویان، اساتید، سینما، موسیقی و هنر ما به ما بگویند که چه مقدار رفاه و آزادی بیشتر شده است.من به طور متوسط راضی هستم.
وی گفت: برخی از کارها دست ما نبود و تلاش ما هم خیلی نتوانست کارگر بیفتد. امیدوارم با نزدیکی قوا با یکدیگر و تلاش جمعی مردم این امر صورت گیرد. راهحل این است مردم در مسائلی که مورد رضایت آنها نیست با یک صدای رسایی ناراضایتی خود را اعلام کنند. به نظر من عدم رضایت مردم آنها را وادار میکند که در مسیر قرار بگیرند، همه میدانیم که مردم صاحب کشور هستند، اگر مشکل امنیتی و اقتصادی پیش بیاید این مردم هستند که در صحنه حاضرند.
روحانی تصریح کرد: اگر آنها بفهمند شبکه اجتماعی را ببندند، مردم عصبانی میشوند مسیر خود را تغییر میدهند، در این زمینه تلاش کردیم، اگر تلاش دولت نبود، شبکهای نمیدیدید که زنده بماند و همه را قربانی کرده بودند. امیدواریم که این راه را ادامه دهیم تا رضایت مردم جلب شود.
وی در پاسخ به آخرین سوال این نشست مبنی بر اینکه "پس از حمله آمریکا به سوریه اقدام ایران در این زمینه چه خواهد بود، کمک مالی خود را به سوریه افزایش میدهد یا حضور نظامی خواهد داشت؟" گفت: در مسئله سوریه راهحل اساسی را راهحل سیاسی میدانیم و معتقدیم مذاکرات صلح باید بهتر پیشرفت داشته باشد تا بتوانیم به راهحل نهایی نزدیک شویم.
روحانی افزود: کاری که آمریکا انجام داد به نظر من بر مذاکرات صلح صدمه وارد کرد. حتما تروریستها در مذاکرات صلح میخواهند تقاضاهای دیگری داشته باشند. این امر به دنبال شکستهایی بود که تحمل کرده بودند و از آمریکا خواستند که جبران کند. در زمینه سوریه یک همکاری بین روسیه و ترکیه است و در زمینه مذاکرات صلح و آستانه و.. یک همکاری بین ایران و روسیه و سوریه است. در سفری که به مسکو داشتیم در این زمینه با رئیسجمهور روسیه بحث کردیم و هماهنگی بهتری به وجود آوردیم.
وی در پایان گفت: دیروز هم در مذاکره تلفنی با پوتین تصمیمهایی را برای هماهنگی بیشتر و تلاش بیشتر گرفتیم. هدف نهایی این است که شرایطی پیش بیاید که در سوریه بتوانیم در مذاکرات به تفاهم و توافق برسیم.








روحانی در نشست خبری:
آدم مگر بی‌عقل باشد که بگوید 100 روزه مشکلات را حل می‌کنم!
رئیس جمهور در نشست خبری گفت: من اعلام کردم در پایان 100 روز دولت خود اعلام می‌کنم که چه کرده‌ام. آدمی که عقل نداشته باشد می‌گوید در 100 روز مشکلات را حل می‌کند.

تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴


نشست خبری رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی صبح روز دوشنبه برگزار شد.در این نشست همچون نشست‌های گذشته آقای روحانی، کمترین زمان مورد نظر به رسانه‌های منتقد اختصاص داده شد.
روحانی در ابتدای نشست خبری با گرامی‌داشت سال جدید و تبریک عید نوروز، ایام مبارک ماه رجب و میلاد باسعادت حضرت علی(ع) افزود: دولت یازدهم در طول تلاش‌هایش در بیش از سه سال و نیم گذشته و به ویژه در سال ۹۵ موفقیت‌هایی داشته که به برخی از آنها اشاره می‌کنم.
وی تاکید کرد: در مجموعه چهارسال حقوق همه افراد کم درآمد حداقل به دو برابر و گاهی دو و نیم برابر و بیشتر افزایش یافته است مثل معلمان و برخی کارمندان در حقیقت اولین دغدغه دولت افراد کم در‌آمد بوده است.
رئیس جمهور گفت: این اولین دولتی بوده که همه ساله افرادی که حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند، اضافه حقوقشان بیش از تورم سالانه بوده است، در گذشته هرگز اینگونه نبوده که اگر تورم ۱۰ یا ۱۲ درصد بوده حقوق آنها ۱۵ درصد اضافه شود اما از آغاز کار دولت ما این مسئله را بطور مرتب انجام دادیم.
یارانه اقشار آسیب‌پذیر باید بیشتر شود
روحانی در پاسخ به نخستین سؤال مطرح شده در این نشست خبری که از سوی روزنامه دنیای اقتصاد مطرح شد که اولویت‌های اقتصادی شما در صورت پیروزی چه خواهد بود و چه سیاست‌هایی در قبال پرداخت یارانه، اصلاح نظام بانکی و رونق اقتصادی در پیش خواهید گرفت، گفت: در این جلسه راجع به بحث‌های انتخاباتی نمی‌خواهیم صحبت کنیم اما در قالب دولت در آینده چه فکر و برنامه‌ای دارد، می‌شود به آن پرداخت. مسئله یارانه برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده و در چارچوب قانون باید انجام می‌شده است.
وی افزود: نکته دیگری که در خصوص یارانه از سوی دوستان اقتصادی مطرح می‌شود این است که یک قشر در جامعه بیشتر آسیب‌پذیرند و بهتر است که یارانه بیشتری دریافت کنند و برای این موضوع برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم.
بی نیازشدن مردم به یارانه، در چهار سال محقق‌شدنی نیست
رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار رادیو در خصوص اینکه در دوره انتخابات قول‌هایی داده‌ بودید که باید شرایط به شکلی باشد که مردم نیازی به یارانه نداشته باشند، این شعار چقدر محقق شده است؟ گفت: درست است من معتقدم باید به جایی برسیم که مردم نیازی به یارانه نقدی نداشته باشند، اما این حرف در چهار سال محقق‌شدنی نیست. البته ما سعی کردیم یارانه را به بخش‌های دیگر مانند مسائل اجتماعی ببریم.
گفتنی است رئیس جمهور در خرداد ماه 92 در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت:«دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کنند که اصلاً به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند».
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار یورونیوز با اشاره به حمله اخیر آمریکایی‌ها به سوریه به بهانه‌ای که معلوم نیست تصریح کرد: پیشنهاد ما این بود که کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار کیودو ژاپن در خصوص شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: پاسخ به این سوال هنوز زود است، از فردا ثبت نام افراد متقاضی آغاز می‌شود و ۵ روز زمان برای ثبت نام داوطلبان وجود دارد اگر صبر کنید مشخص می‌شود چه کسانی در انتخابات ثبت نام می‌کنند. امیدوارم انتخابات با حضور پرشور و حداکثری مردم برگزار شود و کسی که مردم به او اعتماد کرده و رای داده‌اند قدرت را به دست بگیرد.
نگفتم ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم!
رئیس جمهور در پاسخ به سؤال روزنامه همشهری مبنی بر اینکه شما در ابتدای دولت خود گفتید که مشکلات را در ۱۰۰ روز حل می‌کنید اما در آذرماه سال گذشته گفتید که مشکلات در ۴۰ سال آینده هم حل نخواهد شد، چه شد که نظرتان تغییر کرد؟ گفت: خوب شد که این سؤال را مطرح کردید چون این دروغ را مرتب در برخی رسانه‌ها مطرح می‌کنند. من چه زمانی گفتم که ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم؛ آن چیزی که من گفتم این بود که اگر بتوانم در انتخابات پیروز شوم، کارهای انجام شده در پایان ۱۰۰ روز نخست را اعلام خواهم کرد.
روحانی افزود: عده‌ای مخرب آمدند و گفتند که روحانی گفته می‌خواهد ۱۰۰ روزه مشکلات را حل کند، آن کسی که یک شبه مشکلات را حل می‌کرد، فرد دیگری بود، ما نیستیم.
وی ادامه داد: دولت اقداماتی را در ۱۰۰ روز نخست داشت و در پایان این مدت هم اعلام کرد، در این ۱۰۰ روز هم برنامه‌هایی از جمله برای موانع پیشرفت اقتصادی کشور وجود داشت، شروع به اجرا کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه مگر می‌شود مشکلات را در ۱۰۰ روز حل کرد؟ گفت: مشکلات را در ۴۰ سال هم که شما گفتید، نمی‌شود حل کرد. ۱۰۰ سال دیگر هم مشکلات حل نمی‌شود. مشکلات باید قدم به قدم حل شود. قدم به قدم این است که تورم پایین بیاید و رشد اقتصادی بالا بیاید و سرمایه‌گذاری انجام شود.
روحانی درپاسخ به خبرنگاری که قصد داشت متن اظهارات چند سال پیش وی را یادآوری کند، افزود: حافظه من کم نیست. دقیق می‌دانم چه گفته‌ام. من اعلام کردم در پایان 100 روز دولت خود اعلام می‌کنم که چه کرده‌ام. آدمی که عقل نداشته باشد می‌گوید در 100 روز مشکلات را حل می‌کند. مشکلات باید قدم به قدم حل شود. کار دولت باید مثبت بوده و از شما هم ممنونم که به آن دروغ بزرگ اشاره کردید. ما از روز اول برنامه‌ریزی کرده‌ایم و رشد اقتصادی و نرخ تورم کنونی نتیجه همان برنامه‌ریزی‌های ما است.
یادآوری وعده 100 روزه روحانی
برای تحول اقتصادی
با مرور اظهارات روحانی در سالهای گذشته به چند نمونه از وعده‌های حل مشکلات در 100 روز مواجه می‌شویم.
روحانی در جریان رقابتهای کاندیداهای ریاست جمهوری در سال 92 گفت:«راه‌حل‌های کوتاه‌مدت یک ماه و 100روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم».
وی همچنین در برنامه با دوربین شبکه یک سیما- هفتم خرداد 92- گفت:«در برنامه مدون من افزون بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امر فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه وجود دارد».
روحانی در روز ابتدایی پس از تشکیل دولت خود و پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) دوباره ماجرای تعهد 100روزه خود را یادآوری کرد و گفت:«وعده می‌دهیم که طبق سخنان قبلی، حتماً طی 100 روز اول و حتی کوتاه‌تر از‌ آن اقدامات ضروری و فوری را برای رونق‌بخشی اقتصادی و حل مشکلات انجام دهیم و ماحصل آن نیز به اطلاع مردم خواهد رسید».
اولین نشست خبری رئیس جمهور پس از تحلیف رسمی، در 15 مرداد ماه برگزار شد و روحانی در کسوت رئیس‌جمهور به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد. در این میان یکی از سؤالات، روحانی را وادار به اظهارنظر درباره وعده صدروزه‌اش کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به وعده 100روزه خود گفت:«همان‌طور که قبلاً گفته بودم، همکاران بنده در صد روز اول به مردم درباره وضعیت اقتصادی کشور گزارش خواهند داد؛ البته این به آن معنی نیست که برخی رسانه‌ها گفته بودند دولت می‌خواهد در صد روز اول تنها گزارش بدهد بلکه کارها در صد روز اول ادامه خواهد داشت و اقداماتی هم انجام خواهد شد و ارائه گزارش به مردم یکی از کارهای دولت خواهد بود».
روحانی همچنین در تاریخ 13 شهریور 92 در سخنرانی خود در چهاردهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:«دولت در عین حال برنامه‌هایی فوری تحت عنوان برنامه‌های 100 روزه برای حل این مشکلات در دستور کار دارد».
نکته جالب توجه اینجاست که این تنها روحانی نبود که از ایجاد تحول 100روزه در زندگی مردم سخن می‌گفت، برخی از نزدیکان و معاونان روحانی نیز از ایجاد تحول در یکصدمین روز دولت و معیشت مردم خبر می‌دادند.
در روز 25 خرداد 92 محمدرضا نعمت‌زاده که رئیس ستاد انتخاباتی روحانی بود از دوربین شبکه یک سیما به مردم گفت:«روحانی در نظر دارد در 100 روز و یا 3 ماه اول کار بعضی اقدامات کوتاه‌مدت را انجام دهد، امیدواریم یکی از این مسائل مهم موضوع اقتصاد و معیشت مردم باشد تا قدم‌های اولیه محکم برداشته و شاهد شکل‌گیری حماسه اقتصادی نیز باشیم».
نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز در برنامه نگاه یک در 27 مرداد سال 92 درباره اقدامات 100روزه دولت برای بهبود شرایط معیشت مردم گفت:«در 100 روز نخست آغاز به کار دولت یازدهم، کابینه جدید قصد ایجاد تغییرات در زندگی معیشتی مردم را دارد».
گفتنی است سوال خبرنگار و پاسخ عجیب روحانی در مورد وعده صد روزه حل مشکلات اقتصادی در نشست خبری اخیر رئیس جمهور، از پایگاه رسمی ریاست جمهوری حذف شده است!
وضع بانک‌های ما امروز از دیروز بهتر است
رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال فارس مبنی براینکه تیم هماهنگی اقتصادی دولت برای پایین آوردن تورم پیشنهاد داد نرخ سود بانکی بالا نگه داشته شود تا پول مردم در بانک‌ها بماند، اجرای این طرح باعث رقابت بانک‌ها در جذب سپرده شد، الان وضعیت بانک‌های ما ناشی از این سیاست بحرانی است و موسسات مالی بسیاری ورشکسته شده‌اند، سیاست کنترل تورم شما اگرچه باعث کاهش نسبی تورم شد اما بحرانی را در نظام بانکی به وجود آورد که تا‌کنون سابقه نداشت، آیا مسئولیت ایجاد این بحران را می‌پذیرید گفت: من کلمه بحران را که شما می‌گویید قبول ندارم، یکی از افتخارات دولت این است که تورم را تک رقمی کرده است چیزی که از ابتدا دنبال آن بودیم و بعد از ۲۶ سال محقق شد.
روحانی افزود: بانک‌ها شرایط‌شان امروز بسیار بهتر از پارسال است، وضع بانک‌های ما امروز از دیروز بهتر است، حالا یک مورد خاص که شما اشاره می‌کنید تفصیل آن را رئیس کل بانک مرکزی گفته است.
وی ادامه داد: ما به دنبال پایین آوردن تورم از بانک‌ها خواستیم که تسهیلات با نرخ کمتر داده شود برای این کار خود به خود سود سپرده هم باید پایین می‌آمد البته ما خواسته خود را نه به صورت دستوری مطرح کردیم چون در دولت قبل تجربه شد که هر کاری بطور دستوری از بانک‌ها خواسته شد انجام نگرفت، کار بانک مرکزی پایین آوردن سود بین بانکی بود همین باعث شد که سود تسهیلات هم پایین آمد.
آمریکا هیچ گاه در چارچوب
مقررات بین‌المللی عمل نکرده
به گزارش مهر، رئیس جمهور در ادامه نشست خبر در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر مبنی بر اینکه دولت آمریکا اخیرا به کنگره اعلام کرده ممکن است حمله به سوریه بار دیگر تکرار شود فکر می‌کنید چه اقدام و سیاستی می‌تواند جلوی تجاوزگری‌های شیطان بزرگ را بگیرد، گفت: آمریکایی‌ها از گذشته هیچ گاه در چارچوب مقررات بین‌المللی عمل نکرده‌اند حتی تحریم‌هایی که علیه ما داشتند و امروز هم دارند هیچ کدام منطبق بر چارچوب‌های بین‌المللی نیست.
توافق هسته‌ای
کلید حل همه مشکلات نیست
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ملی چین درباره اینکه شما ۴ سال پیش در تبلیغات انتخاباتی کلید اصلی مشکلات کشور را در توافق هسته‌ای می‌دانستید، اگر امروز بخواهید تصمیم به شرکت در انتخابات آتی کنید، کلید اصلی مشکلات کشور را چه می‌دانید، گفت: اولا من نگفتم کلید تمام مشکلات کشور مسئله هسته‌ای است، کلید مشکلات کشور عقل، تدبیر و تلاش است.
درباره این اظهارات روحانی گفتنی است رئیس‌جمهور و اعضای کابینه بارها امور اساسی کشور و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زدند. برای نمونه روحانی در خرداد سال 94 با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت:«تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند».
و اظهارات دیگری چون «سال 94 با توافق هسته‌ای بذر اقتصاد ایران به ثمر می‌نشیند» (علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد)،«‌اکنون کشور از بیکاری رنج می‌برد، جوانان مشکل عدم استطاعت مالی برای ازدواج دارند و دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند و امیدوارم با لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف شده و کارهای عمرانی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.(علی یونسی،دستیار رئیس‌جمهور)»، «باید تحریم‌ها برداشته شود تا پروژه‌های عمرانی را
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
۱۲۹ کشته و ۳۰۰ مجروح در استان کرمانشاه
بر اساس آخرین آمار زلزله در استان کرمانشاه ۱۲۹ کشته و ۳۰۰ مجروح بر جای گذاشته است.


تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۶

نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه آخرین آمار کشته شدگان زلزله در استان را ۱۲۹ کشته و ۳۰۰ مجروح در استان کرمانشاه۱۲۹ نفر و تعداد مجروحان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد.
وی افزود: این آمار به صورت مقطعی است و آمار دقیق‌تر متعاقبا اعلام خواهد شد.
به گفته رئیس مرکز لرزه نگاری کشور هم پس لرزه‌ها در استان کرمانشاه همچنان ادامه خواهد داشت و تا این لحظه ۳۵ پس لرزه در نقاط مختلف استان مخصوصا شهرستان‌های غربی به ثبت رسیده است.



129 کشته و 300 مصدوم قربانیان زمین لرزه کرمانشاه
بنابر اعلام پزشکی قانونی آمار کشته های زمین لرزه دیشب و امروز 129 نفر است.

تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر، گفت: شمار مصدومان زمین لرزه حدود 300 نفر است.

نیک کردار افزود: با توجه به اینکه عده ای زیرآوار هستند آمار کشته ها و مصدومان در ساعات آینده افزایش می یابد . معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: بیش از 20 بالگرد فردا با روشن شدن هوا کار انتقال مجروحان را انجام خواهند داد.

وی گفت:کار آوار برداری بعد از امداد و نجات ادامه می یابد و کار بازسازی مناطق آسیب دیده شروع می شود.

نیک کردار از باز بودن راه های اصلی خبر داد و گفت: راه های روستایی تا ساعت 10 صبح باز می شود. وی از همه شرکت های پیمانکاری خواست همه تجهیزات خود را بازگشایی راه ها به کار گیرند.

وی از قطع 200 مرکز موبایل بر اثر این حادثه سخن گفت و از وصل نیمی از آن خبر داد و اظهار امیدواری کرد با وصل شدن 100 سایت دیگر مشکلات ارتباط تلفنی و تلفن همراه رفع شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین گفت: فعلا برق فقط شهرستان سرپل قطع است که مقرر شد تا ساعت 10 صبح برق این منطقه برقرار شود.

وی به اسکان اضطراری مردم اشاره کرد و گفت: سرپل ذهاب و قصرشیرین منطقه گرمسیری محسوب می شود که هوا در این مناطق معتدل است اما دمای دالاهو، ثلاث باباجانی و اسلام آباد پایین و سرد هست و به پتو و چادر و تجهیزات گرمایشی نیاز است. وی گفت تاکنون 5 هزار تخته پتو میان مردم اسکان یافته توزیع شده است.

مقرر است آقای نجار رئیس شورای مدیریت بحران کشور ساعت 5 بامداد به کرمانشاه برود و از 5 شهرستان آسیب دیده بازدید کند.



شمار جان باختگان و مجروحان زلزله به 429 نفر رسید
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: شمار جان باختگان زلزله یکشنبه شب در این استان تا ساعت حدود4 و نیم به 129 نفر رسیده است.

تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۲

مجتبی نیک کردار در ارتباط تلفنی با شبکه خبر افزود: حدود 300 نفر هم بر اثر این زلزله در استان کرمانشاه زخمی شدند.
وی گفت: پنج شهرستان استان کرمانشاه به وسعت 10 هزار کیلومتر مربع در زلزله یکشنبه شب درگیر شدند.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: تاکنون 5 هزار تخته پتو بین آسیب دیدگان توزیع شده است.
نیک کردار گفت: راه های روستایی همچنان بسته است که تا ساعت 10 صبح روز دوشنبه باز خواهد شد تا روند امدادرسانی تسریع شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 40 آمبولانس در مناطق اسیب دیده در حال امداد رسانی هستند افزود: دو بیمارستان صحرایی در استان کرمانشاه برای کمک به درمان مجروحان ایجاد می شود.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: تا ساعتی دیگر 10 بالگرد اورژانس و 10 بالگرد نیروی انتظامی و هلال احمر برای تسریع در روند امدادرسانی به کرمانشاه می آیند.
نیک کردار افزود: از 200 سایت ارتباطی موبایلی که بر اثر زلزله قطع شده بودند هم اکنون 100 سایت متصل شده و 100 سایت دیگر با وصل شدن برق در سر پل ذهاب متصل می شود.
وی گفت: در همه شهرهای استان ارتباطات تلفنی و موبایلی برقرار است.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: کار آوار برداری پس از عملیات امداد و نجات از صبح دو شنبه آغاز می شود.



20 بالگرد وزارت بهداشت و بالگردهای سازمان هلال احمر به منطقه اعزام می شوند
وزیر کشور با بیان اینکه بالگردهای سازمان هلال احمر آماده پرواز به منطقه زلزله زده هستند، گفت: علاوه بر آن با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 20 بالگرد آماده شده است تا به محض توان پرواز در روشنایی صبح به منطقه اعزام شوند.

تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۹

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به وقوع زلزله 7و سه ریشتری در استان کرمانشاه افزود: این زلزله بزرگی است و تلاش شد همه امکانات بسیج شود و دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران در استان تشکیل جلسه دادند و در تهران هم این جلسه در وزارت کشور تشکیل شد.
وی ادامه داد: همه استان های مجاور این استان در آمادگی کامل به سر می برند و امکانات، نیرو، چادر و وسایل امداد، کاملاً آماده و به مناطق آسیب دیده ارسال شده است.
رحمانی فضلی گفت: به علت اینکه زلزله در شب اتفاق افتاد، بالگردها نمی توانند پرواز کنند و برخی از جاده ها هم بسته شده است اما همه تلاش نیروهای امداد بر این بود که خود را به همه مناطق زلزله زده برسانند.
وزیر کشور افزود: نگران روستاها هستیم زیرا دسترسی به آن جا فعلاً مشکل است.
وی اضافه کرد: برق بسیاری از مناطق قطع شده بود که اکنون حدود 70 درصد برق آن مناطق وصل شده است.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همه در حال تلاش برای امداد رسانی هستند، اضافه کرد: اکنون نیروهای ارتش، بسیج، سپاه، هلال احمر، وزارت نیرو و وزارت بهداشت در منطقه حضور دارند و همه بیمارستان ها آماده هستند.
وی گفت: مردم نیز در حال کمک کردن هستند و جلسات ستادهای بحران در شهرستان ها تشکیل شده است و مشغول کارند.
رحمانی فضلی افزود: همه باید تلاش کنیم در اسرع وقت کمک های لازم را به این مناطق برسانیم تا خسارات و هزینه ها و تعداد کشته ها کاهش یابد.
وی از مردم استان کرمانشاه خواست با صبر و همکاری با مسئولان و نیروهای اعزامی تلاش کنند تا بتوانیم با سرعت اقدامات لازم را انجام دهیم.
وزیر کشور گفت: دولت همه تلاش خود را در امداد رسانی انجام داده است و رئیس جمهور در نخستین لحظات حادثه دستور تشکیل جلسات ستاد بحران را صادر کرد و استانداران هم در محل در حال انجام اقدامات لازم هستند.
رحمانی فضلی گفت: با توجه به تعداد زیاد زخمی ها بیمارستان های صحرایی هم راه اندازی خواهد شد.
وزیر کشور از مردم خواست با نیروهای مسئول در منطقه همکاری لازم را داشته باشد و به اخبار و گزارشات غیر رسمی توجه نکنند.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم اخبار و اطلاعات را از طریق ستاد بحران و دستگاه های مسئول اطلاع رسانی کنیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه برخی از راه ها اکنون بسته و ماشین آلات سنگین به منطقه اعزام شده است، افزود: حدود 90 درصد منطقه پوشش مخابراتی دارد و وزارت نیرو در حال تلاش برای وصل کردن برق است.
وی افزود: مشکل آب بیشتر مناطق زلزله زده نیز حل شده است .
رحمانی فضلی اضافه کرد: گروه های امدادی از تهران نیز به منطقه اعزام شده اند و نظارت لازم انجام می شود.
وی گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه پیش از زمین لرزه اصلی، زلزله 4 و نیم ریشتری رخ داد مردم متوجه شدند و در آمادگی کامل بودند و برخی از آن ها نیز از منازل خود خارج شدند و این موضوع تعداد جان باختگان را کاهش داده است اما آمار مجروحان، زیاد است که بیشتر آن ها سراپایی درمان می شوند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
ایتالیا وفرانسه، پایتخت و خانه قاتلان 17 هزارشهید ایرانی + فیلم
چرا فرانسه جنایتکارشماره یک درمنطقه وجهان به عاملان شهادت 1700 ایرانی پناه داده است؟ ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند و این درحالی است که مدعیان حقوق بشرخیانتکارشماره یک تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه فرانسه جنایتکارشماره یک نمی کنند و خفه خون گرفتند و تاکنون سکوت اختیارکرده اند؟
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
ایتالیا وفرانسه، پایتخت و خانه قاتلان 17 هزارشهید ایرانی + فیلم
چرا فرانسه جنایتکارشماره یک درمنطقه وجهان به عاملان شهادت 1700 ایرانی پناه داده است؟ ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند و این درحالی است که مدعیان حقوق بشرخیانتکارشماره یک تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه فرانسه جنایتکارشماره یک نمی کنند و خفه خون گرفتند و تاکنون سکوت اختیارکرده اند؟
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند حق صلاحیت مذاکرات سیاسی ندارند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند حق صلاحیت مبارزه با تروریسم و داعش را ندارند.

انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند حق صلاحیت دفاع ازحقوق بشرندارند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند حق صلاحیت ندارند که حرف ازدرباره حقوق بشربزنند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند به عنوان ناقض حقوق بشر نمی توانند مدافع آن درجهان باشند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند ناقض حقوق بشرهستند/ پرورش دهنده تروریست، مدافع حقوق نخواهد بود.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند سیاه ترین پرونده حقوق بشر را درمنطقه خاورمیانه وجهان را دارند.
حرف های انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا دیگرچه اعتباردارند؟
چه کسی درخاورمیانه و دنیا باور می کنند انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا نگران حقوق بشردرسوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، یمن و منطقه هستند؟
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند مورد اعتماد ما نیستند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند چشم خود را برروی واقعیات بسته و نمی توانند مدعی دفاع ازحقوق بشر باشند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند درمدت 7 سال است همه جانبه ازتروریست ها درسوریه کمک و حمایت می کنند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه، عراق، یمن و منطقه شده اند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی حامی تروریست ها درسوریه، لبنان، عراق و منطقه و مسئول جنایت های آنان هستند.
ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند.
رفتارهای، سیاست های نادرست، غلط و بی شرمانه انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا دریمن ومنطقه دراین زمینه شرم آوراست.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند.
این درحالی است که مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه سوریه، عراق، لبنان، یمن ومنطقه به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط کشورهای جنایتکاران مانند انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا قتل عام می شوند.
نه تنها مردم خاورمیانه، بلکه مردم دنیا جنایات انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا را فرامواش نمی کنند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند همچنان حامی تروریسم هستند.
داعش وانگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا برای ما یکی هستند.
ما اعتقادی به انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا نداریم.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند همچنان ازتروریسم درسوریه ومنطقه حمایت می کنند.
نباید درقبال جنایات انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا سکوت کرد.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا بعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی هستند، عاملان اصلی آوارگی مردم دنیاست.
بسیاری ازآوارگان درخاورمیانه و جهان، قربانی جنایت های، خیانت های، تجاوزهای، دخالت های مداخله جویی های انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا هستند.
که نمایندگان انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا درسازمان ملل دیگرشخصیت های سیاسی نیستند یک تروریست هستند.
سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و شخصیت انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا سگ های شکارچی رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل درخاورمیانه وجهان هستند.
سگ وحشی کره شمالی با شرفتر ازاین مقامات بی ادب انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا هستن.
حوادث یمن درمدت سه سال است برگ دیگر درکارنامه سیاه و ننگین انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا است.
حوادث یمن درمدت سه سال است برگ دیگری درکارنامه سیاه و ننگین مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی است.
حوادث یمن درمدت سه سال است برگ دیگری درکارنامه سیاه و ننگین سعودی ها است.
حوادث یمن درمدت سه سال است برگ دیگری درکارنامه سیاه و ننگین کشورهای غربی است.
حوادث یمن درمدت سه سال است برگ دیگر درکارنامه سیاه و ننگین کشورهای عربی است.
فاجعه منا برگ دیگری درکارنامه سیاه و ننگین سعودی ها است.
فاجعه منا برگ دیگری درکارنامه سیاه و ننگین مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی است.
انگلیس، آمریکا، فرانسه بحرین، عربستان سعودی، امارات و کانادا جزو کشورهایی حامیان اصلی تروریس، القاعده، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری، تکفیذی ها و دیگرگروه های تروریستی درسوریه ومنطقه هستند که درجایگاهی نیستند که وضعیت حقوق بشر دردیگر کشورها را ارزیابی کنند.
نظر شما
(ضروری نیست)
(ضروری نیست)
آخرین اخبار